دوشنبه 02 شهریور 1394 - 13:38:44

موهای سالم و براق

چگونه موهایمان را در برابر افزایش سن مقاوم کنیم

 


ممکن است کمی عجیب به نظر برسد ولی با افزایش سن، موها نیز دچار پیری شده و درخشش خود را از دست می دهند. در این مقاله به بررسی روش هایی پرداخته ایم که در آن موها همیشه جوان مانده و به براقی موهای یک نوجوان می شوند.

1-چرب نگه داشتن پوست سر

وقتی که سن بالا می رود، کف سر چربی کمتری تولید کرده و به همین دلیل موها درخشندگی خود را به مرور از دست می دهند. به خصوص وقتی که موها بیش از اندازه با شامپو شسته شوند این اتفاق سریع تر می افتد. به همین دلیل بیشتر از یک بار و آن هم یک روز در میان موها را نشویید. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که کارتان در زیر آفتاب است و هر روز حمام می روید، موهایتان را یک روز در میان با شامپو شسته و یک روز تنها با آب خالی کف سر را ماساژ دهید.

2. جبران چربی از دست رفته
برای جبران چربی از دست رفته پوست سر می توان از یک ترفند ساده استفاده کرد که کاملا طبیعی است. در انجام این روش کافی است چند بار در ماه به اندازه 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل را حرارت دهید تا به مایع تبدیل شود. سپس آن را روی سر مالیده و 1 تا 2 ساعت صبر کنید. حتی می توان روغن نارگیل را از صبح تا شب روی کف سر نگهداشته و صبح بشویید. ماساژ سر را نیز فراموش نکنید زیرا با ماساژ سر جریان خون در کف سر افزایش یافته و به رشد بهتر موها کمک می کند.
3.  تعویض شامپو در 

هر فصلراد با سن بالاتر به تغییرات آب و هوا حساسیت بیشتری تا موهای افراد جوان دارد. پس برای آبرسانی بهتر موها در هر فصل و یا حداقل هر 6 ماه یک بار شامپو می بایست عوض شود. همچنین استفاده از نرم کننده در فصل زمستان و محصولاتی که UV   دارند در فصل های بهار و تابستان ضروری است. زیرا در این دو فصل اشعه های UV   در هوا بیشتر بوده و علاوه بر آن به دلیل دمای بالا و شرجی شدن هوا احتمال آسیب دیدن موها بیشتر است.

4.  مرتب نگه داشتن موها
یکی از روش هایی که برای زیبایی و جوان نشان دادن موها موثر است مرتب نگه داشتن موهاست زیرا با این کار زیبایی موها نیز حفظ می شود. از طرفی این کار احتمال آسیب دیدن موها را نیز کاهش می دهد. پس سعی کنید هر 6 تا 8 هفته یکبار موهای خود را مرتب و کوتاه کنید.
5. انتخاب مدل موی مناسب
مدل موهای نوک تیز و کوتاه و بلند موهای کم پشت را کم پشت تر نشان می دهند، به همین دلیل باید مدل مویی را انتخاب کنید که به حجم موها بیافزایند. مدل محبوبی که این روزها بسیار استفاده می شود مدل باب تا روی گردن است که برای هر سنی مناسب بوده و با پراکنده بودن موها در اطراف سر خواسته بسیاری از خانم ها که به وجود آوردن تصور موهای پرپشت است را برآورده می کند.
6. بگویید نه  
مدل موهایی مانند چتری کوتاه، کوتاهی های نامتقارن و برخی رنگ موهای فانتزی را انجام ندهید. زیرا کسانی که سنشان بیشتر از 40 سال است با انجام این کارها سن شما از آن چه که هست بیشتر نشان می دهد.
7. نرمی موها را فراموش نکنید
با گذشت زمان ممکن است موها درخشش خود را از دست داده و زبر شوند، اجتناب از این امر با بالا رفتن سن غیر ممکن است ولی می توان با سرم های مو به کوتیکول های مو کمک کرده و  یا با کراتینه کردن موها به نرمی و درخشش مو ها بیافزایید.
8. توجه به ریشه موها
اگر می خواهید با گذشت زمان موهای خاکستری خود را مخفی کنید، بهترین رنگ برای موهای شما رنگ موهایتان در نوزادی است. پس با کمک یک عکس از عکس های زمان نوزادیتان رنگ موهای خود را انتخاب کنید. همچنین دقت داشته باشید که رنگ بلوند خیلی روشن و رنگ های خیلی تیره نیز برای شما مناسب نیستند. برای زیباتر کردن ظاهر موها می توانید آن ها را هایلایت یا لولیت نیز بکنید.
9. از محصولات شیمیایی کمتر استفاده کنید
استفاده بی رویه از محصولات حجم دهنده و موس ها درست است که به حجم موها اضافه می کنند اما به دلیل وجود الکل ساقه های مو را نیز خشک می کنند. این مساله برای صاف کردن موها با کراتین و براشینگ نیز صادق است.
10. لوازم آرایشی مرغوب بخرید
اگر از لوازم حرارتی استفاده می کنید از وسایلی استفاده کنید که مرغوب باشند و با یکبار کشیدن روی موها عمل کنند. انجام این کار در جلوگیری از موخوره نیز موثر است. همچنین از اسپری مقاوم در برابر حرارت نیز روی موها استفاده کنید.
11. انعطاف پذیری موها
موهایی که به نرمی حرکت می کنند جوان به نظر می رسند. بنابراین از موهای خود به گونه ای مراقبت کنید که علاوه بر زبری، سفت و بی حالت نیز به نظر نرسند.

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

دوشنبه 02 شهریور 1394 - 20:01:46
واقعا عالی بود
مرسی
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: