دوشنبه 08 اردیبهشت 1393 - 23:38:15

آیا رشد موهای شما مناسب است؟

تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که موی سالم چه شکلی است؟

مو از سه قسمت به نام های کورتکس،کوتیکول و مدولا تشکیل شده است.اگر به سطح خارجی مو ی سالم خوب نگاه کنید در جدار خارجی ان یک خط صاف و نرم می بینید.اما اگر همین موی شاداب تحت تاثیر شرایط نا مناسبی قرار بگیرد ،از آن وضعیت سالم خارج شده و جدار خارجی اش به شکل دندانه های اره شکل در می اید.موهای سالم از یک نوع درخشانی و لطافت خاصی برخوردار هستند،نه خیلی نازکند ونه خیلی خشک.در عین حال از تراکم لازم متناسب با سن فردبرخوردارند و انتهای موها هم حالت ترک خوردگی و دو شاخه دارند.

چرخه عمرمو

در مو سه دوره رشد،فعالیت،مرگ دیده می شود.یکی از مسائل مهم در رابطه با رشد مودر طی سال تغذیه مو است.زمانی که مو می خواهد وارد مرحله رشد شود باید یکسری ویتامین های گروه b موجود در سبزیجات و میوه ها به مو برسد.

موهای چرب

کسانی که موهای بلند دارند اگر موهایشان چرب است باید یک روز در میان آنها را بشویند و همچنین نوک انگشتانشان را روی کف سر به حرکت در بیاورند تا اکسیژن رسانی بیشتر شود.اما مساله مهمی که خانمها باید رعایت کنند این است که وقتی به خانه بر می گردند بهتر است موهایشان را اگر با کش بسته اند باز بگذارند تا اکسیژن کافی به آنها برسد.

خشکی مو

خشکی موها یکی از مشکلات شایع مو در فصل پاییز است .وقتی موها خشک می شوند طبعا شانه کردنشان هم سخت می شود و لطافت و زیبایی شان را نیز از دست می دهند.وقتی موی بلندخشک می شود باید از شامپوهای مناسب موها-بسته به جنس مو-استفاده شود.

تغذیه مو

همانطور که بدن به رژیم غذایی مناسب و مغذی نیاز دارد،موها نیز باید تغذیه شوند.استفاده از ویتامین های aوcاسیدهای چرب و مواد معدنی (مانند روی)برای موها مفید هستند.

خطرات سشوار

ساقه مو بعد از رشد،بافتی زنده محسوب نمی شود اما چه در فصل پاییز و چه سایر فصول اگر بیش از حد موهایتان را رنگ،فر یا دکلره کنید یا اینکه موها را زیاد سشوار بکشید،ساقه موهایتان از حالت طبیعی خارج و شکننده شده و موخوره می گیرد.

استفاده از سشوار فقط با درجه حرارت پایین وگرفتن آن در فاصله 30 سانتی متری سر و همچنین استفاده از نرم کننده های مناسب در موهای خشک و آسیب دیده،از توصیه هایی هستند که برای حفظ موها از آسیب های احتمالی،بهتر است به کار گرفته شوند.

صابون ممنوع

صابون ها به خاطر ph قلیایی که دارند باعث تغییر ترکیبات طبیعی موها می شوند وبا تغییر این ترکیبات ،موها دچار موخوره شده و حتی زیاده روی در استفاده از این نوع صابون ها ممکن است باعث ریزش موها نیز شوند.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

سلام جنس موهای من خشک.فر هستش و یه شامپو میخوام که رو صافیش تاثیر بزاره.لطفا راهنماییم کنید .باتشکر

نظرات دیگر (3)

سلام من مو هاي بلندي دارم ولي اصلا رشد خوبي نداره و روز به روز كم پشت ميشه لطفا منو راهنمايي كنيد ممنون
سلام خسته نباشيد من موهامو فر كردم و الان ديگه خسته شدم دوست دارم صاف بشه بايد چيكار كنم
سلام جنس مو های من زبر و بد حالته از دستش خسته شدم واصلا هم شفاف نیست لطفا راهنماییم کنید
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: