شنبه 14 شهریور 1394 - 11:42:32

تشخیص لوازم آرایش جوش زا و روش هایی برای پوشاندن آکنه

 

 

پوست افراد مختلف به دلایل مختلفی جوش می زند که یکی از این دلایل تجمع مواد آرایشی در منافذ پوستی است که در یک نقطه جمع شده، چربی تولید کرده و و از آن جایی که منفذه پوستی بسته است، در همان نقطه ایجاد جوش می کنند.
یکی از متخصصین لوازم آرایشی بهداشتی می گوید، مواد آرایشی که منجر به جوش زدن می شوند، در ابتدا خود را به صورت برآمدگی های کوچکی در سطح صورت و کف سر که بی اهمیت به نظر می رسند، نشان می دهند.
تشخیص فاسد بودن لوازم آرایشی
اگر فکر می کنید که لوازم آرایش شما در زدن جوش دخالتی ندارد بهتر است از سه روش زیر بهره برده و از بروز جوش جلوگیری کنید.
1. مناطق ملتهب: این بار که پوست خود را می شویید به پوست خود دقت کنید زیرا مناطقی که به دلیل استفاده از لوازم آرایش فاسد باشند برآمده و ملتهب به نظر می رسند. پس به نقاط کوچک برآمده روی صورت توجه کرده و با این کار احتمال جوش زدن را پایین آورید.
2. توجه به محل: وقتی یکی از دلایل جوش زدن لوازم آرایشی باشد، یکی از مهم  ترین اصولی که باید به آن توجه کرد، توجه به محل زدن جوش است. به طور مثال اگر در نزدیکی خط رویش مو جوش زده می شود، علت آن استفاده از شامپو و یا محصولات دیگر مویی است که مصرف می شود. اگر جوش ها در اطراف چشم و یا بالای گونه بودند به این معنی است که کرم دور چشم و یا لوازم آرایشی که برای چشم هستند، علت مشکل هستند. اما اگر کل صورت جوش می زند، ممکن است به این خاطر باشد که مرطوب کننده و یا کرم پودر مصرفی فاسد هستند.
3. ارزیابی مواد تشکیل دهنده: قدم بعدی در بررسی لوازم آرایش بررسی مواد تشکیل دهنده آن هاست. پس به موارد زیر دقت کرده و اگر کرم شما حاوی هر یک از این محصولات که یکی از دلایل بروز جوش هستند، می باشد آن ها را دور بریزید.
isopropyl myristate
isopropyl esters
oleic acid
stearic acid
petrolatum acid
lanolin
در خرید محصولات آرایشی بهداشتی سعی کنید از محصولاتی خریداری کنید که روی آن ها برچسب "ضد جوش" خورده باشد. البته این مواد آرایشی نیز ممکن است باعث بروز آکنه بشوند ولی استفاده از آن ها شروع خوبی است.
پوشاندن جوش
چه مواد آرایشی دلیل بروز جوش های شما باشند و یا خیر. همه به دنبال روش هایی برای پوشاندن جوش ها و رفع آن ها بدون تحریک دیگر نقاط پوست هستند.
پوشاندن جای جوش ها می تواند در داشتن پوستی بی نقص به افراد کمک کند. به علاوه، پوشاندن جوش ها مزیت دیگری نیز دارد و آن هم این است که هنگامی که روی جوش ها و روی صورت آرایش شده باشد، دیگر کسی به سراغ کندن آن ها نمی رود.
پس برای پوشاندن جوش ها از نکات زیر استفاده کنید.
1. بهداشت را رعایت کنید.
اگر جوش دارید و یا می خواهید از بروز آن جلوگیری کنید برای این کار باید پاکیزگی را در درجه اول اهمیت برای خود قرار دهید. زیرا با از بین بردن و جلوگیری از پخش باکتری ها که دلیل اصلی جوش زدن هستند، احتمال زدن آکنه نیز کاهش می یابد.
• در محصولات آرایشی و بهداشتی خود را محکم بسته و آن ها را در جای خنک نگه دارید تا از نفوذ گرد و خاک و باکتری ها به آن ها جلوگیری به عمل آورید.
• قبل از آرایش کردن دست هایتان را به خوبی بشویید.
• با استفاده از شامپو فرچه های آرایشی اسفنج های قابل شستشو را شسته و خوب آب بکشید.
• قبل از زدن آرایش صورت را شسته و از یک پاک کننده آرایشی برای پاک کردن صورت و سلول های مرده پوستی، آلودگی های روی صورت، چربی و باکتری ها را از بین ببرید.
اگرچه اگر پوست حساس و یا خشکی دارید، به جای پاک کننده های آرایشی از مواد بهتر و ملایم تری تنها در نقاط مورد نظر استفاده کنید. فراموش نکید که شستن بیش از اندازه صورت و لایه برداری بیش از اندازه آن از بروز جوش جلوگیری نمی کند، بلکه ممکن است پوست را تحریک کرده و خود منجر به بروز آکنه و یا جوش شود.
2. استفاده از کرم های ضد چربی
طبق نظر متخصصین بهتر است که در استفاده از کرم های مرطوب کننده و یا کرم پودر از کرم هایی استفاده شود که ضد چربی باشند و عبارت ضد چربی روی آن ها ذکر شده باشد.
3. استفاده از کانسیلر
بسته به تمایل افراد در پوشاندن پوست می توان در برخی نقاط به جای استفاده از کرم پودر در سرتاسر صورت از کانسیلر استفاده کرد. برای پوشاندن جوش ها و یا جای آن ها نیز می توان از یک کانسیلر همرنگ پوست و یا کمی تیره تر از آن کمک گرفت.
4. استفاده کرم پودر
برای ثابت کردن کانسیلر و آرایش از پودر پنککی استفاده کنید که در آن از موادی مانند وکس ها، رنگ ها و چسب ها استفاده نشده باشد.
5. پاک کردن آرایش و استراحت دادن به پوست
همیشه سعی کنید که قبل از خوابیدن، تمام آرایش روی صورت را بشویید. اگر پوست حساسی دارید نیز بهتر است آن را با پاک کننده های آرایشی ملایم تری پاک کنید. زیرا این پاک کننده های قوی چربی های لازم روی خود پوست را در جلوگیری از بروز جوش موثرند، از بین برده و خود منجر به بروز جوش می شوند.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

شنبه 14 شهریور 1394 - 19:37:58
خیلی خوب بود
فوق العادست
ممنون
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: