پنجشنبه 10 دی 1394 - 01:50:54

ماسک صورت

مراقبت از پوست

10 ماسک صورت برای داشتن پوستی زیبا



برای داشتن پوستی زیبا مراقبت از پوست یک امر مهم و حیاتی است. به همین دلیل خانم ها همیشه دغدغه استفاده از پاک کننده های پوستی، تونر ها، مرطوب کننده و محصولات آرایشی مشابه آن را دارند تا پوست خود را به بهترین شکل ممکن در آورند. البته هر خانم باید دقت داشته باشد که استفاده از این مواد درست است که برای داشتن پوستی مناسب نیاز است ولی باید هر کدام از این محصولات به گونه ای انتخاب شود که مناسب پوست باشد.
جدای استفاده از این محصولات باید یک روتین مناسب برای پوست در نظر گرفته شود که یکی از کارهایی که می توان برای سلامت پوست انجام داد استفاده از ماسک های پوست است.
با انتخاب ماسک صورت مناسب هم می توان پوستی نرم و درخشان به دست آورد. ماسک هایی که ساخت آن ها بسیار ساده بوده و برای قسمت های دیگر بدن نیز قابل استفاده هستند.
در این مقاله به چند ماسک ساده که برای زیبایی پوست معجزه می کنند پرداخته شده و در ادامه طرز ساخت و مصرف آن ها آورده شده است.
1. ماسک بلغور جو
این ماسک برای پوست های چرب مناسب بوده و چربی روی پوست را می گیرد. همچنین این ماسک برای پوست های حساس هم مناسب بوده و التهاب این پوست ها را می گیرد. همچنین بلغور جو باعث می شود که سلول های مرده روی پوست از بین رفته و پوست نرم و با طراوت بشود.
2. ماسک خیار
یکی از مزیت های شناخته شده خیار
 خاصیت خنک کنندگی آن است. برای استفاده از خیار آن را رنده کرده و آن را با شیر روی پوست خود بزنید تا پوست خود را با طراوت کنید. ماسک خیار از جمله ماسک هایی است که روی  همه پوست ها مناسب بوده و به هیچ نوع پوستی آسیب نمی رساند.
3. ماسک گوجه فرنگی
برای پوست های چرب می توان از گوجه فرنگی استفاده کرده و با اضافه کردن زردچوبه به گوجه فرنگی از بروز چین و چروک روی صورت خود جلوگیری کنید.

 


4. ماسک هویج
هویج در انواع رژیم های غذایی و زیبایی استفاده می شود زیرا خواص بی شماری دارد. برای استفاده از هویج می توان آن را کمی پخته و خمیر به دست آمده را روی پوست خود بمالید.
5. گل رز با گلاب
مخلوط گل رز با گلاب، ماست و عسل ماسک مناسبی برای پوست های ترکیبی است. این ماسک چربی روی پیشانی، بینی و چانه را گرفته و پوست را نرمال تر می کند.
6. ماسک آووکادو
یکی از میوه هایی که برای آبرسانی به پوست مناسب است آووکادوست. مخلوط آووکادو، عسل و ماست روی پوست و یا به صورت له شده می تواند برای آبرسانی پوست تاثیر زیادی داشته باشد.

7.ماسک تخم مرغ
تخم مرغ پروتئین زیادی داشته و پوست را یکدست می کند. برای استفاده از تخم مرغ سفیده تخم مرغ را با نصف قاشق آب لیمو مخلوط کرده آن را روی صورت خود بماید تا پوستی سفت تر و جوان تر داشته باشید.
8. ماسک خاک رس
استفاده از مخلوط خاک رس، ماست و عسل می تواند برای پوست های پیر و شل معجزه کند. همچنین می توان خاک رس را با انواع روغن های گیاهی مخلوط کرده و استفاده نمود.
9.ماسک زردچوبه
یکی از مهم ترین محصولات در سلامتی پوست و موی هندی ها زردچوبه است که به پوست درخشش می بخشد. همچنین اگر روی پوست آکنه وجود داشته باشد، زردچوبه می تواند آن ها را از بین ببرد.
10. ماسک عسل/ماست
دو ماده ای هستند که برای پوست های خشک مناسب هستند. همچنین می توان با استفاده از بلغور عسل به بلغور جو و یا ماست هم ماسک موی زیبایی به دست آورد. یکی از ماسک های زیبایی برای پوست هم مخلوط سفیده تخم مرغ، عسل و ماست است.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: