سه شنبه 07 مهر 1394 - 14:06:10

ماساژ صورت و تاثیر آن بر زیبایی

 



هزاران سال است که ماساژ در کشورهای مختلف انجام داده شده و نتایج به دست آمده از آن نشان گر این است که ماساژ پوست بدن و صورت برای سلامت و شادابی آن مفید است.
نحوه عملکرد ماساژ روی بدن به این صورت است که با ماساژ دادن در زیر پوست هورمون هایی تشکیل می شود که سیگنال های آرامش بخشی به مغز می فرستند. از طرفی لمس شدن و لمس کردن در خون اکسیتوکین را افزایش می دهد که خود باعث آرامش دادن به انسان می شود. به خصوص در زندگی پرمشغله و پر استرس امروزه نیاز بیشتری به آرامش و ریلکس کردن وجود دارد، به همین دلیل برای همه سنین ماساژ توصیه می شود.
ماساژ سر و صورت
ماساژ صورت و سر یک تجربه ماساژ بینظیر است. به خصوص این که در صورت و سر بیشتر افراد تنش هایی وجود دارد که به خصوص این تنش ها در اطراف فک بیشتر هستند. معمولا وقت کافی برای یک ماساژ سرتاسری نیست و باید به یک ماساژ کوتاه اکتفا کرد. به همین دلیل ممکن است ترجیح دهید که به جای آن پشت و یا شانه ها را ماساژ دهید. البته توصیه می شود که اگر وقت کافی دارید، بهتر است که سر، گردن، شانه ها و صورت را ماساژ دهید.
بسیاری از ماساژهایی که روی صورت انجام می شوند، از سبک شیاتسو هستند که به معنی فشار با انگشتان است. در این نوع ماساژها باید ماساژ بدن آهسته بوده و استرس و فشار روی ابروها و خط فک را از بین ببرد. ماساژ صورت باعث باز شدن صورت شده و منجر به ریلکس کردن پوست و در نتیجه سلامت و شاداب نگه داشتن آن می شود.
روش های یک ماساژ صورت:
قبل از شرع کار اطمینان حاصل کنید که فرد مورد نظر از لنز چشم استفاده نکرده باشد.
1. برای شروع کار می توانید سر انگشتان شصت خود را روی پیشانی کسی که می خواهید ماساژ دهید گذاشته و با کمی فشار آهسته انگشتان را از مرکز سر به قسمت های خارجی هدایت کنید. سپس دوباره به مرکز سر برگشته و این کار را از ابتدا تکرار کنید. این کار را در سرتاسر پیشانی از خط رویش ابرو تا خط رویش مو انجام دهید.
2. با احتیاط انگشتان را روی ابروها کشیده و از قسمت داخلی ابروها شروع کرده و به قسمت خارجی در اطراف سر بروید. این کار باعث می شود که کل منطقه ای از صورت که در آن ابروها قرار دارند، آرامش یافته و تنش های آن گرفته شود.
3. شصت دست خود را روی پیشانی فردی که می خواهید ماساژ دهید قرار داده و به اطراف سر بروید. به آهستگی با حرکات دایره وار پیشانی را ماساژ دهید. سپس انگشتان را برای چند ثانیه روی پیشانی کمی نگه داشته و فشار داده و سپس رها کنید. این کار برای درمان سردرد معجزه می کند.
4. از کسی که می خواهید روی او ماساژ اجرا کنید بخواهید که چشمان خود را ببندد. سپس انگشتان شصت خود را روی قسمت داخلی چشم های او قرار داده و به آهستگی و با احتیاط پشت چشم ها از قسمت داخل به خارج بکشید. اگر چشم ها خیلی حساس هستند، بدون وارد کردن هیچ فشاری این کار را تنها 2 بار و به آهستگی تمام انجام دهید.
5. برای ماساژ بینی از بالای استخوان بینی شروع کرده و به آرامی با سر انگشتان شصت انگشتان را از بالا به روی گونه ها و اطراف بینی ببرید. سپس برگردید و این کار را تکرار کنید. این ماساژ باعث ی شود که گرفتگی های بینی و سینوس ها باز شده و با تکرار 2 تا 3 بار آن از نتیجه گیری آن می توان اطمینان کسب کرد.
6. انگشتان شصت خود را روی استخوان فک قرار داده و از مرکز صورت به آرامی به قسمت خارجی صورت و گوش ها ببرید. در هنگام ماساژ فک باید شاهد باز شدن فک فردی که در حال ماساژ او هستید، باشید. زیرا تنش هایی که در فک او وجود دارد کم کم از بین می رود.
7. وقتی به گوش ها رسیدید، با انگشت شصت و اشاره آن ها را به آرامی پایین بکشید. این یک حرکت کاملا لذت بخش برای فرد است. فیلسوفان شرقی معتقدند که گوش ها بیان گر تمام بدن هستند، بنابراین با همین حرکت کوچک نیز فرد به آرامش و ریلکسی دست می یابد.
8. گوش ها را در بین شصت دست و دیگر انگشتان نگه داشته و آن ها را به سمت عقب کمی فشار دهید. سپس آن ها را به سمت بیرونی سر بکشید. سپس لاله گوش را کمی ماساژ داده و کمی آن ها را در دستان خود قرار دهید، سپس تماس خود را با گوش ها قطع کنید.
9. سپس به قسمت رویش مو ها رفته و انگشتان خود را به داخل موها فرو ببرید. سعی کنید که نوک انگشتان تان از جلو تا عقب موها و ریشه آن ها را به آهستگی ماساژ دهد.
10. دسته های کوچکی از موها را در دست گردفته و به آهستگی هرچه تمام تر به بیرون بکشید. این کار را به آرامی در سرتاسر سر انجام دهید.
11. در این مرحله فردی که در حال ماساژ او بودید کاملا ریلکس شده است. پس برای پایان کار کافیست، کف یکی از دستان خود را روی پیشانی او قرار داده و دست دیگر را نیز روی پیشانی بگذارید. 5 تا 10 ثانیه صبر کرده و سپس دست خود را بردارید.

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

سه شنبه 07 مهر 1394 - 18:42:30
خیلی جالب بود
ممنون
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: