پنجشنبه 19 شهریور 1394 - 20:24:00

زخم های روی پوست و پوشاندن آن ها

 


ممکن است زخم ها دائمی باشند ولی این به معنی نیست که نمی توان کاری در مورد آن ها انجام داد. برای از بین بردن زخم ها می توان از روش های درمانی مانند لیزر و یا کرم های بهبود دهنده جای زخم  ها استفاده کرد و یا می توان با استفاده از کانسیلر اثرات آن را پوشاند. پس لزومی ندارد که در مورد جای زخم های خود نگران باشید.
زخم ها چگونه به وجود می آیند؟
هر آسیبی به پوست منجر به بروز زخم روی آن می شود. بریدگی، خراش، آبله مرغان، آکنه، سوختگی و عملیات جراحی از مواردی هستند که در روی پوست جای زخم و یا لکه به وجود می آورند. پوست عضی از افراد به گونه ای است که خیلی زود بهبود می یابد، در صورتی که این حرف برای بسیاری دیگر صدق نمی کند.
وقتی زخم عمیق باشد و روی غشا پوست تاثیر کرده و آن را از بین ببرد باعث بروز زخم می شود. بدن برای درمان این اثر زخم باید کلاژن تولید کرده و آن قسمت از پوست را ترمیم کند. معمولا پوست روی زخم ضخیم تر، صورتی و یا قرمزتر و براق تر از پوست سایر نقاط بدن است.
در هنگام بروز زخم چه باید کرد؟
درست است که جلوگیری از بروز زخم در بعضی مواقع غیر قابل اجتناب است ولی با مراقبت صحیح از آن زخم بهتر بهبود یافته و جای زخم خیلی ترسناک نمی شود. برای جلوگیری از زخم شدن یک جای بریدگی از روش های زیر می توان استفاده کرد.
• پس از بروز بریدگی سریع آن را ضد عفونی کنید تا باکتری ها به داخل زخم نفوذ نکنند. برای این کار با استفاده از صابون و آب هم می توانید ضدعفونی کردن را انجام دهید.
• روی زخم خود کرم آنتی بیوتیک زده و آن را ببندید. با این کار سلول های جدید به وجود آمده و پوست به خوبی ترمیم می شود. البته فراموش نکنید که پس از برداشتن باند روی قسمت مورد نظر ضد آفتاب بزنید تا دچار تغییر رنگ نشود.
آیا جای آکنه هم زخم به حساب می آید؟
بعضی از لکه ها زخم تلقی نمی شوند. بلکه این لکه ها پس از به وجود آمدشان خود به خود بعد از چند ماه از بین می روند. به عنوان مثال آکنه روی پوست قرمزی تغییر رنگ به وجود آورده و پس از 6 تا 18 ماه خود به خود از بین می رود.
انواع بسیاری از آکنه ها زخم دائم به وجود می آورند. پس اگر پس از چند ماه جای زخم آکنه شما بهبود پیدا نکرد به پزشک مراجعه و از او در مورد بهبود و یا ماندگاری جای آکنه خود بپرسید.
آیا وجود زخم ها همیشگی است؟
با گذشت زمان بیشتر جای زخم ها محو می شوند، اما انتظار نداشته باشید که کاملا از بین بروند. بسیاری از جای زخم ها باید با استفاده از روش های حرفه ای مانند لیزر و درمان های شیمیایی از بین بروند. اما اگر در حال حاضر جای زخم روی پوست تان شما را آزار می دهد، می توانید با کمک آرایش آن را بپوشانید.
تغییر رنگ و محو کردن زخم ها
بسیاری از مواد شیمیایی می توانند در کمرنگ و محو کردن اثر زخم ها به شما کمک کنند. همچنین برخی از کرم های روشن کننده پوست که حاوی hydroquinone هستند نیز می توانند در همرنگ کردن پوست مفید باشند.
محو کردن جای زخم با آرایش
اگر زخمی که روی پوستتان وجود دارد، دائمی است و برای درمان دائم آن تصمیمی ندارید می توانید از کانسیلر هایی که ماندگاری بالایی داشته و ضد آب هستند، استفاده کنید. در ادامه به برخی از روش های استفاده از کانسیلر برای محو کردن زخم می پردازیم.
• سطح پوست را صاف کنید. این مرحله به معنی پاک کردن کامل پوست به کمک پاک کننده های آرایشی است تا پوشاندن پوست در همه نقاط یکسان انجام شود. اگر پوست زبری دارید می توانید انجام لایه برداری را در طول هفته بیشتر کرده وسپس روی آن مرطوب کننده و پرایمر بزنید. فراموش نکنید که استفاده از پرایمر پایه لازمه برای استفاده از کانسیلر را فراهم می کند.
• محصول مورد نظر خود را با دقت خریداری کنید. محصولات زیادی در بازار و در دسترس مردم وجود دارد. انتخاب محصول مورد نظر بسته به میزان تمایل شما در پوشاندن جای زخم دارد.
• صورت. برای همرنگ کردن پوست سطح صورت و محو کردن اثر زخم ابتدا از کانسیلر ضد آب استفاده کرده و روی آن کرم گریم مناسب بزنید.
• لکه آکنه. برای پوشاندن لکه های به وجود آمده از آکنه از کانسیلری استفاده کنید که در خود توناژ سبز داشته و بتواند قرمزی روی پوست را بگیرد. پس از زدن کانسیلر آرایش خود را انجام دهید.
درست است که وجود لکه ها و جای زخم روی پوست ناراحت کننده است ولی با کمی صبر و با استفاده از محصول مناسب می توان این لکه های مزاحم پوستی را از بین برد.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

پنجشنبه 26 شهریور 1394 - 20:23:03
چقدر خوب
ممنون از نکات خو وو مطالبتون
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: