سه شنبه 17 شهریور 1394 - 13:43:30

ماندگاری بیشتر آرایش

 



این تصور وجود دارد که برای ماندگاری بیشنر آرایش نیاز به خرید لوازم آرایش گران قیمت است، اما در این مقاله به صورت جداگانه برای آرایش هر قسمت از صورت نکاتی ارائه شده است که با استفاده از آن می توان کل روز آرایشی زیبا داشت. 
چشم ها
1. اولین نکته هماهنگ سازی توناژ پوستی در مناطق اطراف زیر چشم است. این به این معنی است که رگ های رویی و زیر چشم و تیرگی و قرمزی چشم پوشانده شود. همان طور که کرم گریم برای چشم انجام می دهد در این مرحله از پرایمر کمک گرفته و در اطراف چشم رنگ یکدست به وجود می آوریم.
2. برای ماندگاری بیشتر آرایش چشم در مرحله اول زدن سایه از یک سایه کرم مانند استفاده کرده و لایه ای به وجود آورید که بتوان روی آن آرایشی انجام داد که ماندگاری بیشتری دارد.
3. دقت داشته باشید که برای زدن سایه از یک لایه نازک به جای یک لایه ضخیم استفاده کنید. این مثل زدن لاک ناخن است که اگر درست و نازک زده شود ماندگاری طولانی تری خواهد داشت. سایه را نیز به صورت ضربه ای روی صورت زده و از عقب و جلو بردن فرچه در پشت چشم خودداری کنید.
4. سایه را خیس کنید تا ذرات آن بهتر به پوست چسبیده و ماندگاری بیشتری داشته باشند.
5. اگر فکر می کنید که آرایش شما می ریزد از خط چشم و ریمل ضد آب استفاده کنید.
6. اگر برای ماندگاری آرایش چشم خود به چیز قوی تری نیاز دارید نیز با یک فرچه آرایشی یک سیلر روی پلک بزنید. این کار باعث می شود که لوازم آرایش معمولی حالت ضد آب پیدا کنند. با این کار حتی می توانید بدون نگرانی به داخل آب رفته و شنا هم بکنید.
نکته اضافی: فراموش نکنید در استفاده از کانسیلر به گونه ای عمل کنید که اگر خواستید آرایش چشم غلیظی داشت باشید، حلقه های تیره چشمان شما پوشیده شوند. در غیر این صورت در انتهای روز منظره ای نازیبا به وجود می آید.
صورت

1. در آرایش صورت نیز همیشه از پرایمر استفاده کرده و آرایش خود را شروع کنید. سپس روی پرایمر کانسیلر و یا کرم پودر بزنید. این کار باعث می شود تا رنگ و توناژ پوست در همه جای صورت یکسان شده و زیبایی زیرسازی شما بیشتر و مدت ماندگاری آن طولانی تر شود.
2. در زدن کانسیلر و کرم زیرسازی به جای استفاده از انگشت از فرچه های مخصوص هر کدام استفاده شود. زیرا فرچه های آرایشی به گونه ای طراحی شده اند که مواد آرایشی را بیشتر روی پوست بزنند و لوازم آرایشی روی فرچه باقی نمی ماند. اما وقتی که از اسفنج های آرایشی استفاده می شود، مقدار زیادی از محصول آرایشی روی انگشت و یا اسفنج باقی مانده و حتی جذب اسفنج می شود که دیگر قابل استفاده نیست و مقدار زیادی از این محصول آرایشی روی صورت پخش نمی شود.
3. روی نقاطی از پوست که کرم دارند پنکک زده و با این کار ماندگاری آرایش خود را تضمین کنید. برای این کار باید فرچه را به آهستگی روی پوست حرکت داده و پودر را به آرامی روی نقاط کرم دار بزنید. فراموش نکنید که قبل از زدن پنکک پودر اضافی آن را با یک ضربه کوچک بگیرید.
4. با کمی رطوبت که در کل صورت به وجود می آورید، همه چیز را در  سر جای خود ثابت کنید.
لب ها
1. برای زدن رژ ابتدا از پرایمر لب استفاده کرده و آن را روی لب بزنید. با این کار ماندگار هر نوع رژی روی لب بیشتر می شود.
2. یک لایه رژ را روی لب زده و قبل از آن فراموش نکنید که با استفاده از یک مداد همرنگ رژ دور لب را خط بکشید. این کار از ریختن رژ جلوگیری کرده و به ماندگاری آن کمک می کند. پس از زدن لایه اول رژ روی لب ها با استفاده از یک فرچه زاویه دار لایه دوم را نیز به دقت بزنید.
3. لایه نازکی از پودر را روی رژ لب خود بزنید. این پودر می تواند پنکک و پدری باشد که به صورت خود می زنید. برای زدن این پودر می توانید از انگشتان، یک فرچه سر صاف و یا فرچه ای بزرگ استفاده کنید. برای این کار ابتدا یک دستمال کاغذی روی لب های خود قرار داده و روی آن پودر بزنید.
نکته: برای این که کمتر مجبور به تمدید رژ خود باشید، به جای رژ براق از رژهای مات استفاده کنید.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

سه شنبه 17 شهریور 1394 - 19:44:41
خیلی خوب بود
ممنون از مطالبه خوبتون
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: