دوشنبه 19 بهمن 1394 - 13:17:15

درمان ریزش مو

موهایی پرپشت و زیبا

راهکارهایی مفید برای درمان ریزش 

درمان ریزش مو


تمام انسان ها چه خانم ها و چه آقایان در طول روز تعدادی از موهای زیبا و براق خود را از دست می دهند ولی متاسفانه امروزه ریزش مو بیش از مقدار طبیعی شده و این امر در همه جای جهان موجب نگرانی در افراد شده است. ریزش مو در آقایان باعث کچلی شده و در خانم ها نیز موجب کم مویی می شود. از آن جایی که نه آقایان بدون مو بودن را دوست داشته و نه خانم ها به این موضوع علاقه دارند بحث مراقبت از موها و جلوگیری از ریزش مو امروزه در همه نقاط جهان مطرح است.
در این مقاله نیز به این موضوع بیشتر پرداخته شده و بررسی می شود که آیا شما از آن دسته افرادی هستید که با ریزش مو روبرو هستید و یا خیر و راهکار های کاربدی برای توقف ریزش موها پیشنهاد داده می شود.
برای بررسی ریزش موی خود ابتدا باید برس یا شانه خود را بررسی کنید. البته ریزش مو ممکن است در حین شامپو زدن و یا مراقبت های آرایشی بهداشتی دیگر نیز رخ دهد. به گفته متخصصین ریزش بیش از 100 مو در روز نشان دهنده این حقیقت است که  شما  دچارریزش مو هستید و برای درمان آن باید به طور جدی اقدام کنید. اما اگر ریزش موی شما زیر 100 عدد تار مو باشد مشکلی نداشته و طبیعی در نظر گرفته می شود.
برای توقف ریزش مو، ابتدا باید استرس را از زندگی خود دور کرده و انجام تنفس صحیح را بیاموزید. این موضوع ممکن است عجیب به نظر برسد ولی در ریزش مو بسیار موثر است. البته یکی از مشکلات دیگر ریزش مو می توانید مشکلات تیروئیدی باشد که بسیاری از خانم ها و یا آقایان از آن رنج می برند. پس بهتر است قبل از هر کاری تیروئید خود را تست کنید.

 

​درمان ریزش مو

 

در ادامه روش هایی برای جلوگیری از ریزش مو ارائه شده است:

1. شانه دندانه درشت یکی از بهترین وسایل برای مرتب کردن و از بین بردن به هم ریختگی موهاست. این شانه با دندانه های درشت خود موها را نکشیده و به آن ها حالت مویی که مد نظر دارید را می دهد. همچنین استفاده از این شانه به موها کمتر آسیب رسانده و باعث ریزش مو کمتری در هنگام شانه کردن آن ها می شود.

2. گفته می شود یکی از بدترین مواقعی که موها را می توان شانه کرد، هنگامی است که موها خیس و یا مرطوب هستند. زیرا در این حالت موها شکنندگی بیشتری داشته و احتمال آسیب رسیدن و ریزش بیشتر آن ها وجود دارد. پس قبل از شانه کردن موها اجازه دهید که موها کاملا خشک شده و سپس آن ها را به آهستگی شانه کنید.

3. از حوله به آهستگی استفاده کنید. یکی از حالت هایی که برای خشک کردن موها استفاده می شود هنگامی است که موهای خیس با حوله خشک می شوند. این کار به موها آسیب رسانده و باعث شکنندگی و آسیب موها می شود. پس برای خشک کردن موها آن ها را به آرامی در دست گرفته و به آهستگی خشک کرده و رطوبت موها را بگیرید.

4. برس یا شانه خود را هر هفته بشویید. برای این که موهایی پاکیزه داشته و هرگونه احتمال انتقال آلودگی و چرب شدن آن ها را کاهش دهدی برس یا شانه خود را هر هفته با آب معمولی بشویید. این کار را می توانید با شامپو هم انجام دهید. فراموش نکنید که چربی روی برس یا شانه می تواند به موها منتقل شده و خود باعث ریزش مو شود.

5. از روغن های طبیعی برای ماساژ سر استفاده کنید. انجام پیوسته این کار نه تنها ریزش مو را متوقف می کند بلکه موها را براق تر کرده و به زیبایی آن ها می افزاید.

البته ماساژ سر با روغن باید با در نظر گرفتن نوع پوست شما هم باشد، زیرا چربی موجود روی پوست سر خود می تواند به وجود آورنده مشکلات زیادی شود.
برای کسانی که پوست معمولی دارند برای این کار روغن نارگیل، زیتون، جوجوبا، کنجد کنولا و غیره پیشنهاد  می شود. کافیست این روغن ها را پس از کمی گرم کردن روی کف سر ریخته و آن را در بین موها و روی کف سر و با استفاده از یک تکه پنبه آرایشی یا انگشتان به آهستگی ماساژ دهید. سپس 60 دقیقه صبر کرده و موها را بشویید.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: