پنجشنبه 19 شهریور 1394 - 14:55:57

پیاز و جلوگیری از ریزش موها

 
اگر از ریزش مو رنج می برید و تمام روش ها و محصولات ممکن را امتحان کرده و همچنان به نتیجه مطلوب دست نیافته اید، می توانید از آب پیاز کمک بگیرید. 
آب پیاز تاثیر فوق العاده ای در جلوگیری از ریزش مو داشته و همچنین در رشد سریع تر مو ها نیز بسیار موثر است. از طرفی به دلیل عدم استفاده از مواد شیمیایی، سلامت موها نیز به خطر نمی افتد. پیاز کاملا کاربردی و ارزان قیمت است و استفاده از آن تقویت صحیح موها را تضمین می کند.
شاید فکر کنید پیاز بوی بدی دارد و ارزش استفاده را ندارد ولی اگر از ریزش موی خود خسته شده اید و یا می خواهید موهایتان زودتر بلند شود، بهتر است از پیاز کمک بگیرید تا این که از محصولات آرایشی بهداشتی شیمیایی استفاده کنید.  
در این مقاله به خواص پیاز و چگونگی استفاده از آن روی موها پرداخته شده است.
تاثیر پیاز روی موها
پیاز سرشار از گوگرد است. وقتی که آب پیاز روی کف سر مالیده شود، به گردش خون کمک می کند. همچنین پیاز به دلیل داشتن سولفور در تولید کلاژن نقش داشته و در سلامت موها نقش دارد. همچنین پیاز به دلیل خواص ضد باکتریایی خود از بروز انواع مختلف عفونت روی پوست سر جلوگیری می کند. 
استفاده مستمر از پیاز، به ضخیم شدن موها کمک کرده و بسیاری از مشکلات کف سر که از دلایل اصلی ریزش مو هستند را از بین می برد. عفونت مخمر، عفونت های قارچی، آکنه روی سر و شوره با استفاده مستمر از پیاز از بین می روند. از طرفی آب پیاز تاثیر یکسانی روی کف سر چرب و خشک دارد و سلامت موها را به شیوه ای کاملا طبیعی تضمین می کند. 
نحوه استفاده
استفاده از پیاز روی موها بسیار ساده است. 
1. 3 یا 4 پیاز را پوست کنده و خوب در آب بشویید. با استفاده از انواع مختلفی از پیاز، نتیجه بهتری به دست می آید. پیازها را به صورت تکه های ریز خرد کرده و با کمک مخلوط کن، آب آن ها را بگیرید.
2.  سپس آب پیاز به دست آمده را روی سر ریخته و به آرامی ماساژ دهید. بیشتر روی ریشه موها و کف سر تمرکز کنید.
3. حداقل یک ساعت صبر کرده و با استفاده از یک شامپوی ملایم و آب موها را بشویید. این کار را یک روز در میان انجام دهید تا به بهترین نتیجه ممکن دست یابید.
البته لازم به ذکر است که در استفاده از پیاز باید صبر داشته باشید زیرا این کار یک شبه نتیجه نمی دهد. انجام مستمر این کار برای حداقل یک ماه شما را به نتیجه دلخواه خود می رساند. استفاده مستقیم از آب پیاز به جلوگیری از ریزش مو، کچلی نقطه ای و خارش کف سر کمک می کند.
3 دستورالعمل با استفاده از پیاز برای افزایش رشد موها
1. آب پیاز خام
این کار یکی از ساده ترین روش های استفاده از سولفور پیاز است. برای گرفتن نتیجه کافیست، چند پیاز را داخل مخلوط کن ریخته و آب آن را مستقیم روی سر بزنید. سپس 30 دقیقه صبر کرده و با آب و یک شامپوی ملایم موها را بشویید. اگر حداقل سه بار در هفته آب پیاز را روی موهای خود بزنید، در عرض یک تا دو ماه نتیجه خواهید گرفت. لازم به ذکر است که این یک روش طبیعی است و به سرعت نتیجه نمی دهد.
2. آب پیاز و عسل
این دستورالعمل شامل دو مرحله است، تولید و مصرف. یک قاشق غذاخوری عسل را با یک  چهارم فنجان آب پیاز مخلوط کرده و هر روز بخورید. همچنین از این مخلوط روی سر نیز می توانید استفاده کنید، به این صورت که آن را به کف سر مالیده، 10 دقیقه ماساژ دهید و 30 دقیقه صبر کنید و سپس بشویید.
3. آب پیاز و روغن های گیاهی
 3 قاشق غذاخوری از آب پیاز را با 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کرده و سه بار در هفته روی سر قرار دهید. این کار در جلوگیری از ریزش موها موثر بوده و به خصوص برای کسانی که کف سرشان خشک است و یا خارش دارد، مناسب می باشد.
آب پیاز یکی از موادی است که در طول تاریخ و در سرتاسر دنیا برای تقویت مو استفاده شده است. تنها ایرادی که بر پیاز وارد است بوی ناخوشایند آن است که اگر بتوانید آن را تحمل کرده و از روش های گفته شده برای تقویت موهای خود استفاده کنید، بدون تردید موهایی سالم و تحسین برانگیز خواهید داشت.
 
 
جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم
 

نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (2)

سایت بسیارخوب ومفیدی ست باتشکر ازتهیه کننده ودست اندرکاران
پنجشنبه 19 شهریور 1394 - 16:10:26
خیلی جالب بود
ممنون
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: