چهارشنبه 04 آذر 1394 - 16:52:23

ابزار کوتاهی مو

معرفی انواع قیچی کوتاهی مو
ابزار کوپ یا هیر کات

ابزار کوتاهی مو

ابزارهای کوتاهی مو برای اجرای یک کوتاهی مو صحیح ابتدا شناخت ابزار کوتاهی مو و استفاده صحیح و به موقع از هرابزار از مهمترین اصول کار است و در ادامه با دانستن و تمرین تکنیک های جدید کوپ می توانیم زیباترین هیرکات ها یا کوتاهی مو را داشته باشیم.

 قیچی معمولی یا قیچی کات

 قیچی پیتاژ

 قیچی تایچی

سوان

 شانه کوتاهی مو

 تیغ برقی یا لیزر برقی

 موزر یا دستگاه اصلاح

قبل از شروع کار حتما موهای مدل را می شوییم و کاندیشنر می زنیم با حوله آب مو را می گیریم اما موها را خشک نمی کنیم برای کوتاهی مو حتما مو باید خیس باشد و حتی اگر در حین کوتاهی مو قسمتی از مو خشک شد با کمک آب پاش مو را مرطوب می کنیم.
 

شانه کوتاهی مو

 

شانه کوتاهی مو یک شانه پلاستیکی است که تمام دندانه های شانه به یک اندازه است و یک لبه در ابتدا شانه وجود دارد جهت تقسیم بندی مو در حین کوتاهی

 
 

قیچی معمولی یا قیچی کات

معمولا یک قیچی کوتاهی استاندارد سبک است و در حین کار تولید صدا نمی کند و نوک قیچی گرد است و تقریبا تیغه قیچی 5 سانتی متر است.

 

نکته بسیار مهم در کوتاهی نحوه دست گرفتن قیچی است زیرا استفاده اشتباه از قیچی باعث می شود مو له شود و کوتاهی به درستی صورت نگیرد و همچنین به مچ دست آرایشگر فشار وارد شود.

همیشه پیچ بزرگ قیچی کوتاهی مو باید سمت بدن آرایشگر باشد.انگشت شصت باید در حلقه پایین قیچی قرار بگیرد و انگشت انگشتری در حلقه بالایی قیچی قرار بگیرد و سایر انگشتها در جایگاه خودشان در بالای قیچی قرار می گیرند.در این حالت فقط انگشت شصت حرکت می کند .در عکس زیر نحوه صحیح دست گرفتن قیچی را می بینید

نحوه صحیح گرفتن قیچی کوتاهی

 

قیچی تایچی 

همانطور که در تصویر می بینید این قیچی کوتاهی مو در لبه بیرونی دارای تیغه هایی می باشد که با آن مو را می توانیم پیتاژ کنیم.

 

سوان

 

از این ابزار برای کوتاهی مو فشن و مدل های پنجه ای یا برای مواقعی که می خواهیم تیزی در نوک مو ایجاد کنیم استفاده می کنیم.


در شکل زیر نحوه صحیح دست گرفتن سوان را در حین کوتاهی مو می بینید.توجه داشته باشید انگشت شصت باید روی درجه وسط سوان قرار بگیرد.

 

قیچی پیتاژکردن

قیچی پیتاژ دو تایی و قیچی پیتاژ سه تایی در بازار موجود است .در کوتاهی مو با استفاده از قیچی پیتاژ حجم مو ا کم یا زیاد می کنیم.زمانی که می خواهیم با استفاده از قیچی پیتاژ حجم مو را کم کنیم با زوایه 45 درجه کوتاهی را انجام می دهیم اما زمانی که می خواهیم در کوتاهی به حجم مو مدل اضافه کنیم قیچی پیتاز را از پایین به بالابه صورت عمودی از زیر مو می آوریم و کوتاهی مو را انجام می دهیم که اصطلاحا آندرکات گقته می شود.توجه داشته باشید پیتاژ را روی مو های خشک انجام دهید.
 

 نکته مهم در خرید قیچی پیتاژ این است که به دندانه های ال مانند قیچی پیتاژ توجه کنید.همانند تصویر بالا.برخی از قیچی های پیتاژ موجود در بازار دارای دندانه های تیز هستند.

اگر نمی خواید خیلی مو مدل را کم حجم نکنید می توانید یکی از قیچی های پیتاژ را درآورید و با یک قیچی کار کنید.قیچی های پیتاژ به صورت کشویی روی هم قرار گرفته اند.
 

مدل قیچی کوتاهی مو

تیغ برقی 

تیغ برقی یا لیزر برقی یکی از ابزارهای کوتاهی مو هست که برای از بین بردن موخره مو استفاده می شود و این حسن را دارد که موخره ها را از بین می برد بدون اینکه قد مو کوتاه شود . وقتی این ابزار کوتاهی مو را به برق وصل می کنیم تیغه گرم می شود و ما روی مو های خشک با زاویه 45 درجه تیغه را حرکت می دهیم.

موزر یا ماشین اصلاح 

 

موزر یا ماشین اصلاح برای کوتاهی مو فشن یا مدل مو خیلی کوتاه استفاده می شود

 

 فیلم آموزش کوتاهی مو 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: