شنبه 20 تیر 1394 - 21:02:49

نکاتی برای رنگ کردن مو در خانه

آیا نیاز به یک تغییر در ظاهرتان دارید؟ ساده ترین راه برای این تغییر رنگ کردن موهایتان در خانه است. ولی رنگ کردن مو در خانه نیاز به حوصله و دقت دارد. پس اگر در انجام این کار تبحر کافی ندارید، می توانید از یکی از دوستانتان کمک بگیرید. در اینجا نکاتی درباره رنگ کرن مو، برای افرادی که قبلا این کار را بارها انجام داده اند یا کسانی که تجربه اولشان است، آورده شده است.

1.       در خانه یک تغییر رنگ عظیم انجام ندهید: در خانه ریشه های خود را رنگ کنید یا یک تغییر رنگ جزئی (تا دو درجه روشن تر) انجام دهید ولی برای ایجاد تغییرات کلی تر به سالن های زیبایی مراجعه کرده و این کار را به متخصصن بسپارید. در غیر این صورت آسیب های وارده ممکن است نه تنها به سلامت موهای شما لطمه بزند، بلکه به سختی قابل اصلاح باشد.

2.       مطمئن شوید که به اندازه کافی رنگ مو خریده اید: اگر موهای بلندی دارید و می خواخید تمام مو های خود را رنگ کنید به بیشتر از یک بسته رنگ مو احتیاج دارید. دقت کنید که اگر رنگ کردن را شروع کنید و مواد لازم به اندازه کافی نداشته باشید، به مشکل بر می خورید.

3.       مراقبت های لازم را از پوست خود بکنید: روی پیشای خود و دیگر نقاط پوست که ممکن است به رنگ مو آغشته شود را خوب بپوشانید تا از لک شدن و آسیب دیدن پوست جلوگیری کنید.

4.       قبل از رنگ کردن موهایتان به آن ها شامپو استفاده نزنید: موهایی که خیلی تمیز نباشند راحت تر حالت گرفته و رنگ می شوند. همچنین می توانید از روغن های گیاهی استفاده کنید تا از موها و پوست سرتان محافظت کنید.

5.       موهایتان را در نور طبیعی رنگ کنید: مطمئن شوید که در محلی قرار دارید که نور کافی و طبیعی داشته باشد. این کار به شما کمک می کند که رنگ موی طبیعی تری داشته باشید.

6.       ابتدا رنگ را روی یک دسته از موهایتان امتحان کنید: بسیاری از خانم ها از این مرحله صرف نظر می کنند، اما این روش در تعیین رنگ موی مناسب و واکنش موها پس از انجام کار بسیار موثر است. به خصوص اگر می خواهید از رنگ جدید یا محصول جدیدی برای رنگ کردن استفاده کنید، انجام این کار ضروری است.

7.       از کمک خواستن نهراسید: بسیاری از شرکت های تولید کننده رنگ مو راه های ارتباطی مختلفی در اختیار مشتریان خود قرار می دهند تا در صورت بروز مشکل با آن ها تماس بگیرند.  

 

در زیر به چند ترکیب و فرمول رنگساژها اشاره می کنیم:

رنگساژ یخی (نقره ای) :
برای رنگساژ یخی موها را به آخرین درجه دکلره می رسانیم که دکلره را اینجا کاملا توضیح دادیم بعد مقداری رنگ مو C10 به اضافه 1/3 روشن کننده (0-00) E20 به اضافه 3 سانت واریاسون نقره ای (E13) و کمی اکسیدان شماره 2را ترکیب و به مو می زنیم.

رنگساژ یخی (آبی) :
این رنگساژ کاملا همانند رنگساژ یخی (نقره ای) است با این تفاوت که از واریاسیون آبی (ٍE14) و کمی اکسیدان شماره 2استفاده می کنیم.

برای زساندن مو به این رنگساژ هم از رنگ موی G10 به اضافه 3 سانت واریاسیون (E16) و کمی اکسیدان شماره 2استفاده می کنیم.

رنگساژ زیتونی :
برای رنگساژ زیتونی از رنگ موی M10 به اضافه 3 سانت واریاسیون سبز (E17) و کمی اکسیدان شماره 2استفاده می کنیم.

رنگساژ کرم :
برای رنگساژ کرم هم می توانیم از رنگ موی C10 به اضافه روشن کننده 90٫01 به اضافه رنگ موی 11٫0 (N10) و کمی اکسیدان شماره 2می زنیم.

رنگساژ زیتونی سیر :
به رساندن رنگ مو به این رنگ هم می توانید با ترکیب کردن رنگ M10 به اضافه رنگ 9٫1 به اضافه 3 سانت واریاسیون سبز(E17) و کمی اکسیدان شماره 2 ترکیب می کنیم.
*بعد از اتمام کار موها را با آب ولرم و کاندیشنر (نرم کننده) شستشو دهید.

واریاسیون ها رنگ های قوی هستند که به تنهایی مورد استفاده قرار نمی گیرند.بلکه برای ایجاد سایه های دلخواه و یا پوشاندن سایه های نا خواسته به مقدار کم با سایر رنگ ها مخلوط می گردند.

*همه رنگ ها قابل تر کیب با هم هستند .کرم روشن کننده E20 را می توان با همه رنگ ها ی دیگر مخلوط کرد و و رنگ های روشن تر بدست آوردو همچنین می توان آنها را به تنهایی با اکسیدان شماره 1 برای روشن کردن ابرو ها و اکسیدان نمره 2 برای روشن کردن موی سر استفاده نمود.

* پس از آماده نمودن رنگ مو بهتر است آن را بلافاصله استفاده نمایید.

*برای رنگساژ کردن یک شماره تیره تر از پایه ی دکلره کار می کنید . مثلا اگر پایه ی دکلره به شش برسد رنساز پایه ی پنج استفاده می کنیم.

توجه : اگر بخواهیم شدت تن زیتونی و طلایی و دودی را زیاد کنیم از واریاسیون های مربوط استفاده می کنیم.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: