دوشنبه 16 شهریور 1394 - 22:40:06

جلوگیری از آلوده شدن لوازم آرایش

 



لوازم آرایش به سادگی آلوده شده و برای پوست و مو مضر می شوند. به همین دلیل در استفاده از لوازم آرایشی باید  نظافت شخصی و نکات بهداشتی را رعایت کنیم. در این مقاله به ارائه برخی از این نکات پرداخته و با ارائه یک برنامه تمیز آرایشی سعی بر آن داریم که لوازم آرایش را تمیز و به دور از آلودگی نگه داریم.
برای بسیاری از افراد شروع آرایش از جلوی آینه دستشویی استفاده می شود. زیرا لب ها، چشم ها و صورت خود را لمس کرده و در مورد آرایش آن روز خود تصمیم می گیرند. در این لمس پوست و به خصوص پوست صورت، احتمال آلوده شدن پوست وجود دارد. در ادامه به روش هایی برای پاکیزه نگه داشتن آرایش و لوازم آرایشی خود می پردازیم.
1. دست های خود را خوب بشویید.
شستن دست ها یکی از ساده ترین کارهای ممکن برای جلوگیری از آلودگی آرایش و ورود میکروب به لوازم آرایشی است. اگر آرایش خود را در اتاق خواب انجام می دهید و یا در مسیر به این معنی است که دسترسی به صابون ندارید. پس سعی کنید از کرم های آنتی باکتریال دست استفاده کرده و آن را در کیف لوازم آرایشی خود قرار دهید. این کرم ها باکتری ها را از بین برده و با توجه به این که مرطوب کننده نیز هست، دست ها را مرطوب کرده و با خاصیت آنتی باکتری که دارد آن ها را برای چند ساعت تمیز و مرطوب نگه می دارد.
2. همه چیز را پاکیزه نگه دارید
برای جلوگیری از آلودگی لوازم آرایشی شما با میکروب ها، به طور مرتب ابزار آرایشی خود را شسته و ضد عفونی کرده و از روش هایی زیر بهره ببرید.
• فرچه های آرایشی: فرچه های آرایشی خود را ماهی یک بار بشوید.(اگر روی پوست تان آکنه می زند در ماه بیشتر از یک بار فرچه های خود را بشویید.) برای شستن فرچه های آرایشی می توانید از یک شامپو یا صابون ملایم استفاده کرده و یا از محلول های مخصوص شستن فرچه های آرایشی کمک بگیرید.
• اسفنج های آرایشی: سعی کنید از اسفنج هایی استفاده کنید که کاربرد چند منظوره دارند و هر هفته این اسفنج ها را بشویید. می توانید اسفنج ها را با محلول های ضد باکتری شسته و یا از اسفنج هایی که خود خاصیت ضد باکتریایی دارند استفاده کنید. همچنین اگر از اسفنج های یک بار مصرف استفاده می کنید، بعد از هر بار مصرف آن ها را دور بریزید.
• وسایل فلزی: ابزار فلزی آرایشی مانند موچین، تراش ها و قیچی ها باید بعد از هربار مصرف با الکل پاک شوند. همچنین به جای قرار دادن لوازم آرایش خود در جاهای آلوده که ممکن است آلوده شوند آن ها را روی دستمال کاغذی گذاشته و یایک پارچه تمیز بگذارید.
3. استفاده نکردن شریکی از لوازم آرایش
البته امتحان کردن ریمل و یا رژ لب دیگران جذابیت خاصی دارد ولی استفاده چند نفر از یک وسیله آرایشی احتمال انتقال آلودگی و تبخال را افزایش می دهد.
4. دور ریختن لوازم آرایشی تارخ انقشا گذشته
هر کدام از وسایل آرایشی یک عمر مفید دارند، بنابراین پس از گذشت تاریخ مصرف شان، آن ها را دور بریزید.
• ریمل: 2-3 ماه
• کرم پودر: 6-12 ماه
• کانسیلر: مایع 1 سال و جامع 2 سال
• پنکک: 5/1 سال
• خط چشم و سایه: 3 ماه
• رژلب و برق لب: 1 سال
5. قرار دادن لوازم آرایش در دمای زیر 30 درجه سانتیگراد
از آنجایی که رطوبت رشد باکتری ها را افزایش داده و در فاسد شدن سریع تر باکتری ها نقش دارد سعی کنید لوازم آرایشی خود را از گرما دور نگه دارید و آن ها را در یک مکان خنک و تاریک قرار دهید.
6. مداد های خود را بتراشید
سر آلوده مداد های آرایشی را قبل از هر بار مصرف تراشیده و با این کار سلامت لب ها و چشم های خود را حفظ کنید. تراش را نیز می توانید هرچند وقت یک بار ضدعفونی کنید.
7. مداد و فرچه های آرایشی را خیس نکنید.
ممکن است شنیده باشید که رطوبت سایه و مداد چشم و لب به مندگاری آن ها کمک می کند. اما این کار بهترین منطقه رشد را برای باکتری ها فراهم کرده و وقتی به چشم یا لب برخورد می کند موجب بروز عفونت شوند.
8. از هر وسیله آرایشی برای منطقه مخصوص خود استفاده کنید.
از مداد خط لب برای چشم ها استفاده نکنید زیرا با این کار باکتری های رو و داخل دهان به چشم ها رفته و موجب بروز التهاب و عفونت می شوند.
9. به التهاب و عفونت روی پوست توجه کنید.
مواد آرایشی قدیمی را دور ریخته و پس از استفاده از لوازم آرایش، اگر احساس کوچکترین التهابی کردید سریع آن وسیله آرایشی را دور بریزید.
10. در مورد تستر ها دقت کنید.
اگر می خواهید رنگ ها را در مغازه لوازم آرایشی امتحان کنید، باید مطمئن شوید که از یک پنبه بهداشتی پاکیزه و از تستر هایی استفاده کنید که تنها یک بار از آن ها استفاده شده است.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

سه شنبه 17 شهریور 1394 - 19:45:51
واووووووو
خیلی نتکات خوبی بود
فوق العادست
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: