سه شنبه 15 اردیبهشت 1394 - 00:52:09

10 ترفند برای زیبا تر کردن موها

همه ی ما دوست داریم که موهایی زیبا و جذاب داشته باشیم. وقتی سخن از زیبایی موها به میان می آید معمولا فکر ما به سمت مدل موهای جدید، رنگ های متنوع و کوتاهی موها می رود. اما ما در این جا ترفند های زیرکانه ای را به شما معرفی می کنیم که توسط آن ها می توانید موهای زیبا تری داشته باشید.

 

1.       آیا می خواهید روی موهای تان هایلایت هایی ظریف و ماهرانه داشته باشید و در عین حال زیاد پول خرج نکنید؟ آب یک لیمو را گرفته و داخل ظرفی بریزید. یک برس را داخل آن زده و به آرامی آن را روی موهای تان بکشید. سپس به مدت 45 دقیقه تا 1 ساعت زیر نور آفتاب بنشینید (البته ضد آفتاب فراموش نشود). هر 2 هفته یک بار این کار را انجام دهید. آب لیمو ترش با کمک نور خورشید موهای شما را روشن می کند.

 

2.       برای رهایی از الکتریسیته ی موها از ورق خشک کن (نوعی دستمال شبیه دستمال کاغذی) استفاده کنید. برای آنکه موهای تان دچار الکتریسیته ی ساکن نشوند می توانید این نوع ورقه ها را روی برس یا شانه تان مالیده و یا بچسبانید.

3.       با ترفند کلیپس، دم اسبی تان را پر پشت تر نشان دهید. موها را در پشت و بالای سرتان دم اسبی ببندید و آن را محکم با یک کش ببندید. آن را به 2 قسمت تقسیم کنید( قسمت بالا و پایین) و یک کلیپس کوچک تا متوسط  را روی کش تان، یعنی زیر قسمت بالایی که جدا کرده بودید بزنید. حالا موهای بالا را روی کلیپس بریزید . مقداری شامپوی خشک را روی موهای تان اسپری کنید تا ظاهر پر تری داشته باشند.

 

4.       برای از بین بردن چربی های روی موها که معمولا به پوست سر می چسبند و مانع از رشد مناسب موها می شوند، می توانید با مخلوط کردن جوش شیرین و آب، خمیری تهیه کنید و موهای تان را با آن بشویید. برای آبکشی جوش شیرین از روی موها از سرکه سیب استفاده کنید زیرا موها را بسیار تمیز می کند.

5.       بدحالتی موی کودکان بسیار آزار دهنده است اما راهی وجود دارد که بتوانید آن را درست کنید. مقداری اسپری سفت کننده ی مو را روی یک مسواک بزنید و موی کودک تان را با آن شانه کنید. حالا قسمتی از مو که راست شده بود یا حالت نمی گرفت با بقیه ی موهای سر یکدست شده است.

 

6.       با خوابیدن روی یک بالش ابریشمی می توانید از شکسته شدن موها که ممکن است در شب و هنگام خواب در اثر غلت خوردن ایجاد شود، جلوگیری کنید. بالش نخی و یا هر جنس دیگری باعث می شود که موی شما نتواند به درستی روی آن جا به جا شوند، در نتیجه ترک خورده و بشکند.

7.        بسیار پیش می آید که دختران و خانم هایی که موهای قرمز دارند از استفاده از شامپوی خشک برای موهای شان خجالت می کشند، زیرا شامپو روی موهای آن ها سفید شده و کاملا معلوم می شود. اگر شما هم این مشکل را دارید می توانید خودتان شامپوی سرتان را بسازید تا موهای تان تیره تر شده و دیگر نیازی به شستشوی آن ها نباشد. 2 قاشق غذاخوری پودر کاکائو را با 2 قاشق غذاخوری نشاسته ی ذرت و مقداری دارچین مخلوط کرده و آن را با انگشتان تان روی ریشه ها و ساقه های موهای تان بمالید.

 

8.       اگر زمان زیادی طول می کشد تا موهای تان را صاف کنید، می توانید درجه ی اتوی موی تان را را روی متوسط قرار دهید. اگر بخواهید درجه ی آن را خیلی کم کنید باید چند بار یک رشته از موها را اتو بکشید و اگر درجه ی آن را زیاد کنید ممکن است به موی تان آسیب برساند. بنابراین مناسب ترین کار این است که درجه ی اتو روی متوسط باشد.

9.       با خیس کردن موها و زدن نرم کننده به موهای تان، آن ها را از کلر موجود در آب استخر محافظت کنید. با این کار به جای این که موهای شما آب استخر را جذب کند، آب بدون کلر و نرم کننده را به خود می گیرد و به این ترتیب از آسیب رسیدن به موها جلوگیری می شود.

 

10.   برای جلوگیری از وز شدن موها می توانید از یک تی شرت نخی به جای حوله استفاده کنید. حوله های معمولی نوعی شکستگی در تارهای مو ایجاد می کنند که باعث آسیب به کوتیکول مو و در نتیجه وز شدن مو می شوند. در حالی که تی شرت نخی بدون آنکه به مو آسیب برساند موها را خشک می کند. یادتان باشد که هرگز موها را با حوله یا لباس نمالید، فقط آن ها را فشار دهید تا آب اضافه ی آن خارج شوند. 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: