دوشنبه 08 اردیبهشت 1393 - 23:38:15

بالا کشیدن (لیفت) پیشانی و ابرو

دکتر علی اصغر شیرازی

عضو انجمن جراحان پلاستیک آمریکا و استرالیا

 

 

تلفن تماس جهت مشاوره :88550469

 

بالا بردن (لیفتینگ) ابرو و پیشانی چیست و به چه منظوری انجام میشود؟

همانند دیگر نقاط بدن پوست پیشانی نیز با افزایش سن شل شده و دچار افتادگی می‌گردد. به دنبال این پدیده چین‌هایی در این ناحیه پدیدار شده که در پیشانی به صورت خطوط عرضی و در بین دو ابرو (خط اخم) به شکل عمودی دیده می‌شوند. این وضعیت علاوه بر مسن‌تر نشان دادن فرد به او حالتی خسته و اخمو می‌دهد. با انجام این جراحی تمامی خطوط از بین رفته و پیشانی صاف شده و صورت جوان‌تر و شاداب‌تر می‌گردد.

چه افرادی برای این جراحی مناسبند؟

تمام کسانی‌ که چین و چروکی متوسط تا شدیدی داشته و مایلند قیافه‌ای جوان‌تر و بشاش‌تر داشته باشند، می‌توانند این جراحی را انجام دهند. البته معمولاً افراد 40 تا 60 ساله متقاضی این جراحی می‌شوند ولی‌ برای همه کسانی‌ که خواستار چهره جوانتری هستند، مناسب است. در مورد بالا بردن ابرو به تنهایی‌ معمولاً خانم‌های جوان تمایل بیشتری دارند.

آیا این جراحی برای آقایان هم مناسب است؟

بلی آقایان نیز میتوانند از این جراحی سود ببرند ولی‌ روش خاصی‌ در مورد آنان باید استفاده شود.

آیا می‌توان پیش بینی‌ کرد که چند سال جوانتر می‌شویم؟

پیش بینی دقیق این مساله کار آسانی‌ نیست ولی‌ می‌توان انتظار داشت که به طور معمول حدود 8 تا 10 سال جوان‌تر به نظر بیایید.

آیا اثر این عمل همیشگی است؟

خیر. بسته به نوع عمل پایداری آن بین 2 تا 10 سال می‌باشد

آیا جراحی در همه افراد قابل انجام است یا در مواردی بهتر است که جراحی نکنند؟

همچون تمام جراحی‌های زیبایی مسائل روحی‌-روانی‌ و فیزیکی‌ باید مد نظر قرار گیرد. فرد باید از نظر روانی‌ سالم بوده و انتظارات معقولی داشته باشد. از نظر جسمی‌ نیز نباید به بیماری‌هایی مثل دیابت یا مشکلات قلبی مبتلا باشد.

آیا این جراحی عوارضی هم دارد؟

خوشبختانه لیفتینگ پیشانی و ابرو عوارض مهمی به دنبال ندارد ولی‌ مسائلی‌ همچون خونریزی عفونت و آسیب به اعصاب حسی و پوست به ندرت ممکن است پیش آید.

روش جراحی چگونه است؟

جراحی به دو روش کلاسیک و اندوسکوپیک انجام میشود.

در متد کلاسیک برشی بالاتر از پیشانی و در پشت خطّ رویش مو داده شده که به بالای هر دو گوش امتداد می‌یابد. سپس پوست بلند شده و به بالا کشیده میشود. در پایان پوست اضافی برداشته میشود. این روش برای افتادگیها و چین و چروک‌های شدید ایده‌آل است ولی‌ در کسانی‌ که خطّ موی بالا یا طاسی‌ دارند (مثلا در آقایان) روش مناسبی نیست. پایداری این روش از همه روش‌های دیگر بیشتر است.

در متد اندوسکوپیک چند برش کوچک در بالای پیشانی داده شده و بالا کشیدن پوست با استفاده از اندوسکوپ انجام می‌شود. این روش برای افتادگی‌های ملایم تا متوسط مفید است و پایداریش کمتر از نوع کلاسیک است. مزیت این راه برش کمتر و در نتیجه عوارض کمتر و اقامت بیمارستانی کوتاه‌تر است.

در مورد چین و چروک خفیف چه روشی‌ پیشنهاد می‌کنید؟

برای چین و چروک‌های خفیف بهتر است از تزریق بوتاکس استفاده شود. گرچه مدت اثر آن کوتاه است ولی‌ در موارد جزیی ارجحیت دارد.

آیا روشهای دیگری هم برای بالا بردن ابرو وجود دارد؟

بلی، در یکی‌ از این روشها، با برش مستقیم بالای ابرو، پوست اضافی برداشته شده و بخیه میشود. این راه موثری است ولی‌ اشکال آن بر جای ماندن اثر برش بالای ابروست.

در متد دیگر برش کوچکی در داخل مو (بالای ابرو) داده شده و با استفاده از نخ‌های مخصوص گوشه ابرو را بالا میکشند. ایراد این روش برگشت سریع آن است.

مدت زمان جراحی چقدر است؟

در هر دو روش جراحی بین 1 تا 3 ساعت طول میکشد.

چه روش‌هایی برای بیهوشی به کار برده میشود؟

این جراحی میتواند با بیهوشی عمومی یا با بی‌ حسی موضعی انجام شود.

مراقبت های پس از عمل و بهبودی چگونه است؟

تورم و کبودی جزو پیامدهای طبیعی‌ این جراحی است که می‌توان با تمهیداتی آنرا کمتر کرد. گذاشتن کیسه یخ و گذاشتن چند بالش اضافی زیر سر راه‌های مناسبی است. برای کم کردن درد از مُسکِن‌هایی همچون استامینوفن و برای جلوگیری از عفونت از آنتی بیوتیک‌ها باید کمک گرفت.

حد اکثر زمان استراحت یک هفته است و بیمار پس از آن می‌تواند فعالیت‌های خود را شروع کند ولی‌ کارهای سنگین از جمله ورزش پس از 3 ماه مجاز است.

آیا می‌توان جراحی‌های دیگر زیبایی‌ در صورت را به طور همزمان انجام داد؟

چنانچه لازم باشد و شرایط عمومی بیمار اجازه دهد می‌توان جراحی‌های دیگر از جمله لیفتینگ بقیه صورت، رینوپلاستی وگذاشتن پروتز و جراحی پلک را همزمان انجام داد..

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (4)

حدود هزینه عمل افتادگی ابر چقدر هست ممنون میشم ج بدید
باسلام من 34سالمه......20سال پیش ابروی سمت چپ پیشونیم دچار سوختگی شد ولی بمرور زمان سمت راستم افتادتر شد ولی سمت چپم هیچ تغییر ی نمیکنه برا همین ابروهام تابه تا شد .
سوال :1 ایا شما لیفتینگ را پیشنهاد میکنید و یا روش دیگری را؟؟؟
2هزینه ی لیفتینگ ابروی سمت راست چقدر است؟؟؟؟
3-هزینه ی روش پیشنهادی شما چقدر است؟؟؟؟
لطفا در اسرع وقت جواب سوالاتم را ب ایمیلم ارسال نمایید....باتشکر
salam mikham abroohamo bala bekesham faghat hoodoode gheymatesho lotf koniiid mamnoon
سلام.میخواستم حودود هزینه بالا بردن گوشه ابرو رو بدونم.مرسی

نظرات دیگر (13)

باسلام
27سال سن دارم.ابروهام حالت ندارن،چشام درشت ان،وقتی ابروهاموتیغ میزنم از نصفه،بقیه شو مداد یا لاک ابرو میزنم خیلی بهم میاد،ولی این کار خسته .ننده اس،میتونم بوتاکس کنم ابروهام بالا برن و کشیده و حالت دار بشن؟لطفا راهنمایی بفرمایید
ممنونم
باسلام گوشه چشم من چروکهای ریزی دارد. خط لبخدم هم عمیق شده.با کرمهای ضدچروک بر طرف میشود ویابوتاکس یا لیفتینگ مناسبتر است طفا یک جراح زیبایی متبهر در شیراز به من معرفی کنید.
سلام
ابروي سمت چپم خيلي كم افتادگي داره اما مي خوام كه هردو ابرو كاملا بالا كشيده بشه
ايا مي شه قبل از عمل فهميد كه ابرو دقيقا چه شكلي مي شه؟ مثلا از طريق كامپيوتر و يا نرم افزار خاصي.
لطفا هزينه اين عمل رو بهم بگيد
سلام و خسته نباشید من میخواستم افتادگیه ابروم رو ترمیم کنم رفتم دکتر جراحی پلاستیک فرمودن 6ماه تا 4سال برمیگرده من میخوام روشی رو بیان کنین که برنگرده
سلام. من میخوام گوشه چشم و ابروهامو کمی بالا ببرم. 25 سالم هست، میخواستم هزینشو بدونم با راحتترین و کم عوارضترین روش
باسلام اگه امكان داره هزينه عمل بالا بردن ابرو و چروك زير چشم رو بفرمايي..با تشكر
دو ماه و نیم ماه هست که لیفت پیشانی شده‌ام از ۱ ماه پیش خارش شدید پوست سر گرفته‌ام طوری که این خارش آمانم رو بریده لطفا راهنمایی کنید، ممنون
سلام.من میخوام ابرومو بالا ببرم که افتادگی پلکم درمان بشه ولی بخاطر ابروهام که هشتیه شاید بدبشه. آیا برش میتونه از کنار گوش باشه؟ درضمن میخوام کسی متوجه این عمل نشه.امکانش هست؟ اگه میشه راهنمایی کنین.ممنون
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: