یکشنبه 03 اسفند 1393 - 22:49:53

چطور می توان چین و چروک های گردن را بهبود بخشید

پوست گردن نازک و ظریف می باشد، بنابراین، از اولین نقاطی است که چین و چروک ها را نشان می دهد. این ناحیه نسبت به صورت،  چربی کمتری نیز داشته و این خشکی سبب چروک پوست می شود. پیشگیری ، بهترین دارو برای چین و چروک ها می باشد. کرم های ضد پیری حاوی  ترکیباتی از قبیل اسید گلیکولیک، و ویتامینC می باشند که به صاف کردن چروک گردن کمک نموده و دوباره آن را صاف و کشیده می گرداند. با دنبال کردن مراحل زیر، گردنی صاف و بدون چروک داشته باشید:

 

مرحله 1: هرشب با یک محصول مناسب که حاوی اسیدهای آلفا هیدروکسی (AHA)یا اسید گلیکولیک می باشد ، پوست گردن را لایه  برداری نمایید. درمان با اسید گلیکولیک یا AHA  را پس از تمیز کردن گردن و قبل از استفاده از مذطوب کننده، کرم ضد آفتاب، یا آرایش به کار برید. این اسیدها پوست را مرطوب ساخته و به محو نمودن خطوط ریز کمک می نمایند.

مرحله 2: به طور روزانه از مرطوب کننده های حاوی پپتید  روی گردن استفاده نمایید. پپتید تولید کلاژن افزایش را افزایش داده و چروک ها را کاهش می دهد. پس از دوش گرفتن، هنگامی که هنوز پوست شما مرطوب می باشد از کرم مرطوب کننده استفاده کنید تا بهتر جذب شود.

مرحله 3: هر شب قبل از رفتن به رختخواب از کرم های ضدپیری مخصوص صورت و گردن استفاده نمایید.  کرمی را انتخاب نمایید که حاوی ترکیباتی نظیر رتینول و نیاسین باشد. رتینول یا عصاره های گیاهی به محکم شدن پوست گردن کمک می نمایند. کرم های نیاسین با تقویت پوست گردن، رنگ و بافت پوست را بهبود می بخشند. اسید هیالورونیک  رطوبت را جذب نموده و آن را در پوست حفظ می نماید.

مرحله 4: سه بار درهفته، شبها از سرم ویتامین C استفاده نمایید. ویتامین C با رادیکال های آزاد پیری پوست مبارزه نموده و به تولید افزایش کلاژن کمک می نماید.

مرحله5: پوست گردن را به طور روزانه با ضد آفتاب SPF30 یا بالاتر محافظت نمایید. پوست گردن نسبت به اشعه ی آفتاب بسیار آسیب پذیر می باشد. بنابراین، استفاده از کرم ضدآفتاب در هنگام خروج از منزل، امری حیاتی می باشد.

مرحله 6: صاف روی یک صندلی بنشینید، سپس سرتان را به عقب خم کنید به طوری که بتوانید سقف را ببینید. در همین حال، لب پایین را تا جایی که می توانید روی لب بالایی بکشید، باید در ماهیچه های گردن احساس کشش نمایید. این حالت را 10 ثانیه حفظ نمایید، سپس آزاد کنید. این حرکت را 9 بار تکرار نمایید. این ورزش ماهیچه های گردن را قویتر کرده وآن را زیباتر نشان می دهد.

مرحله 7: از یک پزشک یا متخصص پوست درباره لیزر کردن پوست مشاوره بگیرید. گزینه های دیگر برای افزایش تولید کلاژن ،عبارتند از تجهیزات نوری یا فرکانس های رادیویی . تزریق بوتولینوم سمی(بوتاکس) نیز به ازبین بردن چین و چروک ها کمک می نماید.

هشدارها:

پس از استفاده از کرم های ضد پیری،از پوشاندن گردن با پارچه هایی مانند پارچه های پشمی که سبب خارش پوست می شوند اجتناب نمایید. انجام این کار ممکن است سبب تحریک پوست شود.

نکات:

می توانید چروک های گردن را با یک پودر برنزه ی مات که به خوبی هماهنگ با پوست شما می باشد استفاده نمایید. از یک قلم آرایش پودری بزرگ استفاده نمایید تا پودر برنزه را به تمامی قسمت های گردن برسانید.

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: