شنبه 07 آذر 1394 - 21:56:07

مراقبت از پوست و مو

مراقبت از پوست و مو

سلامت پوست و مو



با توجه به مشغله کاری و فکری که امروزه در همه جوامع شاهد آن هستیم مراقبت از پوست و مو گاهی فراموش شده و به خصوص خانم های شاغل فراموش می کنند که مو ها و پوست آن ها نیز نیاز به ریلکس کردن و رسیدگی دارند.از طرفی گاهی با این تفکر غلط روبرو می شویم که مراقبت از پوست و مو هزینه زیادی داشته و زمان بر می باشد. در صورتی که می توان با چند راهکار ساده و در خانه از پوست و موی خود مراقبت کرده و سلامتی آن ها را به سادگی بازگرداند.
میکرودرم ابریشن

 



میکرودرم ابریشن و یا لایه برداری مکانیکی صورت یکی از راهکارهای مراقبت از پوست بوده که انجام آن هزینه های سرسام آوری دارد. ولی این روش پیچیده را می توان در منزل و با مخلوط  کردن کمی روغن زیتون و شکر روی بدن انجام داد. کافیست ترکیب به دست آمده را روی بدن مالیده و سپس یک دوش آب گرم گرفت و آن را پاک کرد. این کار باعث می شود که پوست شفاف و درخشان شود.

استفاده از کاندیشنر روی موها

 



یکی از نیاز های اساسی موها این است که حداقل یک بار در هفته روی آن ها از کاندیشنر استفاده شود تا موها آسیب ندیده و سلامت موها تضمین شود. استفاده از کاندیشنر های مناسب هزینه چندای نداشته و باعث می شود که رطوبت لازم به موها رسیده و موها براق و زیبا شوند ولی می توان این کار را با مایونز نیز انجام داد. البته بهتر است به جای استفاده از مایونز های بازرا از مایونزی که خودتان درست کرده اید استفاده کنید. برای این کار کافیست روغن زیتون را با یک یا دو تخم مرغ مخلوط کرده و آن ها را هم بزنید سپس مخلوط به دست آمده را روی موها بمالید و پس از یک ساعت زیر دوش موها را خوب بشویید تا شاهد اثرات بینظیر این کار باشید.

مراقبت از پاها

 



اگر در طول روز فعالیت های ایستاده انجام می دهید و می خواهید که پاهای خود را کمی استراحت دهید می توانید آن ها را داخل ظرفی بگذارید که پر از آب و صابون است. همچنین می توانید برای این کار از نمک فرنگی هم استفاده کنید. نمک فرنگی در داروخانه ها و عطاری ها وجود داشته و برای ریلکس کردن پاها یک درمان بینظیر است. همچنین برای نوع دیگری استفاده از آن می توان نمک را روی پاها مالیده و با این نمک پاها را ماساژ داد.

ماسک صورت دست ساز

 



یکی از راه های مراقبت از پوست استفاده از ماسک صورت است. ماسک های صورت در انواع مختلف تجاری در بازار وجود دارند ولی می توان آن ها را به صورت دست ساز نیز ساخت. بنابراین با توجه به نوع پوست خود می توانید از مقاله های مختلف درباره ماسک صورت و ماساژ آن استفاده کرده  و پوستی زیبا و درخشان داشته باشید.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

دوشنبه 09 آذر 1394 - 18:31:59
ممنون از نکات خوبتون
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: