یکشنبه 05 بهمن 1393 - 00:37:42

چطور از شر پوست خشک خلاص شویم؟(قسمت دوم آب رسانی)

دومین قسمت برای ازبین رفتن خشکی  پوست برای مشاهده قسمت اول اینجا را کلیک کنید.

روش دوم: آبرسانی داخلی

1.آب زیاد بنوشید. آب، سموم را از سیستم شما خارج نموده و مواد مغذی را به سلول های شما می رساند. این امر با تغذیه و آبرسانی دائمی به پوست ، از خشکی پوست جلوگیری می نماید. شما باید حداقل روزانه دو لیتر آب بنوشید.

2.میوه و سبزیجات تازه بخورید. یک رژیم سالم و متعادل ، با فراهم آوردن ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیز بدن، به سلامت و آبرسانی پوست شما کمک می نماید . حداقل روزی دو سهم سبزیجات سبز، برگی و دو سهم  میوه ی فصلی مصرف نمایید.  سبزیجات و میوه های  حاوی آب فراوان مانند هندوانه، کلم بروکلی و کوجه فرنگی برای آبرسانی بسیار خوب می باشند.

3. چربی های سالم بخورید.خوردن غذاهای چرب حاوی انواع چربی با افزایش جریان خون و تحویل مواد مغذی به سلولهای بدن از جمله پوست به سلامت کلی بدن شما کمک  می نماید. سعی کنید تا بیشتر از غذاهای حاوی روغن چرب اشباع شده مانند آووکادو، زیتون، کره بادام زمینی و  غذاهای حاوی چربی های  غیر اشباع مانند ماهی قزل آلا و گردو استفاده نمایید.

4.از قرصهای مکمل استفاده نمایید. خوردن قرص های مکمل راهی موثر و آسان برای افزایش دریافت ویتامین ها و مواد مغذی اساسی برای شما می باشد که به ارتقاء سلامت و آبرسانی پوست کمک می نماید. سعی کنید از مکمل روغن ماهی که برای خشکی پوست و چشم بسیار مفید می باشد استفاده کنید یا مقدار مصرف ویتامین E را که آنتی اکسیدانی برای بازسازی . خفاظت از پوست می باشد را افزایش دهید.

5.مصرف غذاهای سرخ شده و شور را کاهش دهید. غذاهای شور و سرخ شده آب بدن را کاهش داده و مشکلات خشکی پوست را به بار می آورند. مقدار مصرف این غذاها را تا جایی که می توانید محدود کنید تا گرفتار بی آبی بدن نشوید.

6.سیگار نکشید. عوارض منفی سیگار کشیدن به خوبی برای همه روشن است، اما شا ید نمی دانید که سیگار کشیدن برای پوست هم مضر است. جرم موجود در سیگار سبب مسدود کردن منافذ پوست می شود که منجر به ایجاد دانه های سرسیاه و جوش می شود. سیگار کشیدن مانع توان تنفس شما و گردش خون گردیده و سلولهای پوست را از اکسیژن محروم می سازد. سیار کشیدن همچنین سبب خالی ساختن سلول ها از ویتامین C می شود که برای سلامت ضروری می باشد.

  7. مقدار مصرف الکل را محدود نمایید. الکل آب بدن را می گیرد، در نتیجه پوست نیز بی آب می شود. این امر سبب کاهش توانایی بدن در جذب مایعات می شود که به از دست دادن آب ، الکترولیت ها و مواد معدنی را در پی دارد. این امر سبب خشکی، قرمزی و تحریک آسان پوست می شود. مصرف الکل را محدود کنید، و درفواصل نوشیدن الکل، یک لیوان آب بنوشید.

8. برای اجتناب از خشکی پوست زیاد حمام نکنید، از ضد آفتاب استفاده کنید، در فضای اتاق از دستگاه های تولید بخار استفاده کرده و فضا را مرطوب نگه دارید،  در مقابل سرما، گرما ، باد و آفتاب خود را بپوشانید. 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: