یکشنبه 05 اردیبهشت 1395 - 10:09:36

درمان شوره سر

درمان شوره سر با روغن زیتون

جلوگیری از شوره سر

شوره سر

شوره سر



یکی از مواد موجود در طبیعت که بسیاری از متخصصین برای سلامت و زیبایی بیشتر پوست و مو آن را توصیه می کنند، روغن زیتون است. روغن زیتون برای انوع پوست و انواع مو کاربرد داشته و صرف نظر از چنین فاکتور هایی می توان از آن استفاده کرد.از طرفی یکی از بزرگ ترین مشکلات مو در بین خانم ها و آقایان شوره سر است و وقتی شوره سر به وجود بیاید، درمان و متوقف کردن آن کار ساده ای نیست.

به همین دلیل در این مقاله به بررسی شوره سر بیشتر پرداخته شده و برای درمان آن روغن زیتون پیشنهاد شده است. برای استفاده از روغن زیتون در درمان شوره سر روش های زیادی وجود دارد که در ادامه به بررسی چندی از این روش ها می پردازیم.


مصرف شبانه:
روغن زیتون یکی از موادی است که به سادگی مصرف شده و کافیست آن را روی سر و موها مالیده و شب با موهای روغنی خود بخوابید. همان طور که می دانید شوره سر از خشک بودن کف سر به وجود می آید که روغن زیتون می تواند این مشکل را به سرعت حل کند. برای استفاده از روغن زیتون موهای خود را به چند قسمت تقسیم کرده و روغن زیتون را روی قسمت هایی از کف سر که به راحتی دیده می شوند، بمالید. سپس به قسمت دیگر رفته و این کار را ادامه دهید. این کار را تا جایی ادامه دهید که کل سر از روغن زیتون پوشانده شده و سپس سر و موهای خود را پوشانده و  به مدت 8 تا 10 ساعت صبر کنید.
پس از زمان مشخص شده، موهای خود را با شامپوی مناسب موی خود شسته و این کار را به گونه ای انجام دهید که تمام روغن های روی سر پاک شده و احتمال بروز شوره دوباره از بین برود. بنابراین شستن موهای خود را جدی گرفته و از پاک شدن تمام روغن اطمینان حاصل کنید.

ماساژ با روغن داغ:
برای این که از تشکیل شوره سر جلوگیری کنید، کافیست از روغن داغ و ماساژ آن بر روی سر استفاده کنید. برای این کار موهای خودرا با آب خیس کرده و سپس 3 قاشق روغن زیتون را داخل ظرفی بریزید و آن را گرم کنید. سپس یک تکه پنبه را داخل روغن گرم شده، خیس کرده و آن را با ضربات آهسته و در قسمت های کوچک بر روی سر بمالید. این کار را می توانید با انگشتان نیز انجام دهید. دقت داشته باشید که پنبه یا انگشتان آغشته به روغن خود را روی موها نزده و آن را تنها روی کف سر بمالید.  پس از این که تمام قسمت های سر را ماساژ دادید، با استفاده از یک کلاه حمام موهای خود را پوشانده  و از ریختن روغن جلوگیری کنید.  حداقل 3 ساعت صبر کنید، البته  بهترین نتیجه پس از 8 ساعت دیده می شود.  پس از زمان مشخص موهای خود را با شامپوی ضد شوره به خوبی بشویید.

 

 

روغن زیتون و سرکه:
ترکیب روغن زیتون و سرکه سیب برای پاک کردن کف سر ترکیب بی نظیری بوده و چربی موها را نیز از بین می برد. با این کار ریشه موها طراوت خود را به دست آورده و تنها پس از چند روز شاهد موهایی ضخیم تر و محکم تر خواهید بود. برای استفاده از روغن زیتون و سرکه سیب کافیست 2 قاشق سرکه را در آب حل کرده و سپس 2 قاشق روغن زیتون به آن اضافه کنید. این مواد را به خوبی ترکیب کنید تا جایی که محلولی یک دست داشته باشید.
سپس موهای خود را کمی خیس کرده و محلول به دست آمده را به آرامی روی آن بمالید. این کار را در تمام کف سر انجام داده و با انگشتان خود کف سر را به خوبی ماساژ دهید. سپس 20 تا 30 دقیقه صبر کرده و با شامپوی معمولی موهای  کف سر خود را به خوبی بشویید.


جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم
 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: