سه شنبه 05 تیر 1397 - 13:18:59

آموزش استفاده از واریاسیون در رنگ کردن مو

 

قانون ترکیب واریاسیون  با رنگ مو

کاربرد واریاسیون در رنگ کردن مو

 

 

احتمالا اسم واریاسیون یا تونر به کرات به گوشتان خورده است. اگر نمیدانید واریاسیون چیست یا در استفاده از آن شک و شبهه دارید، اگر قانون ترکیب واریاسیون را بلد نیستید یا میخواهید خودتان ترکیب رنگ موی جدید خلق کنید این مقاله از سایت آرایشگری رژ لب را دنبال کنید.

 

واریاسیون چیست؟

واریاسیون یا تونر رنگ کمکی است که با رنگ اصلی ترکیب شده و تناژ رنگ را تغییر میدهد. پیش از هر چیزی بهتر است با تناژ مو آشنا شویم. تناژ مو رنگی است که در زمینه رنگ اصلی مثلا رنگ مویی که طلایی است اما اگر به دقت به آن نگاه کنیم یک سایه از رنگ نارنجی را میبینیم. حال با استفاده از واریاسیون میتوانید این تناژ را تشدید کنید یا از بین ببرید. رنگ های کمکی یا واریاسیون ها خالص و قوی بوده و به عنوان خنثی کننده زردی، قرمزی، نارنجی یا سبزی مو مورد استفاده قرار میگیرند. معمولا واریاسون گرم را با رنگ های گرم و واریاسون سرد را با رنگ سرد مخلوط میکنند. به طور مثال اگر میخواهید رنگ زیتونی تری داشته باشید به رنگ مو واریاسیون سبز و اگر میخواهید سبزی رنگ را کم کنید از خنثی کننده سبز یعنی قرمز استفاده کنید.

 

شناخت رنگ های مکمل و متضاد

در دنیای رنگ تصویری وجود دارد که به آن چرخه رنگ میگویند. همیشه این تصویر را در دسترس داشته باشید. در این چرخه رنگ مقابل هر رنگ دیگر رنگ متضاد آن رنگ و در نتیجه خنثی کننده آن است. بنابر این قرمز و سبز، بنفش و زرد، آبی و نارنجی متضاد و خنثی کننده یکدیگر هستند.

 

 واریاسیون ها و روش استفاده از آن ها

واریاسیون نقره ای

واریاسیون نقره ای ضعیف ترین واریاسیون سرد است که تناژ زردی مو را از بین میبرد. از این واریاسیون برای بدست آوردن رنگ نقره ای روی موهای دکلره شده استفاده میشود.

 

واریاسون بنفش

برای از بین بردن زردی رنگ میتوان از واریاسیون بنفش استفاده نمود. همچنین برای ترکیب با رنگ هایی مثل بلوطی، قرمز، مسی که این رنگ ها را خوش رنگ تر کرده و شدت قرمزی آن ها را بیشتر میکند.

 

واریاسیون آبی

از واریاسیون آبی برای خنثی کردن رنگ نارنجی در رنگ مو میتوان استفاده کرد. اگر واریاسیون آبی را با رنگ های تیره ترکیب کنید ایجاد عمق کرده و جلوه زیبایی به رنگ مو میدهد. واریاسیون آبی قوی ترین واریاسیون سرد است. اگر رنگ مشکی را با واریاسیون آبی ترکیب کنید رنگ مشکی پرکلاغی بدست می آید.

 

واریاسیون خاکستری

برای خنثی نمودن رنگ های نارنجی و زرد میتوان از واریاسیون خاکستری استفاده کرد. بنابر قانون واریاسیون ها با ترکیب این واریاسیون با رنگ های خاکستری میتوانید به رنگ مو شدت ببخشید و جلوه زیباتری به مو بدهید.

 

واریاسیون طلایی

برای از بردن کبودی رنگ که در اثر رنگ های سرد روی موی سفید ایجاد میشود میتوان از واریاسیون طلایی استفاده نمود. از واریاسیون طلایی برای ترکیب با رنگ های طلایی، مسی، ماسه اس میتوان استفاده کرد

 

قانون استفاده از واریاسیون

استفاده  از واریاسیون یک قانون جهانی دارد که به R12 مشهور است. بر اساس این قانون ابتدا باید پایه رنگ مو را شناسایی کنید و سپس عدد پایه رنگ مو را منهای 12 کنید. برای مثال رنگ مویی با پایه 5 منهای 12 به 7 سانت واریاسیون احتیاج دارد و رنگ موی پایه 8 تنها به 4 سانت واریاسیون نیاز دارد.

 

فوت و فن های استفاده از واریاسیون

 

نکات دیگری در مورد واریاسیون

 

  • واریاسیون روی موهای تمیز و نمدار استفاده میشود
  • واریاسیون با رنگ مو ترکیب میشود و شدت و تناژ رنگ مو را معتدل میکند.
  • واریاسیون قدرت پوشش دهی رنگ را برای تارهای سفید افزایش میدهد ولی قدرت روشن کنندگی ندارد و باعث تیره تر شدن رنگ مو میشود.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (6)

چهارشنبه 14 شهریور 1397 - 02:41:55
عالی????
دوشنبه 08 مرداد 1397 - 07:43:44
توضیحاتتون عالیه واینکه میشه بجای واریاسیون از رنک استفاده کرد یانه مرسی.
دوشنبه 08 مرداد 1397 - 07:41:23
مرسی توضیحاتتون عالیه.
پنجشنبه 04 مرداد 1397 - 17:22:09
مرسی از توضیحات مفیدتون
دوشنبه 11 تیر 1397 - 17:44:27
عالی بود
سه شنبه 05 تیر 1397 - 22:44:14
چقد خوب در مورد کاربرد واریاسیون ها توضیح دادین
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: