سه شنبه 23 تیر 1394 - 21:43:57

آرایش مناسب پوست های تیره

پوست تیره شما در جذاب نشان دادن رنگ های پررنگ طوری عمل می کند که پوست های دیگر هیچ کدام نمی توانند. انواع زرشکی، انواع صورتی، قرمز و آلویی برای شما بسیار مناسب است. اما درست است که شما می توانید از انواع رنگ های متهورانه استفاده کنید، ولی در کل خرید لوازم آرایش ساده نیست. زیرا پیدا کردن فوندانسیون و برنزه مناسب می تواند یک کار عذاب آور باشد. به همین دلیل در زیر نکاتی برای کمک به شما در انتخاب رنگ مناسب آرایش تان آمده است: 

 

رنگ زیر پوستی خود را در نظر بگیرید

صرف نظر از رنگ پوست، عامل کلیدی در انتخاب آرایش مناسب به رنگ زیر پوستی شما بستگی دارد. به خصوص این که در هنگام خرید محصولات آرایشی رنگ های مشابه هم بسیاری وجود دارد. پس می بایست به رنگ زیر پوستی تان توجه کنید تا بتوانید بهترین آرایش ممکن را داشته باشید.

رنگ زیر پوستی شما یکی از این موارد می باشد:

سرد: رنگ زیر پوستی صورتی، قرمز یا آبی

گرم: رنگ زیرپوستی زرد یا طلایی

خنثی: تعادلی بین سرد و گرم

معمولا پوست سبزه با رنگ های گرم یا خنثی که کمی به سبز می زنند، شناخته می شود. هرچه شما پوست سبزه روشن تری داشته باشید، رنگ زیر پوستی شما زرد و خنک تر و هرچه پوست سبزه تیره تری داشته باشید، پوستتان ته رنگ طلایی تری خواهد داشت.

تست سفید در مقابل کرم: دو لباس یکی با رنگ سفید و دیگری با رنگی تیره تر مثل کرم را انتخاب کرده و بدون این که آرایش کنید آن ها را بپوشید. حال مشاهده کنید کدام رنگ بیشتر به شما می آید، اگر سفید برای شما مناسب تر باشد به این معنی است که شما ته رنگ گرم دارید و اگر رنگ کرم بیشتر به شما می آید به این معنی است که ته رنگ سرد دارید. اگر هر دو رنگ به شما زیبایی می بخشد، به این معنی است که شما ته رنگ خنثی دارید.

تست رگ های روی مچ دست: به رگ های روی مچ تان نگاه کنید، اگر آن ها سبز هستند، به این معنی است که شما ته رنگ گرم دارید. اگر آبی باشند به معنی سرد بودن ته رنگ شماست و اگر رنگ رگ هایتان بین این دو آبی و سبز باشد در این صورت شما پوست خنثی دارید.

تست جواهرات: اگر جواهرات زرد به زیبایی ظاهرشما کممک می کند، پس شما احتمالا ته رنگ گرم دارید ولی اگر نقره بیشتر به شما می آید، ته رنگی سرد دارید.

تست آفتاب: اگر وقتی به کنار دریا می روید، به سرعت پوستتان برنزه شده و یا طلایی می شود به این معنی است که شما گرم هستید ولی اگر در ابتدا می سوزید سپس پوستتان تغییر رنگ می دهد، به این معنی است که ته رنگ سرد دارید.

اگر هنوز راجع به رنگ پوستتان شک دارید، از آرایشگر خود کمک بخواهید.

فوندانسیون برای پوست تیره

دانستن ته رنگ پوستتان به شما کمک می کند تا بتوانید بهترین فوندانسیون مناسب را پیدا کنید. اگر خودتان انواع فوندانسیون ها را در هنگام خرید چک می کنید، آن را از گونه تا خط فک خود کشیده و در هنگام ملاحظه نتیجه رنگ پوست بدن خود را در نظر داشته باشید. زیرا افراد با پوست های تیره معمولا پوست بدن روشن تری دارند. پس در هنگام خرید دقت کنید تا فوندانسیونی که می خرید با رنگ بدن شما هماهنگی داشته باشد. برای اطمینان از یک نتیجه بهتر 2 تا 3 رنگ را همزمان امتحان کنید. سپس چند دقیقه صبر کنید تا رنگ کرم زیر ساز شما با پوستتان هماهنگ شود. بعد ار آن تصمیم بگیرید که کدام رنگ برای شما مناسب تر است.

استفاده از رژ گونه مناسب

رژگونه های به رنگ صورتی کمرنگ را بهتر است فراموش کنید، چرا که آن ها بعضی مواقع ممکن است به شما بیایند اما رژ گونه با سایه های بنفش و حتی نارنجی، رنگ هایی هستند که حتما باید امتحان کنید. درست است که رنگ های جیغ در ظاهر تغییر ایجاد می کنند ولی  ممکن است آن ها در پوست شما معمولی به نظر برسند. بنابراین بنفش کمرنگ برای پوست های با ته رنگ گرم و نارنجی برای پوست های با ته رنگ سرد پیشنهاد داده می شود.

بهترین رنگ برنزه برای پوست تیره

اجازه ندهید کسی به شما بگوید که نمی توانید از کرم برنزه استفاده کنید زیرا یک رنگ برنزه واقعی و با خورشید برای هر نوع پوستی حتی شما مناسب است.

سایه های چشم

در واقع هر سایه پر رنگی باعث می شود تا چشمان شما جذاب تر به نظر برسند. سایه هایی مانند بنفش، آبی کمرنگ، سبز و کبودی در تضاد با رنگ شما بسیار زیبا می شوند. همچنین طلایی و رنگ هی برنزه نیز به شما ظاهری گرم تر داده و چشم هایتان را براق می کند.

انتخاب رژ لب مناسب

مشابه انتخاب سایه، در انتخاب رژ لب هم شما آزادید. یک رنگ صورتی یا بنفش به شما حس تازگی القا می کند. همچنین رنگ زرشکی چهره شما را گرم تر نشان دهد. خانم هایی که ته رنگ گرم دارند می توانند از هلویی، قرمز متمایل به نارنجی، و حتی قهوه ای شکلاتی استفاده کنند. خانم های با ته رنگ سرد نیز می توانند از رنگ هایی چون بنفش، صورتی، قرمز با رگه های آبی بهره ببرند.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: