دوشنبه 30 شهریور 1394 - 22:22:50

مراقبت های لازم برای پوست های ترکیبی

 


پوست ترکیبی به مراقب های خاصی نیازمند است زیرا این نوع پوست، ترکیبی از زمینه چرب و خشک دارد. قسمت مرکزی یا منطقه تی، امتداد پیشانی و زیر بینی و چانه، معمولا چرب است و به مراقبت هایی نظیر پوست چرب نیاز دارد. گرچه، سایر مناطق خشک و پوسته پوسته کمبود رطوبت دارند و نیاز دارند تا با آنها مثل پوست خشک رفتار شود. برخی پوست های ترکیبی هستند که از الگوی منطقه تی پیروی نکرده و الگوهای دیگری در زمینه های خشک و چرب دارند. اگر شما از مناطق چرب و خشک پوستتان مطمئن نیستید، کافی است که یک دستمال کاغذی را روی پوستتان یک ساعت بعد از شستن آن بکشید. مشاهده ی هر گونه چربی روی دستمال کاغذی نشانگر چرب بودن پوست آن منطقه است.
پوست هایی که ترکیبی از زمینه خشک و چرب دارند به دو نوع  مراقبت های پوستی نیاز دارند. رفتار مشابه با پوست چرب برای مناطق خشک سبب میشود که آن منطقه خشک تر و زبرتر از قبل شود. به همین ترتیب، رفتار مشابه پوست خشک در مورد پوست چرب می تواند باعث تحریک شدن و افزایش چربی و ایجاد خسارات بیشتری شود. این به آن معناست که شما نیاز دارید که به صورت جداگانه ای با مناطق مختلف و محصولات مناسب آن ها سر و کار داشته باشید. این قضیه آن طور که به نظر می آید پیچیده و سخت نیست، و در نهایت نتیجه، داشتن چهره ای به مراتب صاف تر، نرم تر و تمیز تر از قبل است.
مشخصات پوست ترکیبی:
پوست ترکیبی معمولا ترکیبی از پوست چرب در مرکز صورت( منطقه ای که منطقه تی نامیده می شود) و پوست خشک یا معمولی روی گونه ها است. دقیقا مناطقی که اغلب سن روی آن تاثیر میگذارد- جوانان اغلب پیشانی و بینی شان را مشکل بزرگی تشخیص می دهند و این به خاطر جهش های هورمونی در هنگام بلوغ است، همچنین های در افراد مسن تر، جوش زدن روی چانه مشکل شناخته می شود، و این اغلب به دلیل افزایش سطح استرس در آنها بر می گردد. خارج از منطقه چرب پوست، حالتی است که به مراقبت های پوستی نیاز دارد. از محصولاتی که چربی را روی مناطق خشک بیرون گونه ها، قفسه سینه و چشم ها نگه می دارد استفاده کنید. نگه دارنده های ترکیبی پوست یک مهم در ایجاد بالانس پوست محسوب می شوند.
باید و نباید های پوست ترکیبی:
بایدها:
1. استفاده از پاک کننده های پوست
2. استفاده از مرطوب کننده های فاقد چربی
3. قرار دادن محصولات مخصوص جوش جوانی روی کل منطقه جوش و منطقه تی، بجز چشم ها و اطراف دهان
4. استفاده از ضد آفتاب هایی با "اس پی اف" 26 و بیشتر
5. تمیز کردن پوست بعد از یک فعالیت
نبایدها:
1. استفاده از 2 نوع پاک کننده و مرطوب کننده روی قسمت های مختلف صورت
2. از لوسیون های متعادل کننده استفاده کنید.
3. قبل از انجام  فعالیت از مرطوب کننده یا گریم و آرایش استفاده کنید.
4. ضد آفتاب را فراموش کنید.
راهنمایی های کلی در مورد پوست های ترکیبی:

1. از صابون ها و پاک کننده هایی که پوست را خشک می کنند دوری کنید.از پاک کننده های با پایه ژل یا پاک کننده های کمی کف کننده که ملایم و متعادل هستند استفاده کنید.
2. از بکار بردن شیر پاک کن های مختلف برای قسمت های مختلف پوست اجتناب کنید. وقتی شما یک شیر پاک کن را انتخاب می کنید، آن را روی همه ی قسمت های پوست بکشید حتی قسمت هایی که چرب نیستند. بنابراین پایه آب و گلیسرین شیر پاک کن، برای پوست ترکیبی بهترین است، اما مطمئن شوید که شیر پاک کن ها حاوی میزان زیادی آنتی اکسیدان باشد.
3. هر روز ضد آفتاب بزنید. استفاده از ضد آفتاب با پایه غیر چرب و اس پی اف 26برای پوست ترکیبی ایده آل است.
4. پوسته پوسته شدن پوست ترکیبی یک ضرورت است. از یک محصول بتا-هیدروکسی اسید که فقط سطح پوست را پوسته پوسته میکند و همچنین  منافذ داخلی به منظور بهتر شدن شکل و عملکرد آن، استفاده کنید.
5. برای تمام زمینه خشک پوست از مرطوب کننده با آنتی اکسیدان و محصورکننده آب استفاده کنید.
6. نیاز است ماسک صورت جذب کننده چربی بکشید اما آن را فقط روی قسمت های چرب بکشید. این کار را بعد از تمیز کردن پوست انجام دهید، اجازه دهید 10-15 دقیقه بماند، و سپس با آب شستشو دهید.
7. شب ها از مرطوب کننده های روزمره در اطراف چشم استفاده کنید و با یک لایه نازک روغن زیتون، پامچال، یا روغن بریج ادامه دهید.
8. تمیز کردن و مراقبت برای پوست از ترکیدن، التهاب، و عفونت و همچنین چین و چروک شدن، لک های خشک و لکه های افزایش سن جلوگیری می کند.
چگونگی مراقبت کردن از پوست ترکیبی:
هدف شما باید چگونگی حل مشکل یک قسمت از پوست صورتتان بدون اینکه به سایر قسمت ها آسیبی برسانید باشد. اولین اقدامتان تمیز کردن است، بهتر است از تمیز کننده های تند برای پوست چرب یا از تمیز کننده های شیری رنگ که برای پوست های خشک تهیه شده اند به جای استفاده ازقالب های تمیز کننده مرطوب کننده یا شوینده های صورت، استفاده کنید. بعد از شستشو، از یک پوسته پوسته کننده ملایم استفاده کنید. بسیاری از خانم های دارای پوست ترکیبی، در اطراف بینی خود لک هایی می بینند همانطور که پوسته های خشک پوست از گونه ها به قسمت های چرب میچسبند و انسداد ایجاد می کنند. پوسته پوسته شدن آهسته این مشکل را کاهش می دهد.
پوسته پوسته شدن جوش های سر سیاه را کمتر می کند، اما در نهایت نوار جذب کننده روی قسمت هایی که انسداد ایجاد شده گذاشته و سپس آن را جدا کنید. این ها برای پوست ترکیبی عالی هستند همانطور که به شما این امکان را می دهند که روی مناطق تاثیر پذیر تمرکز کنید. برای گرفتن نتیجه بهتر استفاده نوار، هر روز تا 3 روز و سپس کاهش یافتن به هفته ای یک بار توصیه می شود.
قدم آخر در مراقبت های پوستی مرطوب کننده تان است، و اینجا شما به یک واسطه کمی برای انواع مختلف پوست نیاز دارید. در طول روز، وقتی تابش خورشید زیاد است، شما باید از محصولاتی که در چربی پوست در منطقه تی بدون خشک کردن گونه ها رسوخ می کند استفاده کنید. بسیاری از شرکت ها اکنون محصولاتی با ترکیباتی از درخت فندق، پودر تالک یا نشاسته ذرت برای نفوذ درون چربی بدون سوزش و ناراحتی تولید می کنند. شب ها، کرم های فاقد چربی یا لوسیون های مرطوب کننده سبک که روی گونه شما هیدرات اضافی بدون افزایش چربی پوست ایجاد می کند استفاده کنید.
پرهیز غذایی برای پوست ترکیبی:
یک راه دیگر مراقبت پوستی که کمک دو برابری برای پوست ترکیبی است، و آن نیاز دارد که به طور افراطی مواد غذایی نخوریم.
1. برای برداشتن آرایش چشم یک پایه روغنی انتخاب کنید تا هر نشانی از سیاهی آرایش چشم تمیز شود. از یک تکه پنبه برای زدودن هر گونه آلودگی سخت استفاده کنید. سپس با آب سرد شستشو دهید تا هر گونه چربی پاک شود.
2. صبح ها از یک کف شستشوی صورت استفاده کنید. این کار اطمینان می دهد که تمام منطقه چرب تمیز شده است، و با تمیز شدن، از انسداد جوش های سر سیاه را جلوگیری می کند. روی پوست، مخصوصا قسمت های خشک را کمی ماساژ دهید. کمی صبر کنید تا آلودگی حل شده و سپس با آب سرد شستشو دهید.
3. برای جلوگیری از پوسته پوسته شدن پوست خشک، آن را بتراشید. از یک جامه پشمی یا فلانل استفاده کنید،  به آهستگی و نرمی روی گونه ها بکشید. با شدت بیشتری این کار را روی قسمت های چرب صورت برای کمک کردن به از بین بردن جوش های سر سیاه انجام دهید.
4. یک کتری آب جوش آماده کنید و آن را درون کاسه ای بریزید. چهار قطره رز-واتراضافه کنید. که در بخار داغ ناپدید می شود، صورت تان را به مدت 10 دقیقه با فاصله 10 اینچ بالای ظرف نگه دارید در حالی یک حوله خشک روی سرتان قرار دارد.
5. روی پامپر بزرگ دوباره ماسک بزنید. یک ماسک مرطوب کننده هیدراته روی گونه ها و گلو برای نواحی چرب بکشید. بگذارید 10 دقیقه ماسک بماند و بعد آن را با آب ولرم قبل از آن که مرطوب کننده لایت همیشگی را بزنید بشویید.
6. در عصر، از یک کرم تمیز کننده به منظور اینکه منطقه خشک پوست تمیز شوداستفاده کنید. این کار بین منطقه خشک و چرب در صورت تان بالانس ایجاد می کند. خوب پوست تان را ماساژ دهید، روی قسمت های خشک تمرکز کنید، سپس با ملایمت آن را به وسیله ی تکه ای چوب پنبه بزدائید.
7. برای شادابی پوست، شما به دو نوع شیر پاک کن قوی مختلف که با قسمت های مختلف پوست تان سرکار دارد نیاز دارید. یک جمع کننده قوی برای مناطق چرب ، ویک شاداب کننده ملایم پوست برای قسمت های خشک انتخاب کنید. این کار آنقدر که شما تصور می کنید گران نیست، زیرا شما از مقدار کمی از آن ها استفاده می کنید. این را با تکه چوب پنبه به صورت رفت و برگشتی انجام دهید.
8. مرطوب کننده را روی همه ی صورت تان بکشید، روی قسمت های خشک تر تمرکز کنید. آنگاه هر گونه فراوانی را از روی قسمت های چرب با دستمال کاغذی بزدایید.  این کار مواد مغذی که پوست به آن نیاز دارد را در اختیار می گذارد.
راهکارهای خانگی برای پوست ترکیبی:

اگر شما پوست ترکیبی دارید، دو ماسک استفاده کنید- یکی مناسب پوست چرب و یکی برای پوست خشک. هر کدام در منطقه ای که نیاز است. در اینجا چند نمونه برای انواع پوست ترکیبی آمده است.

1. ماسک تخم مرغ و آرد جو دو سر: یک تخم مرغ را با 2/1 فنجان جو دوسر پخته شده و یک قاشق روغن زیتون مخلوط کنید تا ترکیب نرمی بدست آید.
2. ماسک رز: این ماسک برای هر دو نوع پوست خشک و چرب مناسب است. پنج برگ گل رز را در آب خیسانده و سپس آن ها را له کنید.دو قاشق رز-واتر، یک قاشق ماست، یک قاشق عسل ذوب شده و گرم  اضافه و آن ها را خوب مخلوط کنید. 15 دقیقه روی پوست بگذارید و سپس بشویید.
3. ماسک عنبه هندی: نصف لیوان پودر نخود فرنگی خشک، 3قاشق کشک، آب یک لیمو و نصف فنجان مغز ساقه عنبه هندی را مخلوط کنید. 20 دقیقه روی پوست گذاشته و صورت خود را با آب سرد بشویید. بهتر است یک مکعب یخ در رز-واتر برای جلوگیری از وسعت جوش های سر سیاه بالای منطقه تی بگذارید. 4.ماسک صورت آلو: هلوی له شده، با دو قاشق عسل و یک تخم مرغ را مخلوط کنید،روی صورت به مدت نیم ساعت گذاشته، سپس بشویید.
5. ماسک آرد گرام: یک قاشق آرد گرام، یک قاشق آب لیمو،یک مقدار بسیار کم زردچوبه و 2 قاشق شیر سرد را مخلوط کرده و روی صورت قرار دهید و سپس بشویید.
پنج نکته مهم در پوست های ترکیبی:
1. منطقه ی چرب را خیلی تمیز نکرده و مالش ندهید، این کار پوست را حساس می کند و سبب افزایش چربی پوست می شود.
2. با تمام قسمت های پوست تان یکسان برخورد نکنید. منطقه تی به دو بار در روز تمیز شدن احتیاج دارد، در حالی که گونه ها فقط یک بار نیاز دارند. عکس این قضیه در مورد مرطوب کننده صدق می کند.
3. بعد از تمیز کردن منافذ، روی بینی روغن چای استفاده کنید. این کار قرمزی آن را کاهش می دهد و میزان باکتری ها در منافذ را کم می کند.
4. از قرار دادن طولانی مدت نرم کننده های مو خود داری کنید. مواد اولیه به کار رفته در نرم کننده ها جلوی منافذ را می گیرند، بنابراین پوست از قبل چرب تر خواهد شد.
5. کرم های چشمی فراموش نشود: ممکن است گونه های شما به میزان زیاد مرطوب کننده نیاز نداشته باشد، اما شما نباید روی پوست اطراف چشم ها که حساس هستند از آن ها استفاده کنید.
روش درست آرایشی پوست ترکیبی:
از محصولاتی که برای نوع پوست شما اختصاص داده شده است انتخاب کنید، و آن ها را روی پشت دست امتحان کنید که بهتر به رنگ پوست تان می آید.
1. از محصولات با پایه بدون چربی که به پوست تان می آید استفاده کنید.
2. برای آن که آرایش خیلی خوبی داشته باشید مطمئنا باید از محصولات بدون چربی/بر پایه آب استفاده کنید. اگر به پوش سرتاسری نیاز ندارید می توانید " ام. ای. سی" را امتحان کنید. کارخانه میست محصولاتی با هر دو ساختار سبک وبرپایه آب تولید می کند.
3. از محصولاتی که پوست تان را به حالت نرمال در می آورد استفاده کنید، مانند محصولاتی که آلفا هیدروکسی اسید دارند. آلفا هیدروکسی اسیدها در میوه و شیر وجود دارد.  زمانی که شما از این محصولات استفاده می کنید، آنها به برداشته شدن سلول های مرده ی پوست کمک کرده، به شما ظاهری جوان تر می دهند.
4. از محصولاتی با خصوصیات جذب چربی و  یا فاقد چربی استفاده کنید.
5. همیشه از ضد آفتاب با "اس پی اف" 26 و بالاتر یا لوسیون های فاقد چربی استفاده کنید.
محصولات آنتی-ژن: شما می توانید مکمل های آنتی-اکسیدانی برای یک ماه و سپس دو ماه بخورید. گرچه،  بهتراست قبل از هر اقدامی با یک متخصص امراض پوستی مشورت کنید. همچنین خوردن کپسول های روغن پامچال برای چند روز بعضی اوقات موثر است.
معالجات خاص:
اگر شما پوستی ترکیبی دارید و از جوش غرور جوانی رنج می برید، از ژل های کلیداک قابل اطمینان استفاده کنید. اگر شما یک مشکل جدی  دارید بوتاکس می تواند یک درمان موثر باشد. افراد دارای پوست های ترکیبی همچنین می توانند لیزر های فوتوصورت که کلاژن های روی پوست صورت را شبیه سازی و تقسیم می کنند استفاده کنند که آن به شکل یک روش آنتی-ژن موثر عمل میکند. شما همین طور می توانید از لیزر های نئودیمیم-یگ برای کاهش مو در قسمت های بالای لب، اگر مویی در آن قسمت ها وجود دارد، استفاده کنید. این اقدام، روشی موثر است.

 

برای مشاهده فیلم آموزش مراقبت از پوست اینجا کلیک کنید.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

چهارشنبه 01 مهر 1394 - 18:15:44
خیلی مطالبتون جالبه و کاربردی
فقط باید گفت
ممنون
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: