چهارشنبه 11 شهریور 1394 - 19:27:56

چطور آرایش خود را ضد تعرق کنیم؟

 



صرف نظر از وقتی که صرف آرایش می کنیم، این آرایش اگر درست و با لوازم آرایشی مناسب انجام نشود در معرض هوای گرم ریخته و با تعریق ما زیبایی اولیه خود را از دست  می دهد. در این مقاله به ارائه نکاتی می پردازیم که با کمک آن ها می توان آرایش ماندگارتری داشته و حتی در هوای گرم نیز با دقت در انجام چند نکته ساده آرایش با دوام تری داشته باشیم.
1. از لوازم آرایش مناسب استفاده کنید.
اگر هوا گرم شرجی است و می خواهید به بیرون از خانه بروید، بهتر است چند وسیله لازم را در کیف خود قرار دهید. به خصوص داشتن دستمال کاغذی تمیز در کیف یکی از واجبات برای هر خانمی است. برای دقت بیشتر در آرایش نیز از یک پرایمر مات در هنگام آرایش خود استفاده کنید. استفاده از پرایمر باعث می شود که آرایش دیرتر ریخته و تا آخر روز خراب نشود. همچنین در کیف وسایل خود حتما یک مام خوب و یا یک دئودورانت مناسب داشته باشید تا همیشه بوی خوبی از شما به مشام رسیده و تعریق تان نیز کمتر شود.
2. از ماسک موی ضد تعریق استفاده کنید.
سعی کنید جانب احتیاط را رعایت کرده و از ماسک مو استفاده کنید تا موها دیرتر چرب شوند. برای گرفتن نتیجه بهتر در استفاده از ماسک مو ، آن را قبل از باشگاه رفتن یا قرار گرفتن در هوای گرم و مکان هایی که می دانید مو ها عرق می کنند، به کف سر بزنید تا وقتی که کف سر عرق کرد این تعرق به موها سرایت نکرده و باعث چرب شدن مو ها نشود. همچنین این کار باعث می شود که مو ها پرتر به نظر برسند.
3. دئودورانت مناسبی تهیه کنید.
بین دئودورانت و اسپری ضد عرق تفاوت هایی وجود دارد. یک دئودورانت بوی بد را از بین می برد در حالی که اسپری ضد عرق مقدار عرقی که روی سطح پوست به وجود می آید را کاهش می دهد. عنصری که باعث از کاهش تعرق می شود aluminum tetrachorohydrex  است. اسپری های ضد تعریق قوی تر حاوی مقادیر بیشتری از این عنصر هستند.
4. شب ها از دئودورانت استفاده کنید.
این مورد کمی عجیب به نظر می رسد ولی بهترین زمان برای زدن دئودورانت ها هنگام غروب و شب است که مقدار تعرق کمترین مقدار ممکن است. از آنجایی که اسپری های ضد تعرق در غدد تعرق پلاگین تولید می کنند، بهترین زمان استفاده از آن ها زمانی است که عرق در غدد تجمع نکرده باشد تا اسپری بتواند بهتر اثر کرده و به عمق بیشتری نفوذ کند.
5. از کرم های مناسب استفاده کنید.
اگر از آن دسته افرادی هستید که پوست چرب و یا موهای چربی دارید بیشتر باید در انتخاب شامپو و کرم هایی که خریداری می کنید، دقت کنید. برای این منظور از یک مرطوب کننده که ضد چربی بوده و تونر در آرایش خود بهره برید تا منافذ را کوچک تر کرده و در از بین بردن چربی آن ها به آن ها کمک کند.
6. از زیرسازی کامل صورت نهراسید.
معمولا افراد در طی تابستان از زیر سازی کامل صورت خودداری می کنند اما زیرسازی صورت باعث می شود که آرایش بهتر در جای خود باقی بماند. البته اگر نمی خواهید آرایش غلیظی داشته باشید از مرطوب کننده هم می توانید در ترکیب آرایش خود استفاده کنید تا به نتیجه مورد نظر رسیده و آرایش سبک و ماندگاری داشته باشید.
7. آرایش خود را دسته بندی کنید
هیچ چیزی ناخوشایند تر از این نیست که ریمل به همراه عرق و یا کرم داخل چشم بریزد. برای این که آرایش روی مژه ها و پلک ها سرتاسر روز در جای خود باقی بماند، کافیست ریمل را یک بار زده و روی مژه ها پنکک بزنید. سپس برای بار دوم روی مژه ها ریمل بزنید. این کار باعث می شود که ریمل در مرحله اول خشک شده و دیگر آب نشده و نریزد.
8. مناطق مشکل دار دیگر را فراموش نکنید.
فراموش نکنید که اسپری ضد تعرق خود را در سرتا سر بدن خود پخش نکنید. حتی اگر در نقاط دیگری به جز زیر بغل خود عرق می کنید. به جای این کار از یک دستمال مرطوب استفاده کرده و نقاط دیگر تعرق خود را مانند پشت، روی سینه، بین انگشتان پا و هر جای دیگری را پاک کرده و بوی آن را از بین ببرید ولی جلوی تعرق این نقاط را کاملا مسدود نکنید.

 

برای مشاهده ی فیلم آموزش گریم اینجا کلیک کنید.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

جمعه 13 شهریور 1394 - 22:08:31
مطتلبتون فوق العادست
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: