دوشنبه 29 تیر 1394 - 20:09:56

چگونگی تشخیص نوع پوست و مراقبت های مربوط به زیبایی و درخشندگی پوست

هر خانمی نوع خاصی از پوست را داراست که در هر نوع  پوست می بایست از مرطوب کننده های مناسب، ژل های شستشوی صورت و بدن و کرم های مخصوص خود و حتی از مواد مصنوعی استفاده شود. انواع مختلفی از پوست وجود دارد که به مواد مصنوعی حساسیت دارند پس حائز اهمیت است که نوع پوست خود را شناخته و روش های برخورد صحیح با آن را بدانید. در اینجا مقاله ای وجود دارد که انواع پوست را تشریح کرده و رفتار مناسب با آن را معرفی می کند.

برای شناسایی پوست خود، ابتدا آن را به آرامی شسته و خشک کنید. سپس چند ساعت صبر کنید تا ببینید پوستتان به کدام یک از حالت های زیر در می آید. همچنین با کمک چند دستمال مناطقی که در تصاویر نشان داده شده امتحان کنید تا ببینید چرب شده است یا خیر.

1.      پوست معمولی: پوست معمولی خیلی چرب و یا خیلی خشک نیست و در تمام مناطق یکسان است. این نوع پوست رنگ های زیر پوستی زیادی نداشته و عاری از هرگونه از کک ومک جای جوش است و صاف و یکدست به نظر میرسد.  در پوست های معمولی خط و چروک وجود نداشته و در انتهای روز خیلی چرب و یا خشک به نظر نمی رسد.

اگر پوست معمولی دارید از محصولاتی که در آن ها اسانس خیار وجود دارد استفاده کرده تا پوست خود را مرطوب و براق کنید. همچنین می توانید از لایه بردار آلفا هیدروکسی استفاده کنید تا از به وجود آمدن چین و چروک جلوگیری کنید و یا مقدر چروک های خود را کاهش دهید.

2.      پوست های چرب: این نوع پوست ها به دلیل چربی موجود در آن ها دارای درخشش خاصی هستند. همچنین جای زخم ها و چاله های صورت در آن ها به خوبی دیده شده و لکه و جوش های سر سیاه در این پوست ها به فراوانی یافت می شود.

هدف مراقبت از این پوست ها کاهش چربی آن هاست. پس سعی کنید از محصولاتی استفاده کنید که در آن ها اسانس لیمو ترش وجود داشته و چربی پوست را می گیرند. همچنین می توانید برای از محصولاتی مانند لایه بردار (که به طور پیوسته از آن ها استفاده می کنید) و مرطوب کننده های مخصوص پوست چرب بهره برید. دقت داشته باشید که پوست های چرب هم نیاز به مرطوب کننده و آبرسانی به پوست دارند.

3.       پوست های خشک: پوست خشک هیچ درخششی ندارد. در این نوع پوست، پوست های ورقه ورقه شده خشک شده و اثر زخم و جای جوش هم وجود دارد. پوست های خشک کشش پذیری کمتری داشته و اثرات چین و چروک در آن ها بیشتر دیده می شود.

در پوست های خشک از مرطوب کننده های قوی استفاده کنید زیرا پوست شما نیاز به رطوبت فراوانی دارد تا کشش پذیری بیشتری داشته و اثرات چین و چروک دیرتر در آن مشاهده شود. سعی کنید که در حمام از کیسه کشیدن و کارهایی که آب پوست شما را می گیرند دوری کنید. همچنین در پوست های خشک از محصولات پاک کننده قوی کمتر استفاده کنید.

4.       پوست های ترکیبی: کسانی که پوست ترکیبی دارند باید توجه داشت باشند که پوست آن ها ترکیبی از پوست چرب و خشک است که مراقبت های لازم از این پوست ها پیچیده تر است. زیرا محدوده روی بینی، پیشانی و چانه ممکن است بسیار چرب باشند اما بقیه پوست صورت خشک باشند. در پوست های ترکیبی جای جوش زیادی وجود داشته و احتمال زدن جوش های سر سیاه هم وجود دارد.

پس کسانی که دارای پوست ترکیبی هستند باید از محصولاتی مانند کرم های حاوی رزماری استفاده کرده و در مراقبت های پوست خود در هر منطقه به صورت جداگانه ای برخورد کنند. بدین صورت که در مناطقی از صورت خود پوست خشک دارید از محصولات متفاوتی نسبت به مناطق چرب استفاده کنید.

5.       پوست های حساس: پوست های حساس به سرعت قرمز شده و به راحتی جوش می زنند و اثر جوش در آن ها باقی می ماند.

در مراقبت از این پوست ها از محصولاتی استفاده کنید که در خود چای داشته و اثر آرامبخشی داشته باشند. همیشه از ضد آفتاب استفاده کرده و از محصولاتی که اثرات شدیدی روی پوست دارند دوری کنید. در هنگام خرید محصولات آرایشی خود نیز، آن هایی را انتخاب کنید که روی آن ها عبارت مناسب برای پوست های حساس ذکر شده باشد.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 

برای مشاهده فیلم های آموزشی مراقبت های پوست اینجارا کلیک کنید.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (2)

سه شنبه 20 مرداد 1394 - 11:26:06
پوست چرب
مرطوب کننده خوب


خیلی خوب بودن
ممنون
سه شنبه 06 مرداد 1394 - 17:43:06
لطفا یک ضد آفتاب خوب برای پوست چرب معرفی کنید
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: