جمعه 17 مهر 1394 - 14:19:52

جلوگیری از جوش صورت قبل از ازدواج

 



همه خانم ها قبل از مراسم خود کارهای زیادی برای انجام دارند و کسی وقت رسیدگی به پوست خود را ندارد. امام متاسفانه استرس، کم خوابی و رعایت نکردن نکات پوستی بسیاری از مواقع منجر به بروز جوش روی صورت یک عروس خانم می شود.
این مقاله به بررسی این موضوع پرداخته و با معرفی چند ترفند ساده روش هایی را معرفی می کند که هیچ خانمی با این مشکل استرس زا روبرو نشود.
1. شستن به موقع لباس ها: روی حوله و لباس ها همیشه مقدار زیادی جرم و باکتری وجود دارد، زیرا استفاده از آن ها باعث می شود که خیس شده و محل مناسبی برای رشد باکتری ها باشند. به همین دلیل وقتی که صورت با حوله خیسی که روی آن باکتری جمع شده است خشک می شود، تعداد زیادی باکتری و آلودگی به آن منتقل می شود. پس همیشه حوله و لباس های خود را به موقع بشویید.
2. بیش از اندازه لایه برداری نکنید: درست است که لایه برداری پوست های مرده روش مناسبی برای جلوگیری از چروک شدن پوست است ولی انجام این کار با مواد شیمیایی قوی چند روز قبل از عروسی ممکن است منجر به بروز قرمزی و ملتهب شدن پوست شود. پس بهتر است از چند ماه قبل از لایه بردار های مناسب استفاده کنید تا سطح پوست تان زیبا و براق شود ولی در روزهای نزدیک به مراسم از این کار جلوگیری کرده و تنها به شستشوی معمولی صورت بسنده کنید. در روز های پایانی بهترین کار تمیز نگه داشتن صورت از هرگونه آلودگی است. اگر تمایل به مصرف لایه بردارهای مختلف دارید می توانید تا بعد از ماه عسل صبر کنید.
3. رطوبت رسانی و تکرار آن: از یک مرطوب کننده ملایم ضد جوش برای رطوبت رسانی به پوست خود استفاده کرده و یک لای نازک از این مرطوب کننده را صبح و شب به روی صورت خود بزنید. تکرار این کار در چند روز پوست را شاداب و زیبا می کند.
4. آرایش نکنید: ممکن است ماه ها از پوست خود مراقبت کنید ولی یک شب فراموش کنید که آرایش خود را قبل از خواب پاک کنید و همین باعث جوش زدن شود و یا حتی آرایش خود را پاک کنید ولی به دلیل یک بار استفاده از یک لوازم آرایش آلوده زیبایی پوست خود را با یک جوش از بین ببرید. بنابراین بهترین کار آرایش نکردن حداقل یک تا دو هفته قبل از عروسی است.
5. مراقبت شامپوهای خود باشید: ممکن است کمی عجیب به نظر برسد ولی مصرف بعضی از شامپوها نیز باعث حساسیت زایی و در نتیجه بروز جوش می شود. دلیل آن هم این است که برخی از شامپوها که خیس مانده اند و روی آن ها باکتری و یا چربی های اضافی جمع شده اند می توانند باکتری ها را به روی صورت منتقل کرده و منجر به بروز جوش شوند. به همین دلیل بهتر است موهای خود را با شامپویی که در آن سولفات وجود نداشته باشد، بشویید.
6. به صورت دست نزنید: لمس کردن صورت یکی از عاداتی است که ترک آن بسیار سخت است. اما انجام آن دارای اهمیت زیادی است چرا که یکی از عمده ترین دلایل جوش زدن افراد زدن دست آلوده آن ها به پوست صورتشان است. حتی اگر قبل از مراسم جوش زدید هم آن را لمس نکرده و بگذارید آرایشگرتان آن را از بین ببرد.
7. مصرف کمتر لبنیات: شیر حاوی هورمون تستسترون می باشد که که این هورمون روی پوست چربی به وجود آورده و این چربی باعث به وجود آمدن آکنه می شود. حتی بستنی نیز به همین صورت است. پس سعی کنید یک یا دو هفته قبل از مراسم از این محصولات استفاده نکنید.
8. اجتناب از خورشید: قرار گرفتن در زیر اشعه های خورشید به مدت طولانی منجر به قرمزی و آفتاب سوختگی می شود که به اندازه جوش زدن ناراحت کننده هستند. بنابراین همیشه از کلاه استفاده کرده و ضدآفتاب را نیز فراموش نکنید.
9. نوشیدن مقدار زیاد آب: یکی از موثر ترین روش ها برای داشتن پوستی شفاف نوشیدن آب است. از طرفی بهتر است از مایعات شیرین که در آن ها از شکر مصنوعی استفاده شده است دوری کرده و با این کار احتمال جوش زدن روی صورت خود را پایین بیاورید. از طرفی مصرف آب باعث می شود که سموم بدن دفع شده و سلامت خود و پوست شما تضمین شود.
10. استرس نداشته باشید: درست است که برنامه ریزی برای یک مراسم ازدواج و انجام کارهای مربوط به آن استرس زاست ولی فراموش نکنید که یکی از دلایل جوش زدن نیز استرس است. پس سعی کنید آرامش خود را حفظ کرده و استرس نداشته باشید.

 

برای مشاهده فیلم آموزش مراقبت از پوست اینجا کلیک کنید.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

شنبه 18 مهر 1394 - 19:42:34
نکاتتون محشره
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: