سه شنبه 24 شهریور 1394 - 22:24:31

مراقبت از پوست در پاییز

 



با پایان یافتن تابستان و نزدیک شدن پاییز وقت آن است که به فکر تغییر برنامه زندگی خود بوده و با  کم شدن گرما با مراقبت های صحیح از پوست آن را برای پاییز آماده کنیم. البته بهتر است به خاطر داشته باشیم که درست است اکه در پاییز قدرت آفتاب به اندازه تابستان نیست ولی همچنان اثرات مخرب آن پابرجا بوده و برای محافظت از پوست باید از محصولاتی چون ضد آفتاب و مرطوب کننده استفاده شود. در این مقاله با ارائه چند راهکار ساده به بررسی روش های مراقبت از پوست پرداخته و سعی بر آن است که با رعایت این نکات پوستی سالم در سراسر فصل سرما داشته باشیم.
لایه برداری
پوست پس از تابستان معمولا کمی تیره شده و زیبایی خود را از دست می دهد. به همین خاطر لایه برداری در آغاز این فصل امری ضروری بوده و با برداشتن لایه های مرده، پوست آماده فصل سرما می شود. همچنین لایه برداری باعث می شود که پوست رطوبت بیشتری جذب کرده و تغذیه کافی به پوست برسد. در لایه برداری پوست های حساس و پوست هایی که روی آن ها آکنه به وجود می آید، برای لایه برداری بهتر است به متخصصین زیبایی مراجعه کرده و کار را به یک فرد وارد سپرد. در حالی که برای پوست های معمولی و خشک می توان از لایه برداری معمولی استفاده کرد. افرادی که پوست های معمولی و یا خشک دارند، می توانند از محصولاتی که در خود اثرات لایه برداری مانند Hidroxy Acid ، Glucosamine ، Retinol و یا Retinoid  دارند، استفاده کنند. زیرا این محصولات باعث می شوند که پوست به طور روزانه خود را تقویت کرده و جوان تر به نظر برسد.
مرطوب کننده ها
گرما و خورشید در تابستان باعث خشکی پوست شده و بنابراین باعث می شود که روی پوست چروک به وجود آید. بنابراین بهتر است قبل از شروع فصل سرما، رطوبتی که از روی پوست رفته بود به آن بازگردانده شود. بنابراین پس  از شستن صورت روزی دوبار از مرطوب کننده استفاده کنید. برای پوست های معمولی و ترکیبی می توان از مرطوب کننده هایی که در خود چربی ندارند استفاده کرده و برای پوست های خشک بهتر است از از کرم مرطوب کننده قوی تری که مخصوص آبرسانی به پوست های خشک است، استفاده کرد. همچنین بهتر است همراه با صورت از پوست بدن نیز نگه داری کنید. این به این معنی است که حمام کوتاه آب گرم کرده و پس از حمام پوست را مرطوب کنید.
درمان پوست
محصولاتی که برای مراقبت و نگه داری از پوست به کار می روند، شامل سرم های پوستی و امولاسیون پوست های آسیب دیده است که باید یک تا دوبار روی پوست های آسیب دیده انجام شود. همچنین ویتامین های E و C برای از بین بردن اثرات آفتاب سوختگی بسیار مناسب بوده و رنگ پوست را به حالت طبیعی برمی گردانند. همچنین برخی از مرطوب کننده ها نیز در خود ویتامین دارند که برای پوست بسیار مفید است. برای دستیابی به نتیجه بهتر می توان از مرطوب کننده و ویتامین ها همزمان استفاده کرد. برای درمان پوست می توان از سرم پوستی استفاده کرده و روزی دوبار آن را زیر مرطوب کننده زد. به طور معمول در پاییز روش های درمان پوست بسیار محبوب است. زیرا بیشترین آسیب توسط آفتاب در فصل تابستان به پوست وارد می شود.
حفاظت در برابر آفتاب
درست است که خورشید پاییز به شدت خورشید تابستان نیست ولی همچنان باید به طور مرتب از ضد آفتاب استفاده شود. ضد آفتابی که حداقل دارای SPF 15  باشد در پاییز لازم است. در پاییز خشکی پوست، اگزما و دیگر بیماری های شایع پوستی بسیار شایع است. پس بهتر است حتی روی پوست های چرب نیز از مرطوب کننده استفاده کرده و به پوست رطوبت لازم را رساند. همچنین اگر به دلیل وجود خورشید روی پوست لکه های پوستی به وجود آمده باشد، باید با لایه برداری و درمان های رایج آن را از بین برد. البته قبل از انجام هر کاری با یک متخصص پوست مشورت کنید.
نوشیدن آب
تابستان به معنی از دست دادن آب بدن است، اما این به این معنی نیست که فقط وقتی هوا گرم است آب بنوشیم، بلکه باید در طول کل سال حداقل روزی 8 لیوان آب خورده شود. این کار باعث دفع سموم بدن شده و بنابراین پوست هم زیباتر می شود.

 

برای مشاهده فیلم آموزش مراقبت از پوست اینجا کلیک کنید.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

پنجشنبه 26 شهریور 1394 - 20:13:29
نکات جالبی بود
ممنون
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: