یکشنبه 03 آبان 1394 - 02:18:53

کراتینه مو

موهای سالم و زیبا با کراتینه مو

تقویت موهای آسیب دیده

 

 

در این مقاله خانم بحری مدرس و کارشناس کار با مواد به توضیح درباره ی کراتینه کردن موها پرداخته اند.

 

خانم بحری

مو از سه لایه تشکیل شده است.

1. لایه خارجی مو(کوتیکول) : که خارجی ترین و سخت ترین لایه مو می باشد که از کراتین تشکیل شده و یکی از وظایف مهم آن فراهم آوردن پروتئین لازم جهت لایه خارجی مو می باشد.
2. لایه میانی(کورتکس) : کورتکس بدنه ی فیبری شکل مو است که از سلول های به هم چسبیده تشکیل شده و نود درصد کل مو را تشکیل می دهد و به مو مقاومت می بخشد و جنس آن از کراتین می باشد.
3. لایه داخلی مو(مدولا) : هسته مرکز مو که به صورت گرد و تو خالی است و امکان فراهم نمودن اکسیژن لازم برای مو را ایفا می کند.
مشخصات موهای ضعیف :
1. در موهای ضعیف فقدان سلول های داخلی(مستحکم کننده)و آسیب به کرتکس و کوتیکول مشاهده می شود.
2. فقدان پروتئین و کراتین طبیعی و ضروری برای مو
3. آسیب به رنگدانه ها به صورت طبیعی یا مصنوعی
کراتین چیست : کراتین تحول بزرگی در سیستم ترمیم و صافی مو می باشد.با استفاده از کراتین آسیب های ناشی از به کاربردن مواد شیمیایی از قبیل رنگ مو یا دکلره مو,فر یا صافی مو یا استفاده طولانی مدت و مکرر از لوازم حرارتی مثل اتوی مو و سشوار را ترمیم کرده و مو را به حالت صاف,نرم و براق برمی گرداند.
مواد سازنده ی کراتین :
کراتین از گیاهی در کشور برزیل تهیه می شود که کراتین آن شبیه به کراتین ساختار موی انسان است.
نحوه ی تاثیر گذاری کراتین :
طی عملیات حرفه ای مواد کراتین همراه با کلاژن وارد ساختار مو شده و حلقه های اتصال را تغییر داده و به شکل تازه ای در می اورد و در نتیجه موی فر و مجعد صاف و سالم شده و همچنین موهایی ه در برابر آسیب های حرارتی و یا شیمیایی تغییر حالت داده اند را ترمیم نموده و به مویی براق و سالم تبدیل می نماید.
در ترکیب کراتین های خوب کلاژن که پروتئین طبیعی است و فاکتور بسیار مهمی برای طول عمر و سلامتی مو می باشد وجود دارد.کلاژن یکی از پروتئین های طبیعی موجود در بدن انسان می باشد که بعد از بیست سالگی در بدن کاهش می یابد و مو در معرض آسیب های طبیعی مثل نور خورشید,آلودگی و آسیب های شیمیایی قرار می گیرد و آسیب می بیند.کلاژن باعث جلوگیری از خشک و حساس شدن مو شده و به آن استحکام می بخشد و ریشه های مو را تقویت می کند و مانع ریزش مو می شود.
گاهی اوقات خانم ها اشتباها مواد صافی را به جای مواد کراتین خریداری نموده اند و چون روش صحیح کاربرد مواد صافی را نمی دانند موهایشان دچار آسیب دیدگی شده است.پس توصیه می شود کراتینه مو را تحت نطر افراد متخصص انجام دهید زیرا نحوه ی کراتینه کردن در موهای مختلف متفاوت است برای مثال روش کراتینه برای موهای طبیعی,رنگ شده یا دکلره شده یا موهای فر متفاوت است همچنین میزان حرارت اتو و دفعات اتو کشی در انواع موها متفاوت می باشد.

نمونه هایی از موهای کراتینه شده

 

کراتینه مو

کراتینه مو

 

برای مشاهده آلبوم آرایشی خانم بحری کلیک کنید.

 

جهت ارتباط با خانم بحری یا دریافت خدمات با شماره - تماس بگیرید.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: