دوشنبه 15 تیر 1394 - 22:42:50

راهکار های مراقبت از پوست با خیار

در بسیاری از مناطق، گرما و شرجی بودن هوا در اواسط تابستان به اوج خود می رسد؛ بنابراین بهتر است آب کافی به بدن برسد تا با طراوت بنظر برسد. شما می توانید با این راهکار های ساده و با استفاده از خیار این کار را انجام دهید.

ماسک مرطوب کننده خیار – موز(برای پوست های خشک ومعمولی)

1-نصف یک عدد خیار (شسته شده، با پوست)

2-نصف یک عدد موز

3-یک قاشق چای خوری عسل

4-4 قاشق چای خوری آب لیمو

این ماسک برای پوست های خشک عالیست؛ موز و عسل به همراه خیار ترکیبی فوق العاده برای با طراوت کردن پوست هستند. خیار و موز را با استفاده از یک مخلوط کن، ترکیب کنید و سپس عسل و آب لیمو را به آن اصافه کنید تا خمیری روان بدست آید.

خمیر را در یک کاسه کوچک ریخته و با استفاده از دست هایتان به صورت یک لایه هماهنگ رو پوست تمیز صورت و گردن خود بمالید.از مناطق دور چشم دوری کنید. به مدت 30 دقیقه دراز کشیده و اجازه دهید ماسک روی صورتتان تاثیر لازم را بگذارد. سپس با آب گرم آن را شسته و با حوله خشک کنید. بعد از آن میتوانید برای رسیدن رطوبت بیشتر به پوست از مرطوب کننده استفاده کنید.

ماسک خیار -  تخم مرغ تازه (برای پوست معمولی و چرب)

1-یک خیار

2- 5 برگ نعنای تازه

3- یک سفیده تخم مرغ

خیار، سفیده تخم مرغ و برگ نعنا همگی با هم برای سفت کردن و شفافیت پوست بسیار مناسب اند. ابتدا پوست خیار را کنده و دانه های ان را در آورید؛ سپس آن را قطعه قطعه کنید. خیار و برگ های نعنا را در یک مخلوط کن ترکیب کنید. همزمان سفیده تخم مرغ را به صورت جدا در یک کاسه کوچک هم بزنید تا شروع به سفت شدن کند. هنگامی که هر دو آماده شدند آن ها را با هم مخلوط کنید تا وقتی که خمیری  نرم بدست آورید. این ترکیب را در یک کاسه کوچک ریخته و با استفاده از نوک انگشتان آن را روی صورت و گردن خود بمالید. از مناطق دور چشم دوری کنید. ماسک را به مدت 20 دقیقه روی صورت خود نگه داشته سپس آن را با آب سرد بشویید و با حوله خشک کنید.

مخلوط آب خیار

1-4 فنجان آب به همراه یخ

2-یک خیار بزرگ

3-2 جوانه تازه رزماری

4-5 تا 10  برگ نعنا

5-4 قاشق غذا خوری گلاب

6-عسل (اختیاری، برای چشیدن)

گاهی شما می خواهید با آب خوردن به بدنتان آب برسانید. خوشبختانه درست کردن این مخلوط خنک خیار بسیار ساده است. یک کاسه یا پارچ بزرگ را با آب و تکه های یخ پر کنید. خیار را به قطعاتی با ضخامت 2 سانت بریده و داخل آب بیاندازید. رزماری و برگ های نعنا را داخل آب بیاندازید. به محلول مورد نظر گلاب و عسل اضافه کنید. با استفاده از یک قاشق بزرگ آن را هم زده و آن را در طول شب در یخچال قرار دهید. هنگام صبح شما می توانید از یک مخلوط خیار خنک و سالم لذت ببرید.

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: