یکشنبه 15 شهریور 1394 - 10:46:04

آیا کار درستی است که خود موهایمان را رنگ کنیم

 


رنگ کردن مو خود یک علم زیبایی است. بنابراین وقتی کسی خود موهایش را رنگ می کند، معمولا رنگ دلخواهش را به دست نمی آورد. امروزه باکس های رنگ مو این اعتماد به نفس را به وجود آورده که خود افراد هم می توانند موهای خود را رنگ کنند اما متاسفانه در رنگ کردن موها اشتباهات رایجی وجود دارد که گاهی این اشتباهات منجر به یک فاجعه می شوند. در این مقاله به بررسی برخی از این اشتباهات رایج می پردازیم.
تیره کردن و یا روشن کردن موها بیش از دو درجه
اگر می خواهید موهای مشکی خود را بلوند روشن کنید حتما به یک آرایشگاه مجرب رفته و این کار را خودتان انجام ندهید.
در انتخاب رنگ نیز دقت کنید زیرا وقتی موهایتان را رنگ می کنید منفذه های آن باز شده و اگر رنگ خراب شود، رنگ کردن دوباره موها آسیب جدی به آن وارد می کند. همچنین سعی کنید که از رنگ طبیعی موهای خود بیش از دو درجه فاصله نگیرید.
تصمیم گیری در مورد رنگ از روی تصویر روی باکس رنگ مو
رنگ روی جعبه های رنگ مو می تواند گول زننده باشد، پس سعی کنید به جای آن از روی توضیحات در مورد رنگ استفاده کنید. بیشتر باکس های رنگ مو در دسته بندی رنگ ها به این صورت عمل می کنند که به رنگ ها، بلوند، قهوه ای، مشکی و قرمز می گویند و برای توضیح بیشتر رنگ نیز از عباراتی مانند کمرنگ، پررنگ و یا معمولی استفاده می کنند. همچنین برخی از آن ها ممکن است در مورد توناژ طلایی و یا خاکستری رنگ نیز توضیح دهند.
افراد سعی می کنند خود موهایشان را رنگ کنند
هرچقدر هم خودتان در این کار مهارت داشته باشید، دیدن پشت سر برای هر فرد غیر ممکن است. به همین دلیل همیشه توصیه می شود از کسی کمک بگیرید تا کار راحت تر انجام شود.
گذاشتن رنگ مو به مدت طولانی
در رنگ کردن موها همیشه از تایمر استفاده کنید زیرا با ماندن رنگ روی سر هم رنگ مورد دلخواهتان به دست نمی آید و هم این که موها آسیب می بینند.
شستن موها در سینک
محققان اتفاق نظر دارند که شدت فشار سینک ظرفشویی به اندازه ای نیست که مواد شیمیایی روی مو ها را کاملا شسته و از بین ببرد. این خود باعث آسیب رساندن به موها می شود پس برای شستن مو حتما به حمام رفته و با فشار آب دوش موهای خود را بشویید.
استفاده از رنگ موی دائم
رنگ موهای نیمه دائم با 8 تا 10 بار شامپو کردن موها از بین می روند، اما رنگ موی دائم با تغییر رنگ موها و یا کوتاه کردن آن ها از بین نمی رود. معمولا روی جعبه اطلاعاتی راجع به دائم و یا نیمه دائم بودن رنگ مو گفته نمی شود اما معمولا رنگ موهای دائم باید با چیزی مخلوط شوند، این در حالی است که رنگ موهای نیمه دائم در یک تیوب قرار داشته و آماده برای مصرف هستند.
نخواندن دستورالعمل
دستورالعمل های لازم روی باکس های رنگ مو وجود دارد، اما باید دقت داشت که هر رنگ مویی با دیگری تفاوت دارد. این به این معنی است که اگر به یک شیوه موهای خود را رنگ کردید و جواب گرفتید به این معنی نیست که رنگ های دیگر هم به همان صورت باد انجام شوند.
تمام شدن رنگ در وسط کار
اگر موهای پرپشت و یا فر دارید همیشه 2 بسته رنگ مو بخرید تا در وسط کار رنگ مویتان تمام نشود.
رنگ کردن موها با رنگ نیمه دائم
رنگ کردن موهای سفید و یا نقره ای یکی از اصلی ترین دلایل رنگ کردن مو است. از طرفی رنگ کردن موهای سفید دشوارتر است و نمی توان آن ها را با رنگ موی نیمه دائم رنگ کرد. برای رنگ کردن موهای سفید بیش از 50% از رنگ موی دائم استفاده کرده و اگر چند تار موی سفید دارید باز هم می توانید از رنگ موی نیمه دائم استفاده کنید.
رنگ کردن موی آسیب دیده
در رنگ کردن موهای خشک و آسیب دیده باید دقت بیشتری به عمل آید زیرا موها می توانند تیره تر از آنچه که می خواهید شوند. پس اگر موهای خشک و یا آسیب دیده ای دارید و آن ها را رنگ کنید تنها در روی سر رنگ زیبا خواهد بود و در روی ساقه و قسمت انتهایی موها، رنگ مو تیره تر بوده و با نشان دادن آسیب دیدگی موها منظره زیبایی به وجود نمی آید.
انتخاب رنگ موی نامناسب برای توناژ پوستی
اگر پس از رنگ کردن موها رنگ پریده، خسته و ورم کرده به نظر می رسید به این معنی است که رنگ مویی که انتخاب کرده اید، مناسب شما نیست.
در عمل دو نوع رنگ مو وجود دارد، رنگ موی سرد و رنگ موی گرم.
خانم هایی که در پوست خود توناژ قرمزی داشته و در زیر آفتاب به سادگی قرمز شده و می سوزند باید از رنگ موهای سرد استفاده کنند که روی جعبه آن ها عبارت بژ، قهوه ای کمرنگ و یا خاکستری ذکر شده باشد. زیرا رنگ موهای قرمز تنها شما را سرخ تر نشان می دهند.
خانم هایی که در پوست خود توناژ زرد دارند، با رنگ های گرمی مانند عسلی، کارامل، برنزه و طلایی بهتر به نظر می رسند. اما بهتر است از موهای پرکلاغی دوری کنند.
برخی از خانم ها نیز در هر دو دسته قرار می گیرند و می توانند از هر دو نوع رنگ استفاده کنند.
بلوند کردن موهای سیاه
باز هم می گوییم که روشن و یا تیره کردن بیش از دو درجه باید در سالن های زیبایی انجام گیرد. زیرا روشن و یا تیره کردن موها امکان پذیر است اما پروسه پیچیده ای دارد و ممکن است نیاز شود که بیش از دوبار به آرایشگاه مراجعه کرد.
البته لازم به ذکر است که به بیشتر خانم ها رنگ قرمز می آید اما باید دقت کرد که رنگ قرمزی استفاده شود که پوست را قرمز نشان ندهد.
بهتر است قبل از رنگ کردن موها از کلاه گیسی به همان رنگ استفاده کنید تا در  مورد رنگ انتخابی خود اطمینان کسب کنید.

 

برای مشاهده فیلم آموزش رنگ مو اینجا کلیک کنید.


جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

دوشنبه 16 شهریور 1394 - 19:55:04
واقعا مطالبتون فوق العادست
ممنون
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: