سه شنبه 09 اردیبهشت 1393 - 01:39:33

10ماسک برای ازبین بردن کک و مک و لک های صورت



کک و مک یکی از بیماری‌هایی است که در میان اروپایی‌ها، مخصوصا خانم‌های موبور و چشم‌آبی شیوع بیشتری دارد.. وجود کک و مک روی بینی و گونه ها و صورت, بخشی از زیبایی را خدشه دار می کند.آثار کک مک از روی پوست با هیچ لیف و صابونی پاک نمی شود ولی راه هایی برای کمرنگ شدن آنها و یا حتی از بین بردنشان وجود دارد. کسانی که صورت‌ شان کک و مک دارد، باید بیشتر مراقب خودشان باشند، چون تابش نورخورشید ممکن است تعداد این لکه‌ها را بیشتر کند کک و مک بیشتر در فصل تابستان روی پوست ایجاد می شود و در زنان و مردان به یک نسبت اتفاق می افتد.


1-ماسک گوجه فرنگی:صورت خود را با ورقه های نازک پوست گوجه فرنگی کاملاً بپوشانید و بگذارید یک ساعت روی صورتتان بماند و بعد صورت را با آب گرم بشویید.این عمل را روزی دو بار تکرار کنید.(این ماسک برای افرادی است که به گوجه فرنگی حساسیت ندارد و روی پوست تمیز این کار را انجام دهید.)
2-ماسک عسل و سرکه:مقداری عسل و سرکه را مخلوط کرده و بیست دقیقه روی لکه های صورت بمالید و سپس با آب ولرم بشویید.کبودی های زیر چشم را با این ماسک برطرف کنید.(مواظب باشید محلول وارد چشمتان نشود. )
3-ماسک کنگر : آب کنگر را گرفته و به اندازه یک سوم آن موم سفید و روغن بادام اضافه کرده و خوب هم بزنید تا به صورت ماسک درآید.این ماسک را روی لکه های پوست بگذارید بعد از پانزده دقیقه آن را با آب ولرم بشویید .این ماسک برای از بین بردن لک ها مفید است.
4- ماسک هویج و سیب: هویج و سیب را رنده کرده و یک قاشق مرباخوری عسل به آن اضافه کرده و روی صورت هایی که لک دارد بگذارید و پس از بیست دقیقه با آب ولرم آن را بشویید.
5-ماسک جعفری: آب جعفری را بگیرید و آن را با آبلیموی تازه، مخلوط کنید. شما می‌توانید روزی 2 بار محل کک‌ومک‌هایتان را با این ترکیب، بشویید.
6-ماسک انبه: روزی 2 تا 3 مرتبه، صورتتان را با آب انبه ماساژ دهید و سپس آن را آب خنک بشویید.
7-ماسک لیموترش: آب لیمو ترش را روی پوست بمالید و پس از دو دقیقه با آب بشویید و خشک کنید.
8- ماسک عسل و آب لیمو ترش و جوانه گندم:این مواد را با هم مخلوط کنید و بصورت خمیری روی پوست بمالید و پس از ده دقیقه بشورید.
9-ماسک میوه: استفاده مرتب از ماسک میوه هایی مثل زرد آلو و توت فرنگی و خیار و انگور قرمز باعث کمرنگ شدن لکه های کک مک می شود و پوستتان را شاداب می کند.
10- ماسک تربچه:تربچه و شکر را با هم مخلوط کنید و ترکیب به‌دست آمده را سی دقیقه روی صورتتان قرار دهید.
 

تذکر:یادتان باشد کک و مک برگشت پذیر است  بنابر این پس از مداوا نیز باید از پوست صورتتان مراقبت کنید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: