یکشنبه 24 آبان 1394 - 23:39:29

پوست آسیب دیده

5 عادت اشتباه که به پوست آسیب میزند

مراقبت از پوست

 



همه ما می خواهیم که پوست زیبا و سالمی داشته باشیم، به همین دلیل سعی می کنیم که از پوست خود مراقبت کرده و با محصولات مختلف آرایشی بهداشتی تا حدی در این کار موفق می شویم. اما گاهی اوقات کارهایی که بسیار ساده به نظر می  رسند پوست ما را از بین می برند که در این مقاله به این موضوع بیشتر پرداخته ایم.
 

1. فراموش کردن ضد آفتاب

در بحث پیری و چروک پوست اهمیت ضد آفتاب غیر قابل انکار است. زیرا در حدود 90 درصد چروک های پوستی به دلیل قرار گرفتن در زیر آفتاب به وجود می آیند. این به این معنی است که تنها 10% چین و چروک ها به دلیل مشکلات ژنتیکی و افزایش سن است که خود بیان گر اهمیت ضد آفتاب است.
برای استعمال ضد آفتاب از محصولاتی استفاده کنید که SPF آن ها حداقل 30 بوده و حتی در روز های ابری نیز  ضد آفتاب خود را فراموش نکنید.
همچنین سعی کنید از ضد آفتاب هایی استفاده کنید که روی آن ها برچسب’broad-spectrum’  خورده باشد . این برچسب به این معنی است که ضد آفتاب مورد نظر در مقابل هر دو اشعه های ‘UVA’ و ’UVB’ از پوست شما مراقبت می کند که اولی باعث می شود که روی پوست  چروک بیفتد و دومی باعث سوختگی پوست می شود. هر دوی این اشعه ها نیز موجب سرطان پوست می شوند.
2. مصرف زیاد شیرینی جات
طی یک فرآیند شیمیایی شکر زیاد موجب افزایش سرعت پیری می شود که به آن گلیکیشن گفته می شود. متخصصین پوست بر این باورند که شکر به کلاژن های پوست حمله می کنند و باعث می شوند که پوست سفتی و انعطاف پذیری خود را از دست بدهد. به همین دلیل روی پوست چروک افتاده و شل می شود.
بنابراین برای جلوگیری از این موضوع شکر مصرفی خود را کاهش دهید و به جای آن از میوه و سبزیجات در برنامه غذایی خود استفاده کنید.

3. کم خوابی
هنگام خواب پوست خود را ترمیم می کند. این به این معنی است که هرچه زمان خواب بیشتر باشد زمان ترمیم پوست نیز بیشتر است. کسانی که دیر وقت می خوابند و یا برای خوابیدن تقلا می کنند باعث می شود که پوست صورت چروک شده ای را به دست آورند. پس سعی کنید هنگام خواب ریلکس کرده و با آرامش کامل بخوابید.
هر فرد بالغ روزانه به طور متوسط به 7 تا 8 ساعت خواب نیاز دارد پس سعی کنید خواب خود را تنظیم کنید.
برای زیبایی بیشتر پوست خود ساعت مشخصی را برای خواب انتخاب کرده و در همان ساعت به اندازه 7 تا 8 ساعت بخوابید. اگر این کار را انجام ندهید و از ساعت مقرر دیرتر بخوابید باعث می شود که چهره تان پف کرده و افتاده به نظر برسد که این در طولانی مدت به پوست هم آسیب می رساند.
برای خوابیدن نیز موقعیت خوابیدن را نیز رعایت کنید. این به این معنی است که اگر به یک سمت بخوابید روی صورت چروک می افتد. پس بهتر است به پشت بخوابید تا زیبایی پوست خود را نیز بتوانید حفظ کنید.

4. ناراحت نشان دادن صورت

از آن جایی که خطوط اخم بی دلیل روی صورت به وجود نمی آیند یکی از دلایل عمیق شدن این خطوط این است که چهره و پوست را بیش از اندازه به یک حالتی که بیشتر اوقات برای پوست مضر است در آوریم. یکی از این حالت های بد روی صورت نارات نشان دادن آن است که با این کار خطوط اخم، اطراف لب و پیشانی عمیق تر می شوند.
پس بهتر است روی حالت های خندان صورت خود بیشتر کار کنید. برای این کار می توانید سعی کنید که گوش های خود را عقب دهید، حتی اگر نتوانید این کار را انجام دهید نیز تلاش شما کافیست تا عضله های صورت قوی تری داشته باشید.

 

 

5. سیگار کشیدن
سیگار کشیدن نه تنها برای قلب و  شش ها مضر است بلکه به پوست و دندان ها نیز آسیب می رساند. زیرا هنگامی که سیگار کشیده می شود لب ها به هم فشار داده شده و خطوطی روی لب ها می افتد از طرفی وقتی دود به سمت چشم ها می رود نیز چشم ها جمع شده و خود باعث چروک و تیرگی در اطراف چشم نیز می شود.
از طرفی سیگار کشیدن احتمال سرطان پوست را نیز افزایش داده و باعث می شود که زخم ها دیرتر خوب شده، عفونت ها دیرتر از بین رفته، لک های آکنه دیرتر از بین رفته و در کل پوست شما به مرور زمان زیبایی خود را از دست بدهد. پس تمام سعی خود را بکنید تا سیگار را ترک کنید.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژ لب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

دوشنبه 25 آبان 1394 - 18:43:31
ممنون اط مطالب خوبتون
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: