دوشنبه 02 شهریور 1394 - 13:02:25

همه چیز در مورد لایه برداری پوست

لایه برداری پوست چیست؟


لایه برداری پوست، پروسه ای است که در طی آن سلول های پوستی مرده که در سطح خارجی پوست قرار دارند، از بین می روند. این کار برای پاکسازی پوست صورت و بدن حیاتی است. اگر لایه برداری پوست درست انجام شود پوست لطیف و با طراوت نشان می دهد. از طرفی، بعد از عملیات لایه برداری که پوست های مرده از سطح پوست جدا شده اند، کرم ها، سرم های پوستی و مرطوب کننده ها تاثیر یهتری روی پوست دارند. 
زمان لایه برداری
انجام لایه برداری پوست های مرده در سطوح مختلف در سرتاسر روز ضرورت دارد. به خصوص لایه برداری وقتی ممکن می شود که پوست های مرده در سطح پوست به وجود آمده اند. برای دانستن زمان درست لایه برداری پوست می توانید از تست زیر کمک بگیرید. تکه ای چسب نواری روی پیشانی گذاشته و خوب بمالید. اگر چسب را از پوست جدا کردید و روی آن سلول های پوستی دیدید به این معنی است که نیاز به لایه برداری دارید.
با بالا رفتن سن، اهمیت لایه برداری بیشتر نیز می شود زیرا به دلیل فرآیند های طبیعی بدن، پوست انسان خود را در لایه های پایینی پوست  تجدید می کند و وقتی این تولید دوباره پوست به سطح نزدیک می شود کراتینه نیز می شوند. این سلول های سرشار از کراتینه، سطح خارجی محافظ پوست را می سازند. با گذشت زمان این پوست ها کراتین خود را از دست داده و اجازه می دهند تا سلول های جدید جای آن ها را بگیرند تا چرخه زندگی سلول های پوستی ادامه یابد.
وقتی که سن بالا می رود (نزدیک سن 40 سالگی به بالا) پروسه تولید پوست های جدید و جایگزینی آن با پوست های قدیمی کاهش یافته و در نتیجه آن پوست شفافیت و درخشانی خود را از دست می دهد و زبر می شود. در چنین شرایطی انجام لایه برداری بسیار ضروری است، تا پوست های جدید جایگزین پوست هایی که در سطح اپیدرمی مرده بودند، شوند.
لایه برداری بسیاری از مشکلات پوستی را نیز حل می کند. به خصوص مشکلاتی که در اثر بسته شدن منافذ پوستی به وجود آمده اند، زیرا این کار منافذ پوستی را باز می کند. پس انجام پیوسته لایه برداری و به خصوص وقتی که اولین علائم مشکلات پوستی ظاهر شدند، کمک می کند تا پوست در شرایط مناسبی باقی بماند.
چگونگی انجام لایه برداری پوست
4 روش برای انجام لایه برداری وجود دارد. از طریق کرم، آنزیم ها، مواد شیمیایی و دانه ها این کار امکان پذیر است.
لایه برداری با استفاده از ذرات و دانه ها برای پوست های نوجوانان و پوست هایی که هیچ آکنه ای در ان ها دیده نمی شود مناسب است، زیرا در اینروش پوست های مرده از سطح پوست جدا شده و انجام آن بسیار ساده است. برای پاک کردن این ذرات نیز کافیست از یک اسفنج مرطوب استفاده شود.
لایه برداری از طریق کرم برای خانم هایی که در سنین 40 تا 50 سالگی هستند، توصیه می شود. این کرم به صورت نازکی روی سطح پوست زده شده و صبر می شود تا خشک شود. دقت شود که در این خشک شدن نیازی به استفاده از حرارت نیست. پس از این که کرم روی سطح پوست خشک شد، می توان با نوک انگشتان آن را از سطح پوست صورت برداشت.
لایه برداری پوست با آنزیم ها معمولا روی پوست های دارای آکنه و یا پوست افراد مسن بهتر جواب می دهد. این لایه برداری با حرارت انجام شده و مانند یک کرم است. این روش هم مانند لایه برداری به وسیله کرم است ولی با این تفاوت که در این روش از حرارت برای فعال سازی آنزیم های روی پوست استفاده شده و برای پاک کردن آن نیز از اسفنج های آرایشی استفاده می شود.
لایه برداری با مواد شیمیایی برای از بین بردن لکه ها، جای جوش و زخم های روی پوست انجام می شود. هر دو روش آنزیم و لایه برداری با مواد شیمیایی باید در مراکز تحت مجوز که در آن ها افراد متخصص وجود دارند، انجام شود.
میکرودرم نیز یکی از روش های لایه برداری پوست است که به دو نوع میکرودرم کریستالی و میکرودرم الماسی تقسیم می شود. البته لازم به ذکر است که این یک روش پیشرفته بوده و در آن از تجهیزات مخصوصی استفاده می شود.

برای مشاهده فیلم  اموزش مراقبت های پوستی اینجا کلیک نمایید.

 

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

دوشنبه 02 شهریور 1394 - 20:00:31
خیلی خوب بود
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: