سه شنبه 14 بهمن 1393 - 00:41:27

12 چیزی که به شدت به موها ی شما آسیب می رساند

اشتباهات کوچک در زندگی روزمره شما می تواند سبب به هم ریختن استایل شما شود.

1.     عدم استفاده صحیح از سشوار

هنگام خشک کردن موها از نازل یا دریچه استفاده کنید و سشوار را دور از موها نگه دارید – در غیر اینصورت ممکن است در اثر نزدیک شدن زیاد سشوار، موها به سرعت بسوزند. اگر نازل سشوار ندارید، مطمئن شوید سشوال حداقل 12 سانتی متر با موها فاصله دارد. فیلتر پشت سشوار را هر از گاهی خارج نموده و تمیز کنید. تمیز نکردن این فیلتر سشوار می تواند جریان هوا را ضعیف کند.

2.     سشوار کردن موهای خیس

به یاد داشته باشید که موهای خیس به آسانی خم شده و شکل تازه ای به خود می گیردد. اگر خواهان موهای صاف هستید فقط هنگامی که موهایتان کاملا خشک هستند از سشوار استفاده کنید، سپس به مدت 20 ثانیه از باد سرد سشوار استفاده کنید.

3.     استفاده از اسپری مو

یکی از اشتباهات اصلی خانمها این است که قبل از استفاده از وسایل داغ مانند سشوار از اسپری مو استفاده می نمایند. اسپری مو حاوی الکل می باشد، و هنگامی یک لایه از موهای اسپری شده را گرم می کنید، سبب خشک شدن بیش از حد موها می شود. از محصولات بدون الکلی استفاده کنید که برای آماده سازی موها قبل از سشوار کردن طراحی شده اند.

4.     بستن دائمی موها

بستن هر روز موها به نحوی که ریشه ی موها کشیده شود باعث ریزش موها می شود. موهایتان را باز بگذارید، باز گذاشتن موها شما را جذاب تر نشان داده و به پوست سر کمک می کند تا بهتر تنفس کند.

5.     بافتن خیلی محکم موها

کشیدن و بافتن آرام موهای خیس ، بافتی مواج ایجاد می نماید. اما کشیدن محکم موها و بافتن آنها در حالیکه موها خیس هستند، آنها را مستعد شکنندگی می نماید. اگر می خواهید موهایتان را به دقت و محکم ببافید بهتر است تا خشک شدن کامل موها صبر کنید.

6.     مش کردن و هایلایت کردن بیش از حد موها

نباید از هایلایت برای پوشاندن موهای خاکستری یا تغییر کامل رنگ موی خود استفاده کنید. هایلایت کردن باید برای حالت دادن و بُعد دادن به موهای شما می باشد. برای پوشاندن موهای خاکستری بهتر است از روند تک رنگی استفاده کنید و رنگهای بدون آمونیاکی را به کار برید که با کمترین فشار، موهای خاکستری را 100% پوشش می دهد.

7.     خشک کردن موهای فر با حوله

دختران زیادی را دیده ام که برای خشک کردن موهای مجعد خود از حوله استفاده می کنند، اما عموما تارهای مو به حوله چسبیده و سبب دوشاخه شدن موها می شوند. برای انجام این کار بهتر است از حوله میکرو یا حتی یک تی شرت استفاده کنید. این پارچه کمتر سبب خشن شدن موها می شود.

8.     استفاده خیلی زود از وسایل گرم کننده

قبل از خشک شدن کامل موها از اتو مو و فر کننده مو استفاده نکنید.

9.     خوابیدن روی بالش های پنبه ای

رو بالشی پنبه ای باعث ایجاد اصطکاک شده و به موها آسیب می رساند. سعی کنید از یک روبالشی ساتن یا ابریشم استفاده کنید. اگر امکان استفاده از روبالشی ساتن و ابریشم وجود ندارد، می توانید هنگام خواب موها را در یک روسری ساتن یا ابریشم بپیچید.

             10.  استفاده نکردن از نرم کننده

اغلب افراد با این تصور که استفاده از نرم کننده سبب ریزش موها می شود، از نرم کننده استفاده نمی کنند، اما اشتباه اکثر آنها استفاده اشتباه از محصولی است که مناسب موهای آنها نمی باشد. اگر نرم کننده ای معمولی سبب ریزش موهای شما می شوند از نرم کننده ای با فرمولاسیون سبک تر استفاده کنید. سعی کنید نرم کننده را درقسمت پایین موها بکاربرید و سپس موها را کاملا آبکشی نمایید. 

11.افراط در استفاده از محصولات آرایشی

استفاده بیش از حد  از واکس و سرم مو سبب چرب شدن و احساس سنگینی روی موها شده و سبب ریزش موها می شود.

12.استفاده از محصولات اشتباه

برای سلامت و مرطوب نگه داشتن موها، شامپو و رنگ مویی تهیه نمایید که حاوی سولفات نمی باشد. 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: