دوشنبه 23 فروردین 1395 - 20:19:00

ماسک سیب زمینی

ماسک صورت سیب زمینی

ماسک های طبیعی صورت

ماسک سبزیجات

ماسک سیب زمینی

 

یکی از شناخته شده ترین و پرکاربردترین سبزیجات در سرتاسر دنیا، سیب زمینی است. سیب زمینی علاوه بر خواص خوراکی، مزایای بسیاری برای پوست و مو دارد زیرا پوست را روشن کرده و با از بین بردن لکه ها و اسکار ها به زیبایی و درخشش پوست کمک می کند. همچنین آب سیب زمینی باعث از بین بردن پف و تیرگی زیر چشم می شود. در ادامه به خواص دیگر سیب زمینی و ماسک های زیبایی که می توان از این ماده طبیعی به دست آورد پرداخته شده است.

ماسک سیب زمینی و آب لیمو
ترکیب یکسانی از سیب زمینی و آب لیمو تازه می تواند یک ماسک صورت موثر برای روشن کردن پوست باشد، زیرا هم سیب زمینی و هم آب لیمو چربی اضافی پوست را گرفته و به خصوص برای افرادی که پوست های چرب دارند معجزه می کند.
برای استفاده از این ماسک کافیست آن را به مدت 10 دقیقه روی صورت گذاشته و سپس با آب بشویید.

ماسک سیب زمینی و هویج
هم سیب زمینی و هم هویج خواص زیادی برای بدن دارند. ترکیب این دو ماده نیز تاثیر زیادی بر زیبایی پوست خواهد داشت. برای به دست آوردن ماسک سیب زمینی و هویج کافیست پوست یک سیب زمینی متوسط و یک هویج کوچک را گرفته و سپس آن ها را به قطعات کوچک تری تقسیم کنید. سپس قطعات خرد شده را داخل آب ریخته و صبر کنید تا جوش بیاید. پس از آن که هم سیب زمینی و هم هویج سرد شدند آن ها را له کرده و 1 تا 2 قاشق روغن بادام به ترکیب ان ها اضافه کنید. مواد داخل ظرف را به خوبی با یکدیگر ترکیب کرده و روی صورت و هر قسمتی از پوست بمالید. هویج و سیب زمینی هر دو خاصیت روشن کنندگی داشته و ترکیب این دو باعث از بین بردن لکه ها، تیرگی زیر چشم و روشن شدن پوست می شود. استفاده مستمر از این ماسک سیب زمینی نیز به شما کمک می کند تا همیشه پوستی یکدست و درخشان داشته باشید.
برای استفاده از این ماسک آن را روی صورت و گردن قرار داده و پس از 20 دقیقه ماسک را با آب معمولی بشویید.

ماسک سیب زمینی

ماسک سیب زمینی و توت فرنگی
ترکیب سیب زمینی و توت فرنگی که هر دو از مواد طبیعی هستند، باعث نرم شدن و شفاف شدن پوست می شود. علاوه بر آن مصرف مستمر از ترکیب سیب زمینی و توت فرنگی باعث از بین بردن کک و مک و لکه های پوستی ناشی از افزایش سن می شود. برای آماده کردن این ماسک کافیست 1 سیب زمینی را خرد کرده و به 2 تا 3 توت فرنگی خرد شده اضافه کنید. سپس نصف قاشق چایخوری عسل به آن اضافه کرده و همه مواد را خوب با هم ترکیب کنید.
این ماسک می بایست در همه سطوح صورت به استثنا اطراف چشم به خوبی مالیده شده و پس از 15 دقیقه با آب شیر شسته شود.

ماسک سیب زمینی و تخم مرغ
ترکیب سفیده تخم مرغ و سیب زمینی به جوانسازی پوست کمک می کند. از آن جایی که سفیده تخم مرغ پوست را سفت و درخشان می کند، ترکیب آن با سیب زمینی که باعث روشن شدن و درخشش است به پوست کمک می کند تا بدون نقص به نظر برسد. برای آماده سازی این ماسک کافیست 1 سیب زمینی را رنده کرده و با یک سفیده تخم مرغ مخلوط کنید.
این مخلوط را روی صورت مالیده و پس از 15 تا 20 دقیقه پوست را با آب سرد بشویید.

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: