شنبه 20 مرداد 1397 - 08:36:33

تست مو قبل از رنگ و دکلره کردن


کامل ترین روش تست مو قبل از رنگ کردن مو
آزمایش مو قبل از کار با مواد

 

دکلره کردن مو برخلاف باور عموم کار آسانی نیست و اصولا نباید بی گدار مو را با هر ماده شیمیایی ترکیب کرد. قبل از کار با مواد برای مو اعم از دکلره کردن، رنگ کردن، صافی و فر دائم باید حتما مو را آزمایش کنید. این آزمایش از چندین جهت حائز اهمیت است که مهمترین آن تفاوت مو افراد از جنبه های مختلف است. موی هر فرد نسبت به شخص دیگردر شاخص هایی گوناگون تفاوت بسیار دارد و آرایشگر نباید پیش از تست مو و دانستن این نکات موی فرد را به مواد شیمیایی آغشته کند. در این مقاله از سایت آرایشگری رژلب تمام نکاتی که باید پیش از دکلره کردن مو بدانید را آورده ایم.



بافت مو

 


به قطر مو بافت می‌گویند.
خیلی ضخیم     ضخیم        متوسط   نازک   خیلی نازک

 

 

جاذب بودن مو

 


توانایی مو برای جذب یا از دست دادن رطوبت است.
مقاوم      خیلی مقاوم          معمولی        خیلی جذب کننده     جذب کننده


برای اینکه متوجه شوید قدرت جذب رطوبت مو چقد است ابتدا موی را شانه کنید و سپس موهایی که از سر جدا شده اند را در یک ظرف آب تمیز قرار دهید بین 5 تا 10 دقیقه صبر کنید، اگر مو روی سطح آب شناور ماند قدرت جذب رطوبت آن بسیار پایین است و اگر به کف ظرف رفت قدرت جذب رطوبت آن بالاست و باید این که مو جاذب است یا خیر را در رنگ کردن مو در نظر بگیرید.

 


تست انعطاف پذیری مو

 


قبل از اینکه با بخواهید مو را رنگ کنید و حتی در مورد آن به مشتری مشاوره بدهید، بهتر است که در مورد انعطاف پذیری مو و حتی میزان جذب رطوبت مو تست گرفته شود.
تست ساختار داخلی یا همان کارتکس مو
هنگامی که مو در وضعیت خوبی قرار دارد،بایستی به شکل نرمال و مناسبی رشد پیدا کند. اگر به غیر از این باشد ساختار داخلی آن آسیب دیده است و بایستی ترمیم شود. چرا که اگر قابلیت ارتجاعی مو ضعیف شده باشد، مو آسیب می بیند و حتی دچار موخوره می شود و نتیجه رنگ آن خوشایند نیست.

 


آزمایش پوست سر

 


بایستی 48 ساعت قبل از رنگ مو، در مورد پوست موی سر تست گرفته شود. (مگر اینکه در 3 ماه گذشته مو رنگ داشته باشد). برای انجام این کار، مقدار کمی از رنگ را در موهای پشت گوش قرار دهید. اگر شاهد هرگونه واکنش آلرژیکی بودید به هیچ وجه از آن مواد روی مو استفاده نکنید.

 


تست ناسازگاری مو

 


موهایی که تحت درمان شیمیایی هستند ممکن است با محصولات طبیعی ناسازگاری داشته باشند و حتی بلعکس. چرا که برخی از این مواد شیمیایی حاوی یک ماده به نام نمک فلزی هستند. موهایی که با حنا رنگ شده اند در ترکیب با مواد شیمیایی مثل رنگ مو ممکن است ناسازگار باشد و نسبت به آن واکنش نشان بدهد.

قسمتی از مو را چیده و در اکسیدان 6% قرار دهید  که با این کار می توانیم سازگاری و یا ناسازگاری موی سر را در مورد رنگ و حنا بسنجیم. علائم حباب و عدم تغییر رنگ، نشانه دهنده این است که ما نبایستی مو را رنگ کنیم.

 

آداب رنگ کردن مو


تست کردن انعطاف و زبری مو

 


قبل از هرگونه ترمیم شیمیایی یا بخشی از فرآیند مشاوره باید این مورد را در نظر داشت که :
در موهای خشک باید قسمتی از آن را انتخاب کرد و بعد آن را با یک دست گرفت و با انگشت شصت و انگشت اشاره دست دیگر اندکی مو را بکشید اگر مو کشیده شد و به محل اصلی خود برگشت انعطاف آن بالاست و اگر موی کشیده شده به حالت اول برنگشت انعطاف پایینی دارد.

این روش برای تست ساختار خارجی (کوتیکول) مو و جذب آب هم کاربرد دارد. مو باید منعطف و نرم باشد، موهای خشک بسیار متخلل هستند. موهای متخلخل در تماس با مواد شیمیایی آسیب بیشتری می بینند و یا حتی ممکن است روند رنگ کردن مو را کند کنند.
 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (2)

چهارشنبه 02 آبان 1397 - 22:22:13
عااالی
سه شنبه 23 مرداد 1397 - 23:34:00
خوب بود.بازم از این مطالبا میخام.لطفا.
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: