شنبه 12 تیر 1395 - 14:56:42

شناخت رنگ مو

اصول اولیه در ترکیب رنگ موها

ترکیب رنگ مو

رنگ مو

ترکیب رنگ مو



بسیاری از رنگ موها شماره و حروف مخصوصی دارند که از این کد ها برای ترکیب کردن و به دست آوردن رنگ موی جدیدی استفاده می شود. این شماره ها نشان دهنده درجه تیرگی و روشنی رنگ موست و از 1 تا 10 متغیر است. در این شماره بندی ها 1 به معنای تیره ترین رنگ مو یعنی مشکی و 10 به معنی روشن ترین رنگ موجود است. حرف کنار این عدد نیز به معنی توناژ می باشد. 
 

شناخت رنگ مو با شماره رنگ 

1=مشکی

2   

3   

4  

5= قهوه ای    

6

7    

8

9    

10= بلوند روشن    

 

 

شناخت رنگ مو با حرف کنار شماره رنگ 

=Nطبیعی (مشکی, قهوه ای و بلوند طبیعی)

=G طلایی

=C مسی

=M قهوه ای مایل به قرمز

=Rقرمز

=Aخاکستری

=Iرنگین کمانی

 

البته برخی از برندها از کدگذاری دیگری استفاده می کنند. به طور مثال 9.31 بلوند شنی، 7.7 قهوه ای، 7.46 مسی، 6.66 قرمز آتشین و 2.1 آبی-مشکی که در این نوع رنگ موها اولین عدد به معنای تیرگی و روشنی آن بوده و دومین عدد (در صورت وجود) مشخص می دهد که رنگ دوم و توناژ دیگری که در این رنگ مو استفاده شده به چه رنگی است. این در حالی است که سومین عدد نشان می دهد که در آن رنگ از سایه رنگ دیگری استفاده شده است یا خیر. (شکل 3) به عنوان نمونه 7.46 مانند همان رنگ موی 7N یا 7G می باشد اما در این رنگ مو رگه هایی از رنگ مسی و کمی رنگ قرمز نیز به کار رفته است.

 

شناخت رنگ مو با شماره  دوم رنگ 

1= خاکستری 

2= بنفش

3= طلایی

4= مسی

5= قهوه ای مایل به قرمز

6= قرمز

7= قهوه ای

 


رنگ های تیره تر
هر فرد می تواند موهای تیره و روشنی را امتحان کند. اما اگر فردی بین دو رنگ تیره و روشن نتواند انتخاب درستی داشته باشد، می تواند ابتدا موها را به رنگ روشن تر درآورد و اگر رنگ روشن مورد پسند وی نبود سپس رنگ تیره تر را امتحان کند. این کار ازآن نظر مفید است که تیره کردن موها از روشن تر کردن آن ها ساده تر است.


رنگ های روشن تر
بهتر است برای رنگ کردن موها تنها تا دو درجه تغییر رنگ انجام شود. به طور مثال در صورتی که فردی موهای 6N داشته باشد بهتر است موهای خود را تنها تا 8N، 8C یا 8G رنگ کند. اگر فردی بیش از اندازه موهای سفید یا خاکستری داشته باشد، بهتر است از رنگ های 10N و 10A استفاده نکنند، مگر این که این رنگ ها با رنگ های دیگری ترکیب شده باشند.


پوشاندن موهای سفید
حداقل زمانی که موهای سفید برای رنگ شدن نیاز دارند، 40 دقیقه است که این زمان در مورد موهای طبیعی تر کمتر صدق می کند. برای پوشاندن موهای سفید بهتر است از رنگ های قرمز و قهوه ای روشن استفاده شده و به کار رود. زیرا با بالا رفتن سن، رنگ های روشن تر صورت را بهتر نشان داده و جوان تر می کنند.


توناژ های خاکستری
این رنگ ها باید به مقدار بسیار کمی مصرف شوند. اگر رنگ مویی نارنجی، زرد بی حالت، طلایی، قرمز و یا هر رنگ دیگر شده باشد می توانید از این رنگ ها استفاده کرده و توناژ های گرمی که ممکن است به وجود آیند را از بین ببرید.


ترکیب های رایج
در صورتی که می خواهید موها حالت طبیعی تری به رنگ های قرمز، طلایی، کاهی و زرد داشته باشند، می توانید رنگ مو خاکستری را با رنگ اصلی خود ترکیب کنید. به طور مثال با 6N، 7N، 8N از 8A و یا با 9N یا 10N از 10N استفاده کنید. برای کمرنگ کردن رنگ موی قهوه ای (4M، 5M و 7M) نیز از رنگ موی خاکستری استفاده کنید. برای کم رنگ کردن رنگ موی مسی (5C، 7C و 8C) نیز از رنگ موی خاکستری استفاده کنید.

 

 

سرکار خانم انوشه شفیعی مدیریت گروه هنری اطوره به پرسش های شما عزیزان در زمینه کار با مواد در این فیلم پاسخ دادند

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (2)

چهارشنبه 11 مرداد 1396 - 07:46:13
واقعا عالی بود خیلی استفاده کردم دست گلتون دردنکنه
یکشنبه 13 تیر 1395 - 12:12:50
فوق العاده بود
ممنون
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: