پنجشنبه 15 بهمن 1394 - 23:41:01

مضرات محصولات آرایشی

سلامت پوست و مو

مواد مضر موجود در محصولات آرایشی بهداشتی


اگر احساس می کنید که از پوست و موی خود مراقبت های لازم را به عمل آورده اید ولی همچنان با ریزش مو و مشکلات پوستی مواجهید یکی از دلایل آن مواد مضر در لوازم آرایش و بهداشتی شماست. ممکن است کمی عجیب به نظر برسد ولی ممکن است همان محصولاتی که به تصور شما برای کمک کردن به سلامت و زیبایی پوست و موی شما بود، می توانند باعث صدمه رساندن به آن ها شوند. در بعضی از محصولات مراقبتی مو موادی وجود دارد که می توانند باعث آسیب رساندن به موها شوند. همچنین ممکن است ترکیب برخی مواد با یکدیگر برای موها مضر بوده و باعث آسیب رساندن به موها شوند. نکته مهم این است که مواد مضر شناخته شده و از آن ها پرهیز شود.
پس اگر احساس می کنید که شما هم از آن دسته خانم هایی هستید که مشکلات مو و یا پوست شما علی رغم مراقبت های لازم همچنان ادامه دارد می توانید از این مقاله استفاده کنید.

مواد مضر برای پوست و مو شامل موارد زیر می شوند:

• سدیم لورل سولفات (Sodium Laurel Sulfate)

این ماده که به SLS هم شناخته می شود باعث کف کردن شامپو می شود ولی از طرفی می تواند باعث آسیب رساندن به موها هم شود. این ماده که باعث کف کردن شامپوی مورد علاق شما می شود، می تواند با عوارضی مانند سوزش و حساسیت چشم، آسیب رساندن به چشم و حتی صدمه رساندن به پوست هم شود. این ماده جذب بدن شده و تا 5 روز در بدن باقی می ماند. ذرات این ماده شیمیایی می تواند روی قلب، ریه ها و یا حتی کبد و مغز هم تاثیر بگذارد.

• روغن های معدنی و پترولاتوم (Mineral Oil & Petrolatum)

روغن های معدنی و وازلین مصارف زیادی از گذشته تاکنون داشته اند، اما برخلاف گفته افراد مسن تر این روغن ها و چربی ها به به سلامت مو آسیب می رسانند. زیرا این مواد روی پوست مانعی به وجود می آوردن و به آن اجازه تنفس کردن نمی دهند. پوست هم نمی تواند تنفس کرده و مواد مسموم و آلودگی ها را نمی تواند دفع کند. پس اگر در کف سر خود هرگونه جوشی دارید یکی از مهم ترین عواقب استفاده از این مواد در محصولات مخصوص موهاست.

• الکل ایزوپروپیل (Isopropyl Alcohol)

همه ما می دانیم که الکل برای مو مضر است و همیشه سعی داریم از محصولات آرایشی و بهداشتی حاوی الکل دوری کنیم ولی این الکل در بسیاری از مواد آرایشی بهداشتی یافت می شود. پس همین امروز محصولات آرایشی بهداشتی خود را چک کرده و از شر آ« هایی که حاوی این الکل هستند خلاص شوید

• رایحه های مطبوع

همه خانم ها ترجیح می دهند از محصولات  آرایشی معطر و خوشبو استفاده کنند، ولی همین محصولات  آرایشی برای پوستت و مو ضررهای بیشماری دارند. زیرا برای به دست آمدن این عطر خوش گاهی اوقات مواد مضری را به هم اضافه می کنند که نتیجه آن عطر مورد نظر شما باشد. دقت داشته باشید که مواد طبیعی نمی توانند به تنهایی چنین رایحه قوی ای داشته باشند. پس بهتر است از هرگونه عطر و رایحه هرچند خوشبو دوری کنید.

• پروپیلن گلیکل (Propylene glycol)

متاسفانه امروزه در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی از این ماده استفاده می شود. بدتر از آن این است که بسیاری از ما به مواد تشکیل دهنده یک محصول آرایشی دقت هم نمی کنیم. این در حالیست که این مواد مانند همین پروپیلن گلیکل می توانند اثرات جبران ناپذیری روی موها و حتی پوست باقی بگذارند.


جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: