چهارشنبه 27 آبان 1394 - 00:03:08

درمان خشکی پوست

نکاتی برای جلوگیری از خشک شدن پوست در زمستان

خشکی پوست در هوای سرد

 



با سرد شدن هوا یکی از بزرگ ترین مشکلات پوستی در بین همه خانم ها، خشکی پوست و به خصوص خشکی پوست لب هاست. در این فصل پوست صورت و بدن نرمی و لطافتی که در فصل بهار و تابستان داشت به همراه رطوبت خود از دست می دهد که گاهی این مشکل تا بعد از پایان یافتن فصل سرما نیز باقی می ماند.
طبق نظر متخصصین زیبایی برای داشتن پوستی لطیف، زیبا، مرطوب و درخشان باید نکاتی را رعایت کرد. به طور مثال حمام آب گرم در این فصل ممکن است لذت بخش باشد ولی بیشتر از هرچیزی به پوست آسیب می رساند، پس سعی کنید پس از حمام کردن بدن خود را با لوسیون نرم کرده و رطوبت از دست رفت پوست آن را بازگردانید. از طرفی در فصل زمستان بهتر است بدن و موهای خود را کمتر دکلره کنید زیرا دکلره چربی های ضروری و رطوبت پوست را از بین برده و باعث خشکی مو می شود. همچنین فراموش نکنید که اثرات مضر خورشید در زمستان به اندازه تاستان است. پس سعی کنید برای جلوگیری از آسیب دیدن در مقابل اشعه های مضر خورشید، همیشه از کرم ضد آفتاب استفاده کرده و پوست خود را در مقابل این اشع ها ایمن کنید.
در این مقاله به بررسی چند نکته کاربردی دیگر که  رعایت آن ها در فصل زمستان ضروری است، پرداخته می شود.
استفاده از کرم ها
برخلاف فصل تابستان که خانم ها میخواهند از محصولاتی استفاده کنند که بیشتر ژله ای بوده و باعث چرب شدن پوست نشود، در هوای سرد بهتر است از محصولاتی که بیس کرمی دارند استفاده شود. این محصولات کرمی روی پوست لایه ای تولید می کنند که این لایه به وجود آمده سطح پوست را گرفته و مانند یک محافظ از پوست در مقابل سرما محافظت می کند. از طرفی این کرم ها که در سطح پوست باقی می مانند، جذب پوست هم شده و باعث تقویت آن هم می شوند.
استفاده از ضد آفتاب
بسیاری از خانم ها تصور می کنند که استفاده از ضد آفتاب در تابستان ضرورت داشته و در هوای ابری و گرفته زمستانی خورشید اثر چندانی ندارد. اما بهتر است بدانید که آفتاب در زمستان نیز به همان اندازه خورشید در تابستان برای پوست مضر است. به همین دلیل همیشه از ضد آفتابی که روی آن عباراتی مانند broad spectrum with UV and PA+++ protection  وجود دارد، استفاده کنید. برای تاثیر بهتر نیز 30 دقیقه قبل از قرار گرفتن در زیر خورشید ضد آفتاب را روی صورت و قسمت هایی که در زیر نور خورشید قرار می گیرد، بزنید.
چرب کردن بدن
با فرا رسیدن فصل سرما اهمیت نرمی پوست چند برابر می شود. یکی از روش هایی که برای این کار می توان انجام داد، چرب کردن بدن است. برای این کار کافیست با استفاده از روغن زیتون و یا روغن بچه پوست خود را چرب کرده، 10 دقیقه صبر کنید و سپس به حمام بروید. انجام و تکرار مداوم این کار باعث می شود که در سرتاسر زمستان پوستی نرم و لطیف داشته باشید.

 


استفاده از کاندیشنر
برای درخشش موها در زمستان استفاده از کاندیشنر امری ضروری است. کاندیشنر مناسب در فصل زمستان کاندیشنری است که حاوی سیلیکون باشد تا بتواند رطوبت موها را حفظ کند. همچنین برای حفظ این رطوبت می توانید از ماسک آووکادو خانگی استفاده کرده و موهای خشک و زبر خود را درمان کنید. برای به دست آوردن این ماسک داخل یک آووکادو را له کرده و سپس داخل آن کمی روغن زیتون بریزید. سپس این دو را مخلوط کرده و روی موها بمالید. 30 دقیقه صبر کنید وسپس موها را بشویید. این ماسک کاملا طبیعی حاوی ویتامین، مواد معدنی و المان های نرم کننده و آبرسان به مو بوده و باعث می شود که موها در طول زمستان نرمی و درخشش خود را حفظ کرده و زبر نشوند.
آبرسانی مو
خوردن آب نیز می تواند از خشکی زدن پوست و خشک شدن تارموها جلوگیری کند. همچنین نوشیدن 8 لیوان آب در روز سموم بدن را دفع کرده و به زیبایی هرچه بیشتر آن کمک می کند. البته اگر در فصل زمستان نمی توانید آب سرد بنوشید می توانید 8 لیوان آب ولرم و یا گرم نوش جان کنید.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (3)

چهارشنبه 06 اردیبهشت 1396 - 08:09:06
سلام دوست عزیز
شما باید پوستتان را همیشه مرطوب نگه دارید. یکی از روش های مرطوب نگه داشتن پوست بخور پوست با بابونه است. آب زیاد بنوشید.
استفاده از گلاب به طور روزانه می تواند پوست را درخشان و زیباتر نشان دهد. زیرا گلاب خشکی پوست را از بین برده و با آبرسانی به پوست موجب درخشش آن می شود.
چهارشنبه 06 اردیبهشت 1396 - 07:12:48
سلام.من آلرژی به گندم دارم وپوستم بسیارخشکه به حدی که صورتم پوسته پوسته میشه ازهرروشی هم استفاده کردم ولی به محض تکرارنکردن دوباره خشک میشه لطفاراهنمای کنید
چهارشنبه 27 آبان 1394 - 19:03:23
ممنون از مطالب خوبتون
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: