شنبه 12 دی 1394 - 02:26:14

شوره سر

شوره زدن سر

درمان شوره ی سر



شوره سر یکی از مشکلاتی است که برای بسیاری از خانم ها و آقایان در طول زندگی شان رخ داده و عمده ترین دلیل آن هم خشکی پوست سر می باشد. شوره سر با قرارگیری زیر آفتاب و یا در فصل سرما بدتر شده و بسیاری با چربی به وجود آمده در فصل تابستان و خشکی پوست سر در فصل زمستان از شوره سر رنج می برند.به خصوص وقتی که در جمعی بوده و شوره سر تان روی شانه و یا لباس تان بریزد بسیار خجالت آور بوده و به همین دلیل در این مقاله به این موضوع بیشتر پرداخته شده است.
• شستن به اندازه موها
یکی از بهترین روش های از بین بردن شوره سر شستن موهاست. زیرا شستن موها چربی های اضافی موها که منجر به شوره می شوند را می گیرند. البته باید توجه شود که موهای تمیز و سالم نیاز به شستشوی بیش از حد ندارند زیرا شستشوی بیش از حد موها چربی طبیعی موها را هم از بین برده و باعث خشک شدن پوست سر، خارش آن و در نهایت ایجاد شوره می شود.

• شانه کردن موها
به غیر از صبح ها که هنگام خروج از خانه موهای خود را شانه می کنید می توانید برای از بین بردن شوره های سر در طول روز هرگاه که وقت کردید هم موهای خود را شانه کنید. شانه کردن موها پوست کف سر را تقویت کرده و با گردش خون بهتر در کف سر باعث سلامت و درخشش موها می شود. علاوه بر آن شانه کردن موها باعث می شود که چربی موها را به طور متناسبی روی سر پخش کرده و احتمال بروز شوره سر را کاهش می دهد. همچنین به جای استفاده از شانه می توان با کشیدن انگشتان روی سر به جای شانه کردن موها استفاده کرد.

 

 

• استفاده از شامپو ضد شوره
اگر روی موهای خود شوره مشاهده کردید و می خواهید این شوره هر چه زودتر از بین برود، بهت است به جای شامپوهای معمولی از شامپوی ضد شوره استفاده کنید. دقت داشته باشید که با استفاده از شامپوی ضد شوره در چند بار اولی که از این شامپوی ضد شوره استفاده می کنید ممکن است نتیجه لازمه را نبینید ولی پس از مدتی خواهید دید که این مشکل روی موهایتان رفع شده است. لازم به ذکر است که از شامپوهای مختلف هم استفاده نکرده و یا این که شامپوی خود را هر چند وقت یک بار تغییر ندهید زیرا این کار خود باعث حادتر شدن مشکل می شود.

• استفاده کمتر از محصولات آرایشی بهداشتی روی موها
اگر موهایتان به خودی خود زیبا دیده می شوند و نیازی به استفاده از اسپری های مو، وکس، ژل ها و دیگر موادی از این قبیل ندارید از مصرف آن ها خودداری کرده و با این کار به موهای خود کمک کنید. روزهایی هم که مجبور به استفاده از این مواد هستید از حداقل مقدار آن ها استفاده کنید.

 

 

• درمان های خانگی
اگر از شوره سر رنج می برید روش های خانگی بسیاری وجود دارد که می تواند به شما در رفع آن کمک کند. برای این کار هم نیازی به هزینه های هنگفت نبودهو می توان با وسایل و مواد ساده ای ماسک موی ضد شوره ای ساخت. از بهترین ماسک موهای ضد شوره می توان به ماسک موی ماست، سرکه سیب و شستشوی موها با مخلوط آب و آسپرین اشاره کرد.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژ لب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (2)

شنبه 23 اردیبهشت 1396 - 17:39:20
آسپرین مثل یه معجزه است
یکشنبه 13 دی 1394 - 22:47:14
عالی بود
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: