دوشنبه 02 آذر 1394 - 00:48:42

گره خوردگی مو

جلوگیری از گره خوردن موها

موهای صاف و لخت



داشتن موهایی نرم و خوش حالت خواسته هر خانمی است. موهایی که در بین آن ها هیچ گره ای وجود نداشته و با دست کشیدن روی آن ها، موها در بین انگشتان بلغزند. اما متاسفانه گاهی خانم ها در این مورد به مشکل برخورد می کنند. زیرا گره خوردگی موها امری کاملا طبیعی بوده و دلیل آن هم این است که تار موها به اندازه کافی نرم نبوده و هنگامی که در کنار هم قرار می گیرند، گره می خورند. در این مقاله به این موضوع بیشتر پرداخته شده و با ارائه روش هایی سعی شده است که مشکل گره خوردگی موها حل شود.
قبل از شستن موها آن ها را شانه کنید.

 

 

اگر بخواهید موهای خود را که در خود گره دارند بشویید تنها اتفاقی که می افتد گره خوردن بیشتر آن هاست. پس بهتر است قبل از حمام رفتن و شستن موها آن ها را شانه کرده و موهایی نرم و بدون گره را بشویید. اگر هم احساس کردید که در حین شامپو زدن موهای شما دچار گره هایی شده اند آن ها را رها کرده و هیچ گاه سعی نکنید گره موها را وقتی خیس هستند باز کنید.

استفاده از کاندیشنر

 



برای باز کردن گره موها استفاده از کاندیشنر روش مناسبی برای باز کردن گره موهای خشک و یا چرب است. البته اگر موهای چربی دارید بهتر است روی تار مو بیشتر از ریشه موها تمرکز کرده و کاندیشنر را به ریشه موها نزنید. اگر در حین شامپو کردن روی موهایتان گره هایی به وجو آمده می توانید به آرامی این گره ها را در حین کاندیشنر زدن باز کنید. استفاده از کاندیشنر علاوه بر باز کردن گره موها آن ها را نرم و خوش حالت می کند.

استفاده از شانه دندانه درشت به جای برس

 



اگر موهای مستعد گره خوردن دارید، بهتر است از برس مو استفاده نکرده و به جای آن از یک شانه دندانه درشت استفاده کنید. زیرا این انه احتمال گره خوردن موها را کمتر کرده و در نتیجه استفاده از آن آسیب کمتری به موها می رساند. البته اگر عادت به استفاده از برس دارید، ابتدا گره موها را با شانه دندانه درشت و یا انگشتان خود گرفته و سپس آن ها را شانه کنید.

استفاده از محصولات ضد گره مو

 



امروزه در بازار محصولاتی برای موها وجود دارد که به آن ها کمک می کند تا گره آن ها را از بین ببرد. بنابراین بهتر است حداقل از یکی از این محصولات استفاده کرده و همیشه آن را همراه خود در انه و یا در مسافرت داشته باشید. این محصولات گره موها را گرفته و باعث نرمی موها می شوند که حتی اگر موها گره بخورند نیز با حرکت انگشتان در بین آن ها این گره ها از بین می روند.

کوتاه کردن مرتب موها

 



با بلند شدن موها ممکن است روی آن ها موخوره به وجود آید که وجود موخوره روی موها خود باعث گره خوردن آن ها می شود. بنابراین حتی اگر موهای بلندی دارید و نمی خواهید از اندازه موهایتان کاسته شود سعی کنید هرچند وقت یک بار سر موهای خود را کوتاه کنید تا از به وجود آمدن موخوره روی موها جلوگیری به عمل آید. علاوه بر گره خوردن موها وجود موخوره روی آن ها باعث می شود که موها خشک شده ، سلامت خود را از دست داده و ریزش آن ها بیشتر شود.

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: