چهارشنبه 04 شهریور 1394 - 12:47:15

روش های از بین بردن شوره سر

 



شوره سر یکی از مشکلات پوستی است که در آن برخی از سلول های پوستی روی سر مرده و پوسته پوسته و جدا می شوند. شوره سر عموما با خارش همراه بوده که این خارش خود تشدید کننده شوره سر است.
حتی شنیدن اسم شوره سر هم باعث می شود تا حس بدی به افراد دست بدهد. درست است که دلایل به وجود آمدن شوره سر مشخص بوده و در بسیاری موارد با شامپوی مناسب قابل کنترل هستند اما روش های زیادی نیز برای از بین بردن شوره سر وجود دارد که هزینه چندانی نداشته و با انجام آن ها می توان به سادگی شوره سر را از بین برد. می توان گفت اکثر شوره ها با یک یا چند روش از این روش ها از بین می روند ولی اگر از این روش ها استفاده کردید و شوره سرتان خوب نشد به دلایل پزشکی خاصی بوده و باید به پزشک مراجعه کنید.
1. انتخاب شامپوی مناسب
برخلاف تصور اکثر مردم یکی از دلایل شوره سر پوست خشک سر است. ممکن است فکر کنید که اگر پوست سرتان خشک است بهتر است که کمتر به آن شامپو بزنید تا شوره ها از بین بروند ولی بر عکس آن چیزی که شما تصور می کنید آب زدن به مو ها و کف سر باعث رطوبت رسانی به آن شده و احتمال به وجود آمدن شوره را کمتر می کند. تنها یک تغییر کوچک در نوع شامپو نیز می تواند در از بین بردن شوره ها سر موثر باشد. البته برای تاثیر بیشتر بهتر است به جای تمرکز روی موها کف سر را شسته و از آن به خوبی مراقبت کنید. این به این معنی است که با کمک نوک انگشتان خود کف سر را کاملا از چربی ها پاک کرده و اجازه دهید تا آبکشی موها خود پوست های مرده کف سر را بشورند و ببرند.
2. شستن موها با سرکه سیب
سرکه سیب یکی از چیز هایی است که در بسیاری از خانه ها وجود دارد. سرکه سیب که فواید زیادی دارد در از بین بردن شوره سر نیز بسیا موثر است. برای شستن مو با سرکه سیب روش های زیادی وجود دارد که یکی از این روش ها این است که سرکه سیب را داخل آب به گونه ای بریزید که یک چهارم آب سرکه باشد. یعنی اگر 4 لیوان مایعات داشته باشیم سه لیوان آب و یک لیوان آب باید داخل آن باشد. پس از درست کردن ان محلول آن را به موها و کف سر زده و 30 دقیقه صبر کنید و سپس شویید. می توان این کار را هر هفته یک بار انجام داد تا به بهترین نتیجه ممکن دست یافت. البته اگر احساس کردید که با این کار موها خشک می شوند غلظت سرکه را در آب کمتر کرده و یا زمان شستشوی موها با سرکه را فاصله دار تر کنید. در مورد بوی قوی سرکه نیز نگران نباشید زیرا اگر موها را با آب بشویید بوی سرکه هم به سرعت از بین می رود.
3. شستشو با چای
اگر سرکه سیب در دسترس ندارید و یا شستن موهایتان با سرکه را مناسب نمی دانید کافیست این شستشو را با چای انجام دهید تا به همان نتیجه دست یابید. برای این کار می توانید از چای معمولی و یا چای گیاهی استفاده کنید. برای استفاده از چای 10 دقیقه بگذارید دم بکشد سپس بعد از استفاده از شامپو و یا نرم کننده آن را به موها بزنید. یکی از مزایای استفاده از چای این است که پس از زدن چای می توانید آن را نشویید. چای مناسب از بین بردن شوره سر چای سبز، رزمری و یا سیج است.
4. ماساژ سر با روغن
اگر از آن دسته افرادی هستید ک شوره سر تان به دلیل خشک بودن پوست سر است می توانید از روغن های ماساژ سر استفاده کنید. به خصوص ماساژ سر با روغن جوجوبا برای پوست سر بسیار مفید است. همچنین استفاده از روغن نارگیل و یا روغن برگ چای  و ماساژ سر با آن ها نیز در از بین بردن شوره بسیار موثر بوده و این روغن ها با هرگونه باکتری در پوست سر نیز مبارزه می کنند.
5. استفاده از شامپوی ضد شوره   
همان طور که می دانید شامپوهای زیادی برای از بین برن شوره سر وجود دارند ولی در انتخاب شامپوی مناسب ضد ضوره دقت کنید که شامپوی انتخابی شما خیلی قوی نباشد که به موها آسیب رساند. همچنین پس از مصرف شامپوی ضد شوره از کاندیشنر مو استفاده کنید تا آب رسانی لازم به موهایتان انجام شود.

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (2)

دوشنبه 29 مرداد 1397 - 22:15:33
عالی ..مرسی از مطالب مفیدتون
جمعه 06 شهریور 1394 - 07:13:28
وایییی
چقدر خوب
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: