سه شنبه 24 شهریور 1394 - 22:11:35

آرایش صورت بر اساس نوع چهره

 



یکی از مهم ترین مسایل در آرایش صورت توجه به نوع صورت است و آن که چه نقاطی از صورت باید برجسته شده و چه نقاطی باید پوشانده و محو شود. بسیاری از افراد به طور عادی زیبایی خیره کننده ای ندارند، اما با شناخت نوع چهره و انجام چند نکته ساده می توان به این زیبایی دست یافت.
محصولات آرایشی بهداشتی نقش مهمی در به وجود آوردن زیبایی دارند. به بیان دیگر لوازم آرایش زیابیی های صورت را برجسته کرده و قسمت هایی از صورت را که بخواهید می پوشانند. اگر شما از نوع چهره خود مطمئن نیستید، می توانید روبروی یک آینه قرار گرفته و خطوط مرزی صورت خود را روی آن مشاهده کنید.
هر چهره ای خاص بوده و ویژگی های خاص خود را دارد که با تعیین نوع صورت می توان نوع آرایش را هم تعیین کرد. در این مقاله به بررسی انواع چهره پرداخته و نوع آرایشی که بهتر است روی هرکدام اجرا شود را بررسی میکنیم.
1.صورت بیضی
این نوع چهره بهترین و متعادل ترین نوع صورت شناخته می شود. در این نوع چهره اطرف صورت صاف بوده و پیشانی بلند و عریض است. در این چهره افراد چانه مربی کوچکی دارند. در این نوع چهره می توان رژگونه را روی برآمدگی گونه زد تا صورت گردتر به نظر بیاید. همچنین استفاده از کانسیلر کرمی می توان زیر چشم ها را پوشاند. کانسیلر مشکلات و قرمزی های پوستی را می پوشاند و با استفاده مقدار کمی از آن روی پیشانی می توان قرمزی پیشانی را گرفت. در وسط صورت نیز از کرم گریم روشن استفاده کرده و در نقاطی که نور کمتری به آن ها می خورد از کرم تیره تری می توان استفاده نمود. روی قسمتی از صورت مانند چشم ها، گونه ها، بینی و پیشانی نیز که کرم روشن زده شده از پنکک استفاده کنید.
2. صورت گرد
در این نوع چهره گونه ها پر بوده و اجزا صورت همگی با هم در تقارن کامل و اندازه یکسان و بدون هیچ زاویه و نوک تیزی به سر می برند. در این نوع چهره بهتر است که رژگونه زیر استخوان گونه زده شود تا به چهره حالت بیضی تری بدهد. همچنین برای باریک تر کردن چهره می توان روی بینی از کرم روشن تری استفاده کرد. از آن جایی که این چهره هیچ کشیدگی و زاویه ای ندارد باید در آن زاویه به وجود آورد. برای این کار می توان روی ناحیه چانه به پایین و از ابرو تا پیشانی و خط رویش مو تمرکز کرد.همچنین روی گونه ها تمرکز کرده و پر بودن آن ها را بگیرید. البته فراموش نکنید که در ابتدای کار هرگونه قرمزی و لکه پوستی را با کانسیلر برطرف کنید. کانسیلر را زیر چشم ها، اطراف بینی و بالای گونه ها بزنید.
3. صورت قلبی
این نوع چهره مخصوص کسانی است که پیشانی عریضی داشته و چانه باریک و نوک تیزی دارند. در این نوع چهره رژگونه باید روی گونه ها زده شده و از زدن آن در وسط صورت باید خودداری شود. استفاده از کرم های تیره تر استخوان های بیرون زده را عقب برده و استفاده از کرم های روشن تر ساختار استخوانی صورت را بهتر نشان می دهد. کسانی که چهره قلبی شکل دارند، پیشانی بزرگی دارند پس برای این افراد بهتر است که از کرم گریم تیره تری روی پیشانی استفاده شود تا پیشانی کمی کوچک شده و حالت چهره بیضی مانند بگیرد. همچنین چهره های قلبی گونه های بزرگتری دارند پس بهتر است روی گونه ها نیز از کرم تیره تری در نزدیکی خط رویش مو استفاده کرد. این کار باعث می شود که عرض گونه ها کمتر به نظر برسد.
4. صورت کشیده
در کل این مدل صورت از چشم ها تا پیشانی کشیده دیده می شود. برای کوتاه تر نشان دادن اندازه صورت در این مدل چهره بهتر است روی استخوان گونه رژگونه زده شده و آن را به سمت برآمدگی گونه محو کنید. با زدن کرم تیره تری روی چانه نیز می توان چهره را کوتاه تر نشان داد. افرادی که چهره کشیده دارند بهتر است از گریم صورت خود اجتناب کنند زیرا ممکن است صورت کشیده تر دیده شود. اما زدن کمی کرم برنزه روی چانه آن را کوتاه تر نشان داده و تاثیر خوبی ر کوتاه تر نشان دادن صورت دارد. همچنین بهتر است برای افزایش عرض صورت، بهتر است از رژگونه فراوان روی برآمدگی گونه استفاده شود. برای زدن رژگونه نیز بهتر است از برآمدگی داخلی گونه شروع کرده و به سمت قسمت خارجی صورت و به سمت بالا رژگونه را بزنید.

 

برای مشاهده فیلم آموزش گریم و آرایش اینجا کلیک کنید.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

پنجشنبه 26 شهریور 1394 - 20:14:31
واقعا فوق العادست
ممنون
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: