پنجشنبه 30 بهمن 1393 - 14:27:04

7 دلیل که سبب پیری دستهای شما می شوند و راه های برطرف نمودن آنها

هنگامی که زمان مراقبت از پوست صورت میرسد، محصولات ضد پیری به وفور به کار گرفته می شوند: کرم های ضدآفتاب ، کرم های مرطوب کننده، سرم های کاهش چین و چروک و....

اما در مورد دستها اینطور نیست. اکثر افراد غافل از این نکته هستند که دستها نیز در پیر یا جوان نشان دادن آنها تاثیر بسزایی دارند. دستهای پر از چین و چروک، حتی اگر صورت جوانی هم داشته باشید، حکایت از پیری شما دارد.

در اینجا 7 چیزی که دستهای شما را پیر تر نشان می دهد و راه های درمان آنها نشان داده شده است.

1.     لکه های پیری

مسئله جالب در رابطه با لکه های پیری آن است که این لکه ها در واقع هیچ ارتباطی با افزایش سن ندارند: لکه های پیری بخاطر قرار گرفتن در معرض آفتاب ایجاد می شوند. اگر چه افرادی که علاقه بیشتری به آفتاب دارند زودتر دچار این عارضه می شوند، اما اکثر افراد پس از 50 سالگی ، شاهد ظاهر شدن این لکه ها روی پوست دست می باشند. از آنجا که استفاده 24 ساعته دستکش ممکن نمی باشد، همیشه قبل از بیرون رفتن ، دست ها را با  یک کرم ضد آفتاب با SPF30  بپوشانید و هر دو ساعت یکبار آن را تمدید کنید. به یک متخصص پوست مراجعه کنید و بخواهید تا کرمی حاوی هیدروکینون 2 یا 3% برایتان تجویز نماید.

2.     چروک پوست

اگر پوست روی دست شما مچاله شده و چروک خورده است، از یک کرم رتینوئید استفاده نمایید. این کرم ها به بهبود بافت و رشد ضخامت کلاژن کمک می نماید.

3.     رگ های برجسته

متاسفانه درمان قطعی برای درمان این مشکل وجود ندارد.  این امر معمولا بخاطر از دست رفتن چربی های زیر پوست می باشد، بنابراین برخی پزشکان و مراکز زیبایی با تزریق چربی خود فرد ، یا ترکیباتی مانند اسید هالورونیک ،به کمتر دیده شدن این رگ ها کمک می نمایند.

4.     پوسته پوسته شدن

پوسته پوسته شدن دست ها نیز از مهمترین مواردی است که روند پیری دستها را سرعت می بخشد. برای جلو گیری از این مسئله، چند توصیه را هر شب قبل از خواب به کار بندید: اول ، با یک لایه بردار ملایم دستها را ماساژ داده تا لایه های مردن پوست برطرف شود، سپس مخلوط ژل آلوئه ورا و گلیسیرین را روی دستها بمالید و  دستها را با کیسه نایلونی و دستکش نخی بپوشانید .

5.     رنگی شدن ناخن ها

اول بفهمید که چرا ناخن های شما زرد یا قهوه ای شده اند. اگر تغییر رنگ همچنان ادامه یابد یا همراه با درد باشد ، احتمال می رود نوعی عفونت قارچی وجود داشته باشد. در اینصورت با پزشک مشورت کنید. اگر پزشک به شما اطمینان داد که مشکلی وجود ندارد، زرد شدن ناخن ها اغلب عوارض جانبی بی ضرر چیزهایی مانند داروهای پسوریازیس یا لاک ناخن های تیره می باشد. یک برش لیمو را به ناخن های خود بمالید یا حدود 15 تا 20 دقیقه ناخن ها را در محلول های شوینده ی دندان مصنوعی قرار دهید.

6.     شکنندگی ناخن ها

قرار گرفتن در معرض آب یا محصولات شیمیایی، تغییرات آب و هوای فصلی، و حتی ژنتیک ، می تواند منجر به شکنندگی ناخن ها شود. 2.5 میلیگرم ویتامین B بیوتین، ناخن ها را مقاوم تر کرده و پس از 6 تا 9 ماه شکنندگی آنها را کاهش می دهد.

7.     مانیکورهای قدیمی

اشکال و ناخن ها ی محبوب ، به طور مداوم در حال تغییر می باشد، و همگام بودن با این مدل ها و رنگ ها ، ساده ترین راه برای جوان تر نشان دادن دست ها می باشد. در حال حاضر ناخن های کوتاه تر بیشتر مورد پسند می باشند. ناخن ها را بلند تر از ¼ اینچ نگه ندارید. از لاک ناخن های غلیظ استفاده کنید تا توجه بیشتر به سمت ناخن های شما جلب شود تا چروک دست ها. از رنگهای کلاسیک متنند قرمز یا ارغوانی استفاده کنید و از رنگ های زرد و سبز اجتناب نمایید. 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: