جمعه 26 تیر 1394 - 16:23:54

چگونه نا خن هایی سالم و محکم داشته باشیم؟

قرار گرفتن در معرض اشعه های خورشید در تابستان منجر به خشکی و شکستن ناخن ها می شود. برای جلوگیری از این آسیب ها در ادامه نکاتی آمده است تا به شما در داشتن ناخن هایی قوی و سالم کمک کند.

مراقب پوست خود باشید

روغن زیتون تنها برای آشپزی استفاده نمی شود؛ بلکه شما می توانید با مالیدن آن روی ناخن های خود به نتایج شگفت انگیزی دست یابید. برای این کاراندکی روغن زیتون روی هر کدام از ناخن ها مالیده و روی ناخن و اطراف پوست آن را ماساژ دهید. این کار را در طول شب انجام داده و بدون اینکه ناخن های خود را بشویید بخوابید. بدین صورت بهترین نتیجه ممکن را خواهید گرفت.

از لیمو ترش برای برگرداندن رنگ طبیعی ناخن های خود استفاده کنید.

استفاده بیش از اندازه از مواد شوینده و لاک های مختلف می تواند باعث زردی یا بیرنگی ناخن های شما شود. آب لیمو می تواند این اثرات را از بین برده و ناخن های شما را به رنگ طبیعی خود برگرداند. آب یک لیمو ترش را در یک کاسه گرفته و کمی آب به آن اضافه کنید؛ به گونه ای که بتوان تمام ناخن ها را در آن قرار داد. بخاطر داشته باشید که در حین انجام این کار ناخن های شما لاک نداشته باشند. سر انگشتان خود را در آب لیمو به مدت 15 دقیقه قرار دهید تا ناخن های شما به رنگ طبیعی خود بازگردند.

از لاک پاک کن کمتراستفاده کنید

استفاده بیش از اندازه از لاک پاک کن باعث خشکی ناخن ها و پوست اطراف آن می گردد. درست است که تغییر رنگ ناخن لذت بخش است، اما پروسه پاک کردن آن برای ناخن های شما مضر است. سعی کنید از یک رنگ به مدت بیشتری استفاده کرده و یا از لاک پاک کن های مرطوب استفاده کنید. همچنین می توانید با استفاده از لاک های روشن اثرات مخرب لاک و لاک پاک کن روی ناخن هایتان را کاهش دهید.

برای مدتی از لاک ناخن خداحافظی کنید

یک روش ساده برای برگرداندن سلامت ناخن هایتان استفاده نکردن از لاک حداقل به مدت یک هفته است. به خصوص در تابستان که بدن آب بیشتری مصرف می کند و احتمال خشکی ناخن ها وجود دارد بهتر است مدتی از لاک ناخن استفاده نکنید. در این صورت ناخن های شما برای مدتی نفس کشیده و از درون و بیرون محکم می شود. در این مدت به جای لاک از سوهان استفاده کنید تا ناخن هایی براق و طبیعی داشته باشید.

از سوهان استفاده کنید

سوهان کشیدن در حالت دادن به ناخن های شما نقشی موثری دارد. با استفاده از سوهان، ناخن های خود را یک اندازه کرده و به استحکام و سلامت آن ها کمک کنید، بخصوص در تابستان که احتمال خشکی و شکستن ناخن ها بیشتر است.

دقت داشته باشید که در سوهان کشیدن از روش جلو و عقب بردن استفاده نکنید. چرا که این کار ترک های ریزی در ناخن ها به وجود آورده و باعث می شود که ناخن ها سریعتر بشکند. پس سوهان کشیدن خود را در یک جهت و از سمت خارج به داخل انجام دهید.

از مواد طبیعی استفاده کنید

آکریلیک و چسب های دیگر ناخن ممکن است در زیبا تر نشان دادن ناخن کمک کند، اما آن ها به سلامت و استحکام ناخن ها آسیب می زنند. زیرا آکریلیک و چسب ها، ناخن ها را خشک کرده و آسیب پذیر می کنند. بعلاوه استفاده از مواد شوینده و به استخر رفتن باعث می شود که چسب ناخن ها باز شده و نیاز بیشتری به ترمیم داشته باشد. بنابراین سعی کنید از ناخن مصنوعی کمتر استفاده کنید تا ناخن هایی سالم داشته باشید.

 

اختصاصی: جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: