جمعه 27 آذر 1394 - 23:57:02

اشتباهات رنگ مو

موهای زیبا

اشتباهات رایج در رنگ کردن و اصلاح موها


رنگ کردن موها به آن  ها کمک می کند تا زیباتر به نظر برسند اما بهتر است این کار توسط متخصصین آرایشی انجام شود. زیرا رنگ مو علم دقیقی است که علاوه بر اطلاعات نیاز به تجربه کافی نیز دارد. به همین دلیل اگر می خواهید موهای خود را به رنگ های متفاوتی در آورید که این رنگ ها نیاز به دکلره کردن موها دارند، حتما به یک سالن آرایشی مراجعه کنید. زیرا درست است که مراجعه به یک سالن آرایشی کمی گران تر است ولی اگر مشکلی پیش بیاید یک فرد متخصص آن را رفع کرده و نیازی به نگرانی در مورد این مساله نخواهید داشت. در غیر این صورت ممکن است با انجام کوچکترین اشتباه در خانه بخش عظیمی از موهای خود را از دست بدهید.
در این مقاله به بررسی چند مشکل رایج در رنگ کردن موها و راه حل آن ها پرداخته شده است. به طور مثال نمی توان موها را روی رنگ تیره ای که از قبل روی سرتان بوده بلوند کرد. زیرا رنگ مویی که می گذارید رنگ قبلی را از بین نبرده و ترکیب رنگ موی جدید و قبلی منظره نامناسبی به وجود می آورد که مطمئنا از آن لذت نخواهید برد. پس به جای این کار برای از بین بردن رنگ موی تیره قبلی خود می توانید از محصولات مخصوص این کار استفاده کنید. دقت داشته باشید که این محصولات عملا به موها حمله کرده و ماندن طولانی مدت آن ها به طور جبران ناپذیری به موها آسیب رسانده و کم ماندن آن ها روی سر نیز نتیجه مناسبی نخواهد داد. پس اگر می خواهید از دکلره روی موهای خود استفاده کنید، حتما به یک سالن آرایشی مراجعه کنید.

 



یکی از باورهای غلط در رنگ کردن موها این است که خانم ها تصور می کنند که اگر موهای بلوندی داشته باشند موهای آن ها دقیقا به همان رنگ روی جعبه درخواهد آمد. این در حالی است که بسته به رنگ موهای در حال حاضر شما، حجم موهایتان، سلامت آن ها و نوع رنگ مویی که استفاده می کنید، نتیجه اختلاف بسیاری خواهد داشت. بنابراین اگر موهای خود را به رنگ تیره در آوردید و رنگ موی به دست آمده مورد رضایت شما نیست، تنها راه حل برای از بین بردن آن استفاده از کالر ریموور و از بین بردن رنگ موی قبلی است. البته این کار نیز روی موهای سالمی که به مقدار زیاد رنگ نشده اند و یا زبر و خشک نیستند بهتر اثر می کند. پس از این که از کالر ریموور استفاده کرده و رنگ موهای تان از بین رفت، ممکن است منظره جالبی نباشد ولی نگران نباشید چون پس از رنگ کردن دوباره موها زیبایی آن ها تضمین شده است.

 



در شرایط بحرانی ممکن است آرایشگر شما به شما پیشنهاد دهد که برای مدتی موهای خود را کوتاه کنید، البته هیچ کس نمی خواهد به موهای خود در این حد آسیب برساند. به همین دلیل بهتر است موهای خود را به متخصصین بسپارید.
روی موهای آسیب دیده بهتر است از کالر کارکتر هایی که درصد کمتری از هیدروژن پروکسید دارند را استفاده کنید. البته این مواد به نسبت کمتری رنگ موی قبلی را از بین می برند اما به همان نسبت نیز آسیب کمتری به موها وارد می کنند.
یکی دیگر از آسیب های متداول در بین کسانی که موهای خود را رنگ می کنند این است که برخی سعی می کنند که موهای خود را با هیدروژن پروکسید روشن تر کنند موهای آن ها نارنجی می شود.  در این صورت نترسید زیرا این امر کاملا طبیعی است و برای روشن کردن موها باید از چند مرحله مختلف هیدروژن پروکسید استفاده کنید، که ابتدا موها قهوه ای، سپس نارنجی، زرد در نهایت سفید یا بی رنگ می شود. دلیل این امر هم این است که پروکسید تنها از رنگ روی موها کم می کند و اگر شما موهایتان را از قبل رنگ کرده بودید ممکن است تنها رنگ مویتان کمی کمرنگ شود و پس از چند مرحله به رنگ مورد نظر خود دست یابید. البته در استفاده از پروکسید باید دقت کنید زیرا این ماده می تواند به سرعت اثرات جبران ناپذیری روی موها باقی بگذارد.
البته اگر موهای تان آسیب دیده باشند هم فرصت خوبی است که یکی از مدل موهای کوتاهی که امروز رواج یافته اند امتحان کنید تا موهای سالنی روی سرتان دوباره رشد کنند. در هر صورت اگر مشکلی روی موها به وجود آید مجبور به امتحان موهای کوتاه تری هستید. پس سعی کنید که از همان ابتدا به سالن های آرایشی مراجعه کرده و از این اتفاق قبل از رخ دادن جلوگیری کنید.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

شنبه 28 آذر 1394 - 17:07:14
عالی بود
ممنون
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: