سه شنبه 24 شهریور 1394 - 22:01:09

نرم کردن موها

نرم کردن مو



خانم هایی که موهای وز، خشک و یا بی روح دارند همیشه از این مشکل شکایت کرده و می خواهند موهایی نرم و زیبا داشته باشند. از طرفی برای نرم کردن موها نیازی به هزینه های هنگفت نیست و با چند راه ساده ولی کاربردی می توان موهایی نرم و زیبا داشت. تنها چیزی که برای نرم کردن موها نیاز است چند تخم مرغ، روغن، عسل و میوه های مختلف است. در این مقاله به این موضوع پرداخته و با استفاده از مواد کاملا طبیعی به نرمی موها کمک می کنیم.
1. تخم مرغ
تخم مرغ در نرم کردن مو بسیار موثر بوده و به دلیل پروتئین داخل تخم مرغ، موها تقویت یافته و آبرسانی می شوند. همچنین تخم مرغ باعث درخشش و پرپشت شدن موها نیز می شود.
سه روش برای استفاده از تخم مرغ وجود دارد.
• سه تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری عسل و 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون و یا روغن نارگیل اضافه کنید. سپس کف سر و موها را نمدار کرده و پس از زدن مخلوط به دست آمده روی سر یک کلاه حمام پوشیده و 30 دقیقه صبر کنید. سپس با آب ولرم و یک شامپوی ملایم موها را بشویید.
• نصف فنجان ماست را با 5/1 قاضق غذاخوری روغن بادام مخلوط کنید. این دو را با هم خوب هم بزنید تا سفت شده و حالت کرمی بگیرند. سپس مخلوط بدست آمده را روی سر زده سر را بپوشانید و پس از 30 دقیقه آن را با یک شامپوی ملایم بشویید.
•  1 قاشق غذاخوری سرکه، روغن زیتون و روغن بادام را با هم مخلوط کرده و به آن 3 تخم مرغ اضافه کنید. سپس 3 قطره گلاب هم به مواد اضافه کنید. مخلوطی که به دست آمده را روی کف سر و موها مالیده و آن را بپوشانید و 30 دقیقه صبر کرده و بشویید.
2. استفاده از روغن داغ
روغن های طبیعی یکی دیگر از روش های مرسوم در نرم کردن موها هستند. روغن ها نه تنها موهای زبر را نرم می کنند بلکه آن ها را تقویت کرده و از آسیب رسیدن به آن ها جلوگیری می کنند. برای موهای خشک، روغن زیتون، روغن نارگیل و روغن بادام و کرچک معجزه می کنند. این روغن ها می توانند به صورت تکی و یا همزمان با هم استفاده شوند. برای تاثیر بیشتر این روغن ها کافیست چند قطره آب لیمو، اسطوخودوس، گلاب، هویج و یا بابونه اضافه کنید.
دستورالعمل استفاده از این روغن ها ساده است و روی موهای با قد تا روی شانه کافیست 4 قاشق غذاخوری از این روغن ها را ولرم کرده و موها و کف سر را با آن ها ماساژ دهید. سپس سر را با یک حوله به مدت 20 دقیقه بپوشانید تا روغن ها به خوبی جذب کف سر شوند. سپس با آب معمولی سر را بشویید.
3. ماسک عسل
عسل یکی از مواد شناخته شده برای آبرسانی به موها و تقویت آن هاست. سه روش برای استفاده از ماسک عسل روی موها وجود دارد.
• موها را شسته و یک فنجان عسل را روی موهای خیس بریزید. سپس موها را با یک کلاه حمام پوشانده و 30 دقیقه صبر کنید و سپس با آب ولرم بشویید.
• نصفی از یک آووکادو را له کرده و با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل و زرده تخم مرغ و نصف فنجان عسل مخلوط کنید. سپس مخلوط به دست آمده را روی موهای خیس ریخته و 30 دقیقه صبر کرده و بشویید.
• همیشه برای شامپو کردن موها کمی عسل به آن اضافه کرده و موها را با مخلوط به دست آمده بشویید.
4. ماسک موز و آووکادو
وقتی که موز و آوکادو با هم ترکیب می شوند، ماسکی عالی برای موهای صدمه دیده تشکیل می دهند. موز انعطاف و نرمی موها را بیشتر کرده و از بروز موخوره روی موها جلوگیری به عمل می آورد. آوکادو هم موها را مرطوب نگه داشته و به تقویت موها کمک می کند.
یک موز و یک آوکادو را له کرده و نصف قاشق غذاخوری به آن روغن بادام اضافه کنید. مخلوط به دست آمده را روی موها و کف سر مالیده و 30 تا 60 دقیقه صبر کنید. مطمئن شوید که مخلوط روی همه موها قرار گرفته است. سپس با آب گرم موها را بشویید.
5. آلوئه ورا
یکی دیگر از معجزه های طبیعت آلوئه وراست. آلوئه ورا از بروز شوره و ریزش موها جلوگیری کرده رطوبت و درخشش لازم را به موها برمیگرداند.
برای استفاده از آلوئه ورا قسمتی از آن را با چاقوی تیزی بریده و پوست آن را بگیرید. سپس ژل داخل آن را به اندازه 3 تا 4 قاشق گرفته و آن را با 5/1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید. سپس 20 تا 30 دقیقه صبر کرده و سپس آن را با شامپو بشویید.
6. سرکه سیب
سرکه سیب خود به تنهایی یک نرم کننده و کاندیشنر مو محسوب می شود. سرکه سیب نه تنها موها را مرطوب می کند بلکه برای شستشوی موها نیز مناسب است. با استفاده از سرکه سیب PH سر نرمال شده و شوره و خشکی موها نیز از بین می رود.
اولین چیزی که در مورد سرکه سیب باید انجام شود، مخلوط یک فنجان از آن با یک فنجان آب است. پس از اسن مرحله سرکه سیب و آب را که با هم مخلوط شده اند را روی سر مالیده و 10 تا 15 دقیقه صبر کنید. سپس مو ها را با اب ولرم بشویید.
7. روغن های گیاهی
برای نرم کردن موها استفاده از روغن های گیاهی به خصوص در آسیا بسیار رواج دارد. برخی از این عصاره های شناخته شده، عصاره اسطوخودوس، گلاب، لیمو، بابونه، هویج، توس، گل شمعدانی و بومادران هستند.
برای استفاده از عصاره های گیاهی کافیست 4 قطره از آن ها را با 6 قاشق غذاخوری از روغن های دیگر مخلوط کرده و این مخلوط را کمی گرم کنید. سپس آن را با نوک انگشتان به صورت دایره وار روی سر مالیده و 10 دقیق صبر کنید. سپس موها را در طول شب پوشانده و صبح فردا آن ها را بشویید.
8. رژیم غذایی مناسب
تمام موارد گفته شده باعث می شوند که ظاهر مو از بیرون زیبا به نظر برسد اما مهم تر از هرچیزی تغذیه صحیح موها از داخل است. بنابراین سعی کنید از مواد خوراکی مانند ماهی، گردو، اسفناج، بلوبری، فرآورده های لبنی، عدس، تخم مرغ و هر ماده غذایی که شامل روی، بیوتین، ویتامین آ، ویتامین ث، ویتامین ای، امگا3 و امگا 6 باشد، استفاده کنید. همچنین نوشیدن آب فراوان سموم بدن را خارج کرده و به سلامتی و آبرسانی بهتر موها نیز کمک می کند.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

پنجشنبه 26 شهریور 1394 - 20:15:01
چقدر خوبه واقعا
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: