دوشنبه 23 شهریور 1394 - 13:50:37

موهایی پرپشت و زیبا

 



بعضی افراد با موهای پرپشت به دنیا آمده و برخی به صورت ژنتیکی موها کم پشت و نازکی دارند. از طرفی عواملی مانند استرس، افزایش سن و رژیم غذایی نادرست نیز از عواملی هستند که باعث ریزش موها و یا نازک شدن آن ها می شوند. نازک شدن موها ممکن است در بسیاری از موارد غیر قابل اجتناب باشد ولی با استفاده از روش هایی می توان موهایی پرپشت و ضخیم داشت. در این مقاله به ارائه روش هایی برای دست یافتن به موهایی ضخیم و پرپشت پرداخته ایم.
1. مراقبت از موها
از استفاده بیش از حد از محصولات شیمیایی اجتناب کنید. اکثر شامپوها، کاندیشنرها و محصولات مراقبت از موها حاوی مواد شیمیایی هستند که موها را تمیز کنند اما این مواد باعث آسیب رساندن به موها نیز می شوند. این مواد روی موی بسیاری از افراد تاثیری ندارد ولی اگر نگران این موضوع هستید از محصولاتی که حاوی مواد زیر هستند، دوری کنید.
• Sodium laurel   و laureth sulfate مواد پاک کننده و در حین حال آسیب رسانی به موها هستند که در بسیاری از شامپوها یافت می شوند. این مواد چربی طبیعی موها را گرفته و باعث نازک شدن و ریزش موها می شوند.
• محصولاتی را انتخاب کنید که از مواد طبیعی ساخته شده اند و پایه طبیعی دارند.
2. نشستن هر روزه موها
کف سر هر روز چربی طبیعی روی سر تولید کرده و از آسیب های احتمالی محیط روی مو ها جلوگیری می کند. اگر موها هر روز شسته شوند، این چربی طبیعی از بین رفته و موها تضعیف می گردند.
• بسته به نوع مو، موها باید هفته ای 2 تا 3 بار شسته شوند. اما اگر موهای چربی دارید می توانید آن ها را 3 تا 4 بار در هفته بشویید.
• اگر شستن موهایتان نامنظم باشد نیز در ریزش و به وجو آمدن شوره موثر است. پس سعی کنید به شستن موهای خود نظم دهید.
• سعی کنید در بین شستشوی موهای خود از شامپوی مخصوص موهای خشک نیز استفاده کنید تا موها را پرتر نشان داده و در شانه کردن موها راحت تر باشید. از طرفی شستشو با شامپوی موهای خشک می توانید به چربی روی سر بیشتر کمک کنید.
3. از روغن های گیاهی استفاده کنید
عصاره های گیاهی مانند بابونه، آویشن، اسطوخودوس، گلاب، سدر، گل شمعدانی و روغن های بادام، نارگیل روغن های گیاهی دیگر می تواند به پرپشت شدن و افزایش قطر موها کمک کند.
• 10 تا 20 قطره از عصاره و یا روغن گیاهی مورد نظر خود را به موها زده و با نوک انگشتان خود آن را روی کف سر ماساژ دهید.
• هنگام شستن موها با شامپو نیز می توانید 3 تا 5 قطره از این روغن ها به شامپو اضافه کرده و با مخلوط به دست آمده موها را بشویید.
• برای نرم کردن موهای خود از 10 قطره از روغن های کرچک، زیتون و  جوجوبا استفاده کرده و آن را روی موها بمالید. سپس موها را دور حوله پیچیده و 30 دقیقه صبر کرده و سپس بشویید.
• تحقیقات نشان داده اند که تاثیر برخی روغن ها مانند روغن نارگیل به موی سر بیشتر از بقیه روغن هاست.
4. برخورد ملایم با موها
استفاده از یک شانه دندانه درشت به جای برس می تواند در جلوگیری از کشیدن و ریزش موها بسیار موثر باشد.
• به خصوص وقت هایی که موها خیس هستند، سعی کنید ملایم تر با آن ها برخورد کرده و هنگام خشک کردن موها نیز با کمک حوله آب موها را گرفته و آن ها را به آرامی خشک کنید.
• سعی کنید از دم اسبی و گیس های محکم که در آن ها ریشه مو ها کشیده می شود دوری کنید.
5. از وسایل حرارتی کمتر استفاده کنید
سعی کنید که میزان کمتری از سشوار، اتوی مو و بابلیس استفاده کنید. زیرا گرم کردن بیشاز اندازه موها باعث می شود که خشک شده و آسیب پذیرتر شوند. این خود باعث ریزش بیشتر موها می گردد.
6. دوری کردن از رنگ موها و محصولات شیمیایی
سعی کنید از رنگ، هایلایت و محصولاتی که موها را صاف و یا فر می کنند پرهیز کرده و از خشک کردن ساقه موها جلوگیری کنید. حتی استفاده از روش های طبیعی برای روشن کردن موها مانند استفاده از آب لیمو نیز می تواند به موها آسیب وارد کند.
7. استفاده از محصولات حجم دهنده
محصولات حجم دهنده زیادی در بازار وجود دارند. سعی کنید از محصولاتی استفاده کنید که درصد مواد شیمیایی آن کمتر باشد.
• موهای خود را با شامپوی حجم دهنده شسته و با اضافه کردن موج به موها آن ها را پرتر نشان دهید.
• هربار که به موها شامپو می زنید از کاندیشنر نیز استفاده کنید. از زدن کاندیشنر به ریشه موها جلوگیری به عمل آورید. زیرا باعث کمتر نشان دادن موها می شود.
• وقتی موها را حالت می دهید از اسپری موی حجم دهنده روی موهای خود استفاده کنید.
8. کوتاهی موها
کوتاهی انتهای موها که خشک و بی حالت شده اند به موها سرزندگی بیشتری اهدا می کند. سعی کنید برای پرتر نشان دادن موها از مدل باب کمک بگیرید.


جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

پنجشنبه 26 شهریور 1394 - 20:18:17
ممنون
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: