یکشنبه 25 آبان 1393 - 14:09:51

پوست

 
 
 
پوست وسیع ترین ارگان بدن و یکی از اعضای موثر در دفاع بدن در مقابل عوامل خارجی است.بسیاری از نکات به ظاهر بی اهمیت در مراقبت از پوست وجود دارد که با دانستن آنها می توان به سلامت پوست کمک موثری کرد.
 
 
ابتدایی ترین و مهمترین نکته در بهداشت و سلامت پوست شستشوی صحیح آن است.
 
 چگونه شستشوی صحیح پوست می تواند ظاهر پوست شما را متفاوت کند؟
 
با رعایت نکات زیر می توانید ظاهری سالم و متفاوت از پوستتان داشته باشید.
 
-انتخاب ماده شوینده : این مهمترین نکته در شستشوی پوست است .بطور طبیعی در سطح پوست میزان کمی اسید وجود دارد که باعث مراقبت پوست در مقابل باکتری های محیطی می شود. به علت وجود قلیا در صابونها،اگر از صابون برای شستشوی پوست استفاده شود این اسید محافظ ، خنثی شده و راه برای ورود میکروبها و باکتری ها باز می شود.
 
پس یک شوینده غیر قلیایی مانند ژلها و فومهای مناسب با پوست خود انتخاب کنید.
 
- ابتدا از اب گرم برای خیس کردن صورت استفاده کنید: آب گرم (داغ نباشد) سبب باز شدن منافذ پوست می شود. ماده شوینده را با حرکات دورانی انگشت روی سطح پوست صورت بمالید.استفاده از اسفنج – حوله زبر یا هر وسیله دیگر برای این کار ممکن است سبب قرمزی و التهاب صورت شود.
 
- از اسکراب ها با فاصله مناسب استفاده کنید: مثلا هر هفته یکبار، برای پوست چرب و هر ماه یکبار،  برای پوست نرمال تا خشک استفاده کنید. در پوست های خیلی خشک اسکراب می تواند باعث حساسیت و قرمزی و آسیب در پوست شود.
 
- بعد از استفاده از شوینده مناسب: پوست را ابتدا با آب ولرم و در آخر با آب نسبتا خنک آبکشی نمایید. این کار به بسته شدن منافذ کمک می کند.
 
- استفاده از حوله نرم : پوست را با حوله نرم یا دستمال کاغذی نرم و بصورت آهسته و به شکل نوازش کردن وبا ضربه های آرام و ملایم خشک کنید. از کشیدن حوله روی پوست خودداری نمائید.
 
 
-از مرطوب کننده ها یا تونرها استفاده کنید: بر اساس نوع پوست از مرطوب کننده مناسب بعد از شستشو استفاده کنید. برای جذب کرم مرطوب کننده هم حرکات ضربه ای آرام را بکار ببرید و از تحریک بیش از حد پوست خودداری نمائید . این کار در پوست خشک حساسیت و قرمزی و در پوست چرب تحریک دوباره و ترشح چربی را بدنبال دارد.
 
- پوست خود را یکبار به هنگام صبح و یکبار در شب بشویید: از شستشوی مکرر پوست خودداری کنید (حتی در پوست های چرب ) . البته در صورت تعریق فراوان یا بعد از پوشیدن کلاه هایی که سبب تعریق در پوست صورت می شوند نیز لازم است پوست صورت را شستشو دهید.
 
به هشدارهای زیر در مورد سلامت پوست دقت نمائید:
 
- هیچگاه با آرایش به رختخواب نروید.
- اگر پوست حساسی دارید حتما قبل از استفاده از هر ماده ای به روی پوست صورت، آنرا روی پوست بازوی خود تست کنید.
- پوست را بیش از حد نشویید.زیرا با این کار چربی طبیعی و لازم پوست را از بین می برید.
- از آب خیلی گرم برای شستن استفاده نکنید چون سبب خشکی شدید پوست می شود.
- حوله خود را بعد از استفاده بشویید .حوله ها و اسفنج ها مکان مناسبی برای رشد میکروبها و قارچها می باشند.
 
           
 
 
 

نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

مطالب خیلی موثر بودن. با تشکر
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: