شنبه 14 شهریور 1394 - 21:47:45

نحوه صحیح تغییر رنگ موها

 



در بین این همه رنگ زیبا، انتخاب رنگ مناسب کمی دشوار است. اکثر متخصصین رنگ از قوانین مشخصی پیروی کرده و با توجه به روحیه، سلیقه و علایق افراد رنگ موی مناسب یک فرد را تشخیص می دهند. در این مقاله به بررسی این قوانین ساده ولی کاربردی می پردازیم تا این بار که خواستید موهای خود را رنگ کنید، در انتخاب رنگ بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.
1. توناژ پوست
در مرحله اول ضروری است که رنگ پوست خود را تشخیص دهید. این به این معنی است که فرق توناژ پوستی گرم و سرد را بدانید. شما می توانید این کار را با قرار دادن دست خود در زیر نور طبیعی انجام دهید. در زیر نور طبیعی دست خود را قرار داده و رگ های خود را مشاهده کنید. اگر رگ هایتان سبز به نظر رسیدند، به این معنی است که توناژ پوستی گرم دارید ولی اگر رگ هایتان آبی به نظر می رسیدند، به این معنی است که توناژ پوستی شما سرد است.  مطلب دیگری که باید مورد توجه قرار دهید رنگ پوست است، بیشتر متخصصین می گویند که نباید از رنگ پوست خود رنگ موی روشن تری داشته باشید زیرا غیر واقعی به نظر می رسد. البته این موضوع بسته به هدف شما از رنگ کردن موهایتان دارد، اگر مصنوعی به نظر رسیدن موها برای شما بی اهمیت باشد، پس این فاکتور موضوع مهمی برای شما نباید باشد. اگر پوست خیلی روشنی دارید که به صورتی می خورد، از رنگ های بلوند خیلی روشن و رنگ هایی که در خود قرمزی دارند، دوری کنید. بلکه شما می توانید از رنگ هایی که صورتی بودن پوست شما را پنهان می کنند، استفاده کنید. برای مثال رنگ هایی مانند خاکستری و دیگر رنگ های خنک برای افراد با  پوست روشن متمایل به صورتی مناسب است. کسانی که توناژ پوستی تیره تری دارند، می توانند از رنگ های گرم تری بهره ببرند. زیرا رنگ های کمرنگ شما را رنگ پریده نشان می دهند، اما اگر پوست روشن و رنگ پریده ای دارید، می توانید از  گزینه های زیادی در رنگ کردن موهایتان بهره ببرید. تنها از رنگ مشکی پرکلاغی دوری کنید زیرا این رنگ شما را رنگ پریده تر نشان می دهد. پس از مشخص کردن توناژ پوستی خود باید به رنگ چشم هایتان نیز دقت کنید.
2. رنگ چشم
اگر رنگ چشم های شما، قهوه ای کمرنگ، پررنگ و یا سبز است رنگ هایی با توناژ گرم برای شما مناسب است. به طور مثال قرمز، طلایی و بلوطی می توانند گرمای چهره و چشمان شما را بیشتر نشان دهند. اما اگر چشمانی به رنگ های آبی، خاکستری و یا سبز متمایل به آبی دارید، رنگ های خاکستری و بلوند های روشن رنگ های مناسبی برای شما خواهد بود. اگر چشم های قهوه ای تیره و یا مشکی دارید، با رنگ های با توناژ خنک تر بهتر به نظر می رسند. پس از توجه به توناژ پوستی و رنگ چشم ها وقت آن است که بررسی کنیم که موها در چه وضعیتی هستند و تا چه حد می خواهید برای مراقبت از رنگ موی خود وقت بگذارید.
3. درصد مراقبت از رنگ مو
این که به یک رنگ اشاره کرده و بگوییم این رنگ را می خواهم، ساده است. اما باید توجه داشت که در انتخاب رنگ مو باید به مراقبت هایی که آن رنگ لازم دارد و وضعیت موها نیز توجه کرد. به طور مثال اگر می خواهید موهای خود را بلوند پلاتونیومی کنید، قبل از انجام این کار باید به نکاتی توجه داشته باشید. هر رنگ مویی برای زیبا ماندن باید چند بار تمدید شود. از طرفی این رنگ کردن های مداوم مو، سلامت مو را به خطر می اندازند. به خصوص اگر شما فردی نیستید که ذاتا بلوند است، در این رنگ مو هر بار که ریشه هایتان تغییر رنگ دهند نیاز به رنگ داشته و همین خود هزینه بر است. از طرفی قبل از بلوند کردن موهای خود از سلامت آن ها اطمینان کسب کنید، زیرا دکلره ماده شیمیایی قوی ای بوده و می تواند به سلامت موها آسیب برساند. پس بهتر است برای دکلره کردن موها از یک فرد متخصص کمک بگیرید.
اگر می خواهید موهای خود را به رنگ مشکی درآورید، در مورد این کار بیشتر فکر کنید. زیرا رنگ مشکی برگشت ناپذیر بوده و روی رنگ اصلی موها تاثیر می گذارد. از طرفی رنگ موی قهوه ای مراقبت کمتری نیاز داشته و خودتان نیز می توانید موها را به این رنگ درآورید. همچنین موهای قهوه ای با هایلایت مناسب بسیار زیبا گشته و آسیب کمتری به وها وارد می کنند.
رنگ های نقره ای و سفید جسارت بیشتری می خواهند و روی پوست های تیره بسیار زیبا به نظر می رسند. اما در نظر داشته باشید که این رنگ مو پروسه شیمیایی سخت تری نیاز داشته و به سرعت نیاز به رنگ کردن دوباره ریشه ها و مراقبت بیشتری دارد. از همه این رنگ ها بیشتر نیز رنگ های غیر طبیعی و فانتزی مانند آبی، صورتی، سبز و نارنجی مراقبت و توجه بیشتری نیاز دارند. زیرا در این رنگ ها ابتدا باید کل مو دکلره شود، تا بتوان به رنگ دلخواه رسید. از طرفی به دلیل استفاده از دکلره باید به موها بیشتر کرد، این به این معنی است که باید روی موها ماسک مو  گذاشته، به آنها رطوبت کافی رسانده و حتما از شامپوی مخصوص موهای رنگ شده روی آن ها استفاده شود.  راه دیگری که می توان از آن به جای رنگ کردن موها استفاده کرد جایگزین کردن اکستنشن های هایلایت شده است. چرا که با استفاده از این اکستنشن ها دیگر نیازی به رنگ کردن موها و آسیب رساندن به آن ها نیست.
با استفاده از نکات گفته شده و با در نظر گرفتن توناژ پوست و رنگ چشم می توان رنگ مویی زیبا انتخاب کرد. از طرفی سعی کنید رنگ مویتان تنها تا 2 درجه با رنگ موهای اصلی تان تفاوت داشته باشد تا به بهترین نتیجه ممکن دست یابید. اما اگر می خواهید رنگ های دیگر را امتحان کنید، در مورد مراقبت از موها دقت کافی را به عمل آورید.

 

برای مشاهده فیلم آموزش رنگ کردن مو اینجا کلیک کنید.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

دوشنبه 16 شهریور 1394 - 19:54:38
ممنون
خیلی خوب بود
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: