شنبه 21 شهریور 1394 - 14:10:51

آرایش دودی مناسب محل کار

 



از مصر باستان تاکنون خانم ها به آرایش چشم ها علاقه خاصی داشته و برای زیبایی بیشتر چشم های خود از روش های مختلف بسیاری استفاده می کنند. اما متاسفانه هر روز و در هر مکانی نمی توان از آرایش چشم استفاده کرد، اما  می توان به شیوه ای مدرن از روش های آرایش مدرن برای زیباسازی بیشتر چشم ها استفاده کرد.
اگر به دنبال آرایش چشم زیبایی هستید، اما نمی خواهید این آرایش در تناقض با  محیط کار باشد، می توانید از رنگ های کمرنگ استفاده کنید.
قبل از شروع
• پلت آرایشی مخصوص خود را خریداری کنید.
اگر نگران این هستید که در آرایش چشم دودی رنگ های تیره مثل مشکی و  خاکستری برای توناژ پوستی شما  مناسب نیست، می توانید برخلاف تصور عموم که برای چشم دودی باید از رنگ های تیره استفاده کرد، عمل کرده و از رنگ های مختلف کمرنگ تری استفاده کنید. امروزه متخصصین زیبایی با استفاده از سایه های کمرنگی مانند، بنفش کمرنگ و مسی استفاده کرد و انواع آرایش چشم دودی را با کمک این رنگ ها و خط چشم و ریمل به وجود می آورند. در محیط کاری سعی کنید از خط چشم غلیظ دوری کرده و مداد چشم قهوه ای تیره  و یا خاکستری استفاده کرده و چشم های خود را آرایش کنید.
• سایه مناسب خود را انتخاب کنید.
وقتی نوبت به انتخاب رنگ می رسد، هر رنگ با کیفیت مناسبی می تواند در طراحی چشم دودی مناسب محل کار استفاده شود. البته به گفته متخصصین زیبایی بهتر است از رنگ آبی دوری کنید زیرا باعث می شود که در زیر چشمان خود سایه های تیره ای مشاهده کنید. در انتخاب رنگ بهتر است به گونه ای عمل کنید که یک رنگ تیره و یک رنگ کمرنگ تر داشته باشید، به طور مثال از خط چشم به رنگ قهوه ای تیره و سایه مات قهوه ای کمرنگ به مقدار کم می توانید استفاده کنید. رنگ تیره عمق چشم را افزایش داده و رنگ کمرنگ تر استخوان روی ابرو را برجسته تر نشان می دهد. اما فراموش نکنید که صرف نظر از سایه ای که استفاده می کنید، حتما از ریمل مشکی استفاده شود.
آرایش ملایم در بقیه صورت
یکی از ویژگی های آرایش چشم دودی مرکزیت چشم هاست. پس اگر می خواهید چشم هایی بزرگ، زیبا و در مرکز توجه داشته باشید از رژگونه و رژ پررنگ دوری کنید.
آموزش مرحله به مرحله آموزش چشم دودی
• شروع با پرایمر

پس از شستن و مرطوب کردن پوست، منطقه زیر ابرو را با پرایمر، کانسیلر و حتی مرطوب کننده به گونه ای آماذه آرایش کنید که سایه و آرایش روی چشم ماندگاری بیشتری داشته باشد. برای داشتن پوستی صاف و بدون چربی از کرم ویتامین آ دور پوست حساس چشم استفاده کرده و ماندگاری سایه را بیشتر کنید. این کار باعث می شود که تا دیر وقت آرایش در جای خود ثابت مانده و به هیچ وجه نریزد. همچنین بهتر است در انتهای این مرحله از پنکک کمک گرفته و آن را روی تمام صورت و به خصوص پشت پلک ها بزنید.

• برجسته کردن مژه های بالا و پایین

در آرایش چشم ها از گوشه داخلی چشم شروع کرده و به سمت خارجی چشم بروید. مژه های بالایی را با مداد خاکستری پررنگ و یا قهوه ای پررنگ آرایش کنید. سر مداد را بتراشید تا آرایش چشم شما بهتر شود.
در مرحله بعد از همان مداد استفاده کرده و از گوشه داخلی زیر چشم خود تا قسمت بیرونی آن را کشیده و با فرچه آن را کمی محو کنید. برای داشتن یک آرایش چشم دودی مناسب روز از مداد کمرنگ تری استفاده کرده و سایه را بیشتر محو کنید.
• مقدار مناسبی سایه بزنید

از گوشه داخلی چشم شروع کرده و سایه تیره ای روی پلک خود در امتداد خط چشم بزنید و نگران مخلوط این سایه و خراب شدن خط چشم نباشید، زیرا هدف مخلوط همه رنگ ها با هم و محو تر نشان دادن آرایش است. با یک فرچه تمیز سایه های اضافی را از روی صورت پاک کرده و با یک فرچه سرگرد، سایه را به صورت جارو زدن در زیر چشم پایینی بزنید.
از سایه کمرنگ تری روی استخوان ابرو استفاده کنید. از سایه کمرنگ تری روی استخوان ابرو استفاده کرده و برجستگی آن را بهتر نشان دهد. سپس با یک فرچه تمیز این دو را در هم کمی محو کنید. زیررا هدف اصلی دستیابی به آرایشی طبیعی و محو سایه پررنگ در کمرنگ است.
• ریمل مشکی

 صرف نظر از رنگ سایه در این آرایش مخصوص محیط کار باید از ریمل مشکی استفاده کنید. البته می توانید از ریملی استفاده کنید که حجم بیشتری به مژه ها داده و به زیبایی مژه ها بیافزایید. از ریمل روی مژه های بالاییی و پایینی استفاده کنید ولی چون می خواهیم یک آرایش چشم مناسب محیط کار داشته باشیم، تنها یک بار از آن بزنید. برای جلوگیری از چسبیدن مژه ها نیز در انتها مژه ها را شانه کرده و از هم جدا کنید.
برای دستیابی به آرایش چشم دودی تنها نیاز به تمرین و تکرار است. برای این که به رنگ مناسب چهره خود دست یابید نیز از رنگ های مختلف استفاده کرده و به رنگ دلخواه خود دست یابید. تمیز نگه داشتن و ترکیب درست سایه ها برای رسیدن به آرایش چشم دودی کلاسیکی که مناسب محیط کار باشد، بسیار حائز اهمیت است.

 

برای مشاهده فیلم آموزش گریم و آرایش اینجا کلیک کنید.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

پنجشنبه 26 شهریور 1394 - 20:17:18
خیلی خوبن
ممنون
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: