سه شنبه 21 اردیبهشت 1395 - 09:01:31

مانیکور ناخن

مانیکور ناخن

رعایت 7 نکته مهم قبل مانیکور

مانیکور ناخن

 


اگر عادت به مانیکور ناخن های خود داشته و هر چند وقت یک بار برای مانیکور ناخن های خود به مراکز زیبایی مراجعه کنید، بهتر است برخی نکات آرایشی بهداشتی را رعایت کرده و با این کار خود را در برابر قارچ ها و ناراحتی های پوستی بیمه کنید.
در این مقاله به برخی از این نکات پرداخته شده که با رعایت آن ها می توانید از سلامت ناخن های خود اطمینان کسب کنید.

 

1. 15 دقیقه زودتر در محل حاضر شوید.

ممکن است این موضوع کمی عجیب به نظر برسد و زودتر رفتن به منزله اتلاف وقت به نظر برسد ولی این کار و مشاهده کار مانیکوریست خود بر روی دیگران تنها راهی است که با استفاده از آن می توان بهداشت و کار او را بررسی کرد. پس به همه جا با دقت نگاه کرده و اگر سطل زباله ای پر بود و یا مانیکوریست مورد نظر پس از اتمام کار خود وسایل خود را استریلیزه نمی کند، به این معنی است که آن مرکز بهداشت را رعایت نکرده و از مراجعه به آن ها باید خودداری کنید.

 

2. گواهینامه سالن زیبایی را بررسی کنید.

گواهینامه ممکن است یک برگه به نظر برسد ولی به این معنی است که آن مرکز تحت بررسی سازمان نظارتی خاصی بوده و در صورت بروز هر اتفاق خاصی تضمینی وجود خواهد داشت. دقت داشته باشید که این گواهینامه باید در دید قرار داشته باشد.

 

3. از رعایت نکات بهداشتی در سالن اطمینان حاصل کنید.

برخی از سالن ها از پاک کننده هایی استفاده می کنند که با اشعه UV  کار می کنند ولی طبق نظر متخصصین این وسایل باکتری ها را به طور کامل از بین نبرده و پاک کننده مناسبی محسوب نمی شود. در عوض این افراد باید از پاک کننده های مایع استفاده کرده و محلول های آن ها مه آلود و آلوده نباشد.

 

4. نحوه شستشوی ظرف پدیکور را از نظر بگذرانید.

آیا کارکنان سالن بعد از هر بار مصرف ظرف پدیکور خود را می شویند یا این که از انجام این کار پرهیز می کنند؟ همچنین مراقب باشید که برای شستشوی این ظرف ها از آب گرم و صابون استفاده می کنند یا خیر. علاوه بر آن ظرف مورد نظر باید حداقل 10 دقیقه در محلول های پاک کننده قرار داده شده و سپس مورد استفاده قرار گیرد.

 

5. دست های مانیکوریست و خودتان حتما شسته شده باشد.

اگر قرار است از ناخن های آکریلیک استفاده کنید دقت داشته باشید که حتما مانیکوریست شما دست های خود را شسته و شما هم این کار را انجام داده باشید. همچنین روی دست های هر دوی شما ژل های آنتی باکتریال باید زده شده باشد.

 

6. اجازه ندهید که پوست اطراف ناخن های شما بریده شود.

پوست اطراف ناخن ها از آن ها در برابر عفونت های پوستی محافظت می کنند. پس اجازه ندهید که آن ها را بچینند. در عوض به تکنسین خود بگویید که پوست ناخن ها را به عقب رانده و این کار را هم به آرامی انجام دهد.

 

7. در صورت حساسیت وسایل خود را همراه داشته باشید.

برای کاهش هرچه بیشتر احتمال عفونت ناخن ها وسایل خود را همراه برده و از مانیکوریست خود بخواهید که از این وسایل استفاده کند. دقت داشته باشید که وسایل شما باید حاوی وسایل مانیکور و پدیکور مانند سوهان، قیچی، فرچه های بهداشتی و مواردی از این دست باشد. هر بار نیز پس از استفاده از این وسایل آن ها را به خوبی شسته و خشک کنید.

 

برای مشاهده فیلم آموزش ترمیم ناخن اینجا کلیک کنید.

فیلم آموزش ترمیم ناخن

 

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

سه شنبه 21 اردیبهشت 1395 - 17:25:34
ممنون
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: